Ik snape helemaal nix van mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Sam Mullins
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-02 18:32
Hey,

ik ben net bezig met linux Redhat 8.0 en het enigste wat ik wil op die pc is mysql, apache en php installeren.

Al gelijk bij mysql installeren gaat het helemaal mis.
ik heb 2 tutorials gevolgd, en allebei liepen ze vast. Ik probere om antwoorden te vinden online op forums, maar dat loopt nu ook vast.

dus mijn probleem is
ik krijg de foutmelding dat hij een file niet kan zien in de -tmp file (ik weet niet precies hoe die heet), maar die file bestaat wel en staat in die folder.

ik begin weer aan mezelf te twijfelen of ik het wel goed doe, dus ik wil weten:

welke versie moet ik downloaden van mysql, en waar staat een tutorial die ook echt goed werkt (waarmee jullie mysql succesvol hebben geinstalleerd).

[ Voor 20% gewijzigd door Sam Mullins op 14-12-2003 17:55 ]

Verwijderd

s/installere/installeren/
s/et/het/
s/probere/proberen/
etc.

Probeer 't aantal spelfouten is iets omlaag te brengen, misschien zijn er dan meer mensen die het begrijpen...

Probeer dit is.

Volgensmij probeer je via een UNIX socket verbinding te maken, en lukt dat niet. Probeer is via TCP/IP een verbinding te maken. Werkt dat wel?

RedHat gebruikt standaard Apache 2.0.x en niet zo als gebruikelijk 1.3.x. (ook noemt RedHat het httpd ipv. Apache.

Weet je zeker dat mysql draait? ("ps aux | grep mysqld")
Probeer je meteen vanuit PHP verbinding te maken of probeer je het via het mysql commando? (probeer is "mysql -u root -p")

[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 17:53 ]

• muis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
hoe installeer je MySQL?

vanuit de source of de RPM?

Als je de rpm's van de site haalt kan je die als goed is zonder problemen installeren
en dan starten met iets als /etc/init.d/mysqld start

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• Sam Mullins
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-02 18:32
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 17:45:
s/installere/installeren/
s/et/het/
s/probere/proberen/
etc.

Probeer 't aantal spelfouten is iets omlaag te brengen, misschien zijn er dan meer mensen die het begrijpen...
sorry, ik was even een beetje pissig en typte iets te snel (en mijn goedste vak is niet nl)
Probeer dit is.

Volgensmij probeer je via een UNIX socket verbinding te maken, en lukt dat niet. Probeer is via TCP/IP een verbinding te maken. Werkt dat wel?
en hoe laat ik hem dan verbinding te maken met TCP/IP
RedHat gebruikt standaard Apache 2.0.x en niet zo als gebruikelijk 1.3.x. (ook noemt RedHat het httpd ipv. Apache.

Weet je zeker dat mysql draait? ("ps aux | grep mysqld")
Probeer je meteen vanuit PHP verbinding te maken of probeer je het via het mysql commando? (probeer is "mysql -u root -p")
-ik denk niet dat mysql draait, want ik heb nog niks echt laten installeren, want daarvoor geeft hij al een failure.
-als ik de code: "ps aux | grep mysqld" intype krijg ik dit:
"root 3192 0.0 1.0 3276 628 pts/0 S 18:01 0:00 grep mysql"
waar ik ook niet veel van snap.
-om verbinding te maken met mysql door "mysql -u root -p" in te voeren
zegt hij dat ik een password in moet voeren.
Ik type dan de password van het inlogsysteem (die je gebruikt om in te loggen), want ik heb voor mysql geen password kunnen invoeren.
muis schreef op 14 december 2003 @ 17:47:
hoe installeer je MySQL?

vanuit de source of de RPM?

Als je de rpm's van de site haalt kan je die als goed is zonder problemen installeren
en dan starten met iets als /etc/init.d/mysqld start
nou, zoals je misschien al doorhad, maar hier komt de echte bevestiging dat ik er niks van weet:
waar haal je RPM vandaag?

ik heb een .tar.gz file gedownload van mysql.com, die uitgepakt en daarna proberen te installere met een tutorial wat dus niet lukte.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

GOEDSTE????
Je meent dat toch niet serieus...?

Dat moet dus "beste" zijn...

We have just one world, but we live in different ones...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit gaat inmiddels al helemaal nergens meer over, je kunt het beste gewoon de rpm downloaden en die installeren (hoe en waar is wel te vinden). Als je er alsnog niet uitkomt, mag je wmb een nieuw topic openen, als dat voldoet aan NOS policy - updated 01/04/03 . Bij voorkeur in correct nederlands en met een duidelijke topictitel :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.