SCO vs. Linux

Pagina: 1
Acties:

• wim__k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2020
Tijdens mijn grote pre-kerst-winter-schoonmaak botste ik op een paar oude computer magazine's waar naast de prachtige high-end 486 25mhz machine's een review instond van het onbekende Linux tegenover SCO unix...hoezo een vooruitziende blik - ik kon er iig wel om lachen :)

http://home.quicknet.nl/mw/prive/wim.koomen/scovslinux.gif

edit:

url even aangepast

[ Voor 25% gewijzigd door wim__k op 14-12-2003 18:59 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
auch ;P

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

great! :P

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 14:43
Schitterend stukje, zeker als je bedenkt dat veel dingen die erin staan nog steeds van toepassing zijn :)...

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

hah Linux al beter dan SCO Unix in 1993, dat was ver voordat IBM zich ermee ging bemoeien :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 19:13 ]

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-02 19:21

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Dit is wel heel leuk zeg, en dat allemaal op een 386 :D

Strak, dat was een review over linux 0.99 beta :o

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Haha gaaf :)

Krijg spontaan zin om de oude computerbladen weer eens uit de kast te halen :P

Verwijderd

/me gniffelt.
Stuur dit maar naar IBM; kun je ze een hart onder de riem steken. Hm, moet wel even worden vertaald naar het engels ;)

/edit: holy fsck: moet je die prijzen eens zien voor SCO-UNIX: 10000 gulden voor een gcc-equivalent, 3600 bucks voor SCO-UNIX zelf o_O En dan krijg je niet eens de broncode erbij. 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 19:51 ]

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 15:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Leuk stuk! Het mooiste vind ik nog, dat dit stuk onderstreept waar de open source community vandaan kwam: De educatieve sector. Iets wat vaak vergeten wordt de laatste jaren. Open source wordt vaak vergeleken met en als concurrent van closed source gezien, terwijl je hier alweer ziet dat dat vroeger niet de intentie was; het beconcurreren van commerciele software. Sterker nog, het is juist andersom. Commerciele software kwam juist later.

Echter:

"X-Windows"

:o ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Hans Paaijmans, toen al... _O_. :).

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 11:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 19:44:
/edit: holy fsck: moet je die prijzen eens zien voor SCO-UNIX: 10000 gulden voor een gcc-equivalent, 3600 bucks voor SCO-UNIX zelf o_O En dan krijg je niet eens de broncode erbij. 8)7
Yaah. Op de HTS hadden we ook een systeempje met SCO om een beetje met Unix te kunnen stoeien. Unix was wel leuk, wilden we meer van. Nee, kon niet, volgens de betreffende leraar. Licenses blabla (iets waar wij dus echt niets van begrepen, en Linus zat toen zelf nog met zijn seriele poortjes te frutselen, we praten hier over 1990). Dat waren ook die bedragen ja. Per user, dus even telnetten naar die bak mocht ook niet.
Tot iemand er achter kwam dat het bedrijf in de stad de HTS ooit een schenking van oude uitgerangeerde Sun 3's had gedaan.
Kijk, SCO was toen al geschiedenis voor ons, en daar was Linux nog niet eens voor nodig. Trailblazertje eraan en we hadden zelfs news.
edit:
Hij zal wel niet hier zitten, maar Frank, _/-\o_

Signatures zijn voor boomers.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het staat wel vol fouten zeg :)

POSIX en System V dialecten? System V en BSD misschien.

"De eenvoudigste versie van X-Windows :X is XDM"
Pardon :?

En Freesoft? Is dat de FSF?

Maar wel erg gaaf _/-\o_

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:26

jep

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 13:03:
Hans Paaijmans, toen al... _O_. :).
Hey, is dat die knakker van usenet? ;) :) Die rooie? :)

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
leuk artikel ja.
je kunt het ook anders zien : hoe kan het toch dat sco nog steeds mee doet in de markt ? (klein beetje dan)

Verwijderd

jep schreef op 16 december 2003 @ 14:44:
Hey, is dat die knakker van usenet? ;) :) Die rooie? :)
Het is volgens mij die knakker die halverwege de jaren 80 al een databasesysteem vrij op internet zette. Een databasesysteem wat nu nog steeds door vele bedrijven commercieel wordt ge-exploiteerd. Volgens mij is het ook een usenet-"junkie", dus het zal wel dezelfde zijn.

Paaijmans is overigens nog steeds lid van de NLLGG. :).

Verwijderd

arikkert schreef op 16 december 2003 @ 22:30:
leuk artikel ja.
je kunt het ook anders zien : hoe kan het toch dat sco nog steeds mee doet in de markt ? (klein beetje dan)
Een klein bedrijfje werd groot met het verkopen van Linux, kocht vervolgens met het verdiende geld SCO op, hernoemde zichzelf naar SCO en ging vervolgens Linux aanvallen...

zoiets. 8)7.
Pagina: 1