[IE6.0] verbindt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 21:00
Mijn Internet Explorer geeft constant 404's.
Dit is zo sinds vanmiddag. Ik startte m'n computer op, start IE op.. kan server niet vinden. Ik denk hee.. hoe kan dat? Zal wel aan de verbinding liggen (Chello?). Maar MSN deed 't perfect. En op andere computers kon hij ook alles vinden (DNS doet 't dus, verbinding doet het..).
Ik kan zelfs met de Windows Explorer/Verkenner surfen (wat ik nu ook doe) dus het ligt echt aan IE. Heeft iemand anders dit probleem al gehad (in de search niet gevonden) en/of iemand een idee hoe dit op te lossen?
Dit gaat dus over Win XP Pro met IE 6.0

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 12:20

nIghtorius

Poef!

bartjenl schreef op 14 december 2003 @ 17:19:
Mijn Internet Explorer geeft constant 404's.
Dit is zo sinds vanmiddag. Ik startte m'n computer op, start IE op.. kan server niet vinden. Ik denk hee.. hoe kan dat? Zal wel aan de verbinding liggen (Chello?). Maar MSN deed 't perfect. En op andere computers kon hij ook alles vinden (DNS doet 't dus, verbinding doet het..).
Ik kan zelfs met de Windows Explorer/Verkenner surfen (wat ik nu ook doe) dus het ligt echt aan IE. Heeft iemand anders dit probleem al gehad (in de search niet gevonden) en/of iemand een idee hoe dit op te lossen?
Dit gaat dus over Win XP Pro met IE 6.0
hmm 404 betekend "page not found"..

dit wil echter niet zeggen dat je Internet Explorer het niet doet. omdat het wel een verbinding maakt met een webserver en deze geeft natuurlijk een 404-response.

en Windows verkenner maakt gewoon gebruik van de IE engine + alle settings?.. dus als het daar werkt moet het ook in IE 6.0 werken. zo niet.. dan zal ik maar eens met adaware (downloaden) je systeem scannen naar spyware..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
Probeer ook eens het volgende:
- start de DOS Commando prompt (START > Uitvoeren > "cmd")
- type "nslookup" en druk op ENTER
- type een willekeurig domeinnaam in (bijvoorbeeld www.tweakers.net) en druk op ENTER
- als er nu een antwoord terugkomt las deze:
code:
1
2
3
4
5
6
7
> www.tweakers.net
Server:  SpeedTouch.LAN
Address:  10.0.0.138

Non-authoritative answer:
Name:    www.tweakers.net
Address:  213.239.154.35
dan is er niets mis met de DNS server waar je op zit en moet je het probleem dus idd in Windows of IE zoeken. Krijg je geen antwoord met het ip-adres van tweakers.net dan is er iets mis met de DNS server waar je op aangesloten bent.

HTH en suc6 ;)

edit:

Note: Mijn DNS server is in het voorbeeldje dus mn ADSL Multi PC Modem en die staat weer in verbinding met de DNS server van Planet Internet. Als je een directe verbinding naar je ISP toe hebt staat hier meest waarschijnlijk als server het adres van de DNS server van je ISP.

[ Voor 26% gewijzigd door Joen op 14-12-2003 19:15 ]

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 21:00
Het was inderdaad spyware.. |:(
Nu uitvinden hoe hij erop is gekomen (wist wel dat er troep op m'n computer stond... maar zoo veeeeel? 8)7 ) iig: thx en slotje? :+

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Vooruit dan maar, maar alleen omdat de tip op spyware te zoeken al in de SA FAQ staat ;) :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.