Toon posts:

BSplayer fout.

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een film met BSplayer afspelen, maar krijg de volgende fout.

Unknown File Format (XVID)

Houdt dit in dat ik dat bestand kan wegdonderen of kan ik het afspelen met een ander programma. ik heb de nieuwste BSplayer al gedownload, maar dit hielp niets.

Ik wil de Film wel graag met ondertiteling kunnen afspelen. een .srt bestand is dat.

Wie kan me helpen?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De foutmelding spreekt toch boekdelen? Onbekend XviD formaat. Dat betekent dus dat BSplayer geen geldige codec/filter vindt op je systeem om dit formaat af te spelen. Oplossing? Gewoon een filter/codec installeren dat dit formaat ondersteunt.

Natuurlijk zullen sommigen wel weer codec packs aanraden... Echter, een codec pack installeren is de beste manier om de filmweergave te verneuken. Dat zijn verzamelingen codecs gecombineerd tot een hoop puin. Zorg er dus voor dat dat soort rotzooi van je PC af is.

De sleutel tot een goed werkend en performant systeem is enkel het hoognodige installeren. Je wil dus zeker geen codecs en applicaties installeren die je niet gaat gebruiken. Met andere woorden, zeker geen codec packs.

Je hebt slechts enkele kleine zaken nodig om vrijwel alle DivX/XviD-gecodeerde films weer te geven.

ffdshow filter

Het ffdshow-filter speelt vrijwel alle MPEG4 formaten (DivX 3/4/5, XviD) zonder problemen en zonder dat je een berg codecs moet installeren die mogelijk conflicteren met elkaar. Daarnaast bezit ffdshow een groot aantal postprocessing mogelijkheden om de weergave te optimalizeren.
In sommige zeldzame gevallen geeft ffdshow problemen met XviD gecodeerde films. In dit geval is het nodig om de XviD codec (Koepi's XviDbuild of Nic's DirectShow filter bijvoorbeeld) eveneens te installeren en de ondersteuning voor XviD in ffdshow uit te schakelen.

AC3 filter

Omdat ffdshow enkel beeld behandelt heb je waarschijnlijk ook nog een AC3 filter nodig voor de films die hiervan gebruik maken. AC3filter is net als ffdshow compact en biedt een groot aantal features.

VobSub (optioneel)

Hoewel ffdshow en veel mediaspelers (zoals BSplayer) zelf wel ondertitels kunnen weergeven, verkiezen sommigen een apart filter hiervoor. VobSub is waarschijnlijk wel het bekendste. Gebruikers van Matrox-kaarten prefereren vaak DivXG400 boven VobSub.

Met dit handvol compacte maar krachtige applicaties zit je goed waar codec packs je systeem overladen met tonnen nutteloze en vaak conflicterende codecs...

Heb je dan nog een film die niet wil afspelen, dan kun je GSpot gebruiken om te weten te komen welke codec je nodig hebt. Installeer dan enkel de benodigde codec!

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor, maar wat kan ik nu in het kort het beste doen??

Verwijderd

SatCP, ik ben het totaal oneens met je, natuurlijk moet je geen onzin installeren maar ik weet toch 1 codec pack waar ik al jaren geen probleem mee heb nl. kazaa lite codec pack. Daar zit alles in en als je iets niet nodig hebt kan je t bij de installatie uitvinken, standaard staat ook alleen het broodnodige aangevinkt (alleen vobsub installeer ik nooit). Dat codec pack heeft ervoor gezorgd dat ik nooit meer foute filters, groene beelden en errors kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
Nu snap ik er effe niks meer van, welk programma kan nou XVID afspelen en ondertiteling (.srt) afspelen. of welk codec pack heb ik nodig.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 17:50:
Nu snap ik er effe niks meer van, welk programma kan nou XVID afspelen en ondertiteling (.srt) afspelen. of welk codec pack heb ik nodig.
Ben je lui ofzo? SatCP geeft een uitgebreide beschrijving en dat snap je niet...?

SRT-bestanden pakt BSPlayer automatisch als jij ze dezelfde naam geeft als jouw filmbestand dus daar hoef je niet naar om te kijken. Je moet alleen dus nog even FFDSHOW installeren (http://heanet.dl.sourcefo...show/ffdshow-20030523.exe) en als je geen geluid hebt AC3 (dat horen we dan wel).

Verwijderd

bsplayer + een xvid codec volstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, bedankt allemaal, nu kan ik eindelijk Finding Nemo bekijken.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!THANKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, en bel de volgende keer de helpdesk maar :(

Hoe je hier je uitgebreide hulp waardeert, terwijl dit makkelijk zelf op te lossen is, gaat nergens over.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.