Toon posts:

E-tech internet delen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een hele tijd adsl en werkt perfect alleen, nu bij een aanschaf van een nieuwe computer, lukt het me niet om daar adsl op te krijgen, het ip adres moet automatisch worden toegekend door DHCP maar dit doet ie niet... in de router staat dit wel goed ingesteld want de andere 2 computers hebben wel een goed ip (via DHCP) het ip adres hoort iets van 10.0.0.4 te zijn maar dit is 169.254.143.243. Bij de instellingen op de computer staat ook ingesteld dat het automatisch moet worden toegewezen. Ik kan ook niet via het netwerk op de andere computers komen, maar zodra ik het ip-adres, standaard gateway, enz. handmatig invul kan ik wel op de andere computers komen. De computer draait onder XP, de andere twee onder ME & XP. Ik heb de instellingen van de 2 XP computers vergeleken maar die zijn hetzelfde, weet iemand wat ik hieraan kan doen???

Groeten en bij voorbaat dank!

Lars

Verwijderd

En precies welke instellingen heb je vergeleken?

In die E-tech router staan daar de DHCP releases bij?(ik meen dat ie nog weleens vreemd doet, niet logisch IP uitdelen maar dat maakt nog steeds niks uit)
Heb je de E-tech router al gereset/aan uit gedaan?

(oh en op GoT groeten we elkaar altijd hoor :) )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 17:06 ]

Verwijderd

klinkt als een defecte router

je kan proberen je firmware te upgraden

dit probleem heb ik ook een keer gehad

Verwijderd

Topicstarter
(oh en op GoT groeten we elkaar altijd hoor )
Hallo,
Groeten...
router gereset en aan/uit gezet, en ik heb de tcp/ip instellingen vergeleken.

Trouwens het is een modemrouter, misschien niet onbelangrijk,

GEGROET!

Lars

Verwijderd

Topicstarter
het vreemd was trouwens ook dat het internet wel gewerkt heeft een avond ervoor, dus het kan zijn dat iemand eraan gezeten heeft... niemand heeft wat gedaan natuurlijk maar het rare is dus dat ik het nu niet meer heb (internet)

GROETEN,

Lars

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 17:20:
[...]

[...]

[...]

GEGROET!

Lars
offtopic:
Cymen bedoelde juist dat het, omdat we elkaar zonder iets te zeggen standaard groeten, niet nodig is ;) 8)7

Heb je overigens OOK geen internet als je het IP static invoert?

[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 14-12-2003 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat de pc de DHCP server niet kan vinden, weet een van jullie misschien waar ik die in kan vullen? :?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 21:21:
Ik heb het idee dat de pc de DHCP server niet kan vinden, weet een van jullie misschien waar ik die in kan vullen? :?
Dat kan niet, omdat DHCP aanvraag via een broadcast request gaat.

Heb je niets anders gedaan dan enkel de utp kabel omgehangen?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

XP he? Al eens naar je TCP/IP instellingen gekeken of de firewall aanstaat e.d.?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Voortaan graag een wat minder 'schreeuwende' titel verzinnen :)

En nog twee puntjes: Cymen bedoelde inderdaad dat we elkaar niet groeten in de posts, we groeten elkaar permanent ;) En zou je op willen passen met meerdere posts achter elkaar; voor toevoegingen hebben we de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Firewall = uit

En... sorry voor de titel ;)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heb je al eens ipconfig /release en vervolgens ipconfig /renew geprobeerd?
Soms lijkt een XP machine nukkig te willen zijn en geen IP op te halen van een DHCP.

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 21:36:
Firewall = uit

En... sorry voor de titel ;)
Hmm. 169.254.x.y betekend dat de PC geen IP adres heeft gekregen en zichzelf een adres toekent. Aangezien je wel andere pc's kan benaderen als je het adres zelf ingeeft is de bedrading dus in orde.

Zet ook de ICF firewall uit.
Zorg ook dat ICS uitstaat.
Check dat je DHCP pool voldoende groot is. Wellicht heb je een IP adres conflict.
Installeer SP1 voor XP.

Zie ook:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q313896

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Check dat je DHCP pool voldoende groot is. Wellicht heb je een IP adres conflict.
Sorry maar van deze 3 dingen weet ik nix, misschien ben ik dan een beetje een noop :X kunnen jullie mij dat ff uitleggen...

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Geeft ie wel een goed MAC adres? ( bij bv ipconfig /all )

Ik heb pas geleden een crash gehad met XP (ja, dat wel bekende britney.jpg'tje) en toen na de install heb ik me ook blind lopen staren op het scherm waarom internet het niet deed, (zelfs met cross-over kabeltje direct op een andere PC wilde hij niet meer werken)

Nu zou je zeggen "ja, maar als je er zelf geen 1 invoert hoord ie terug te vallen op die van de fabriek". Geen ID, maar toen ik ff random op de knopjes heb gerateld bij het mac-adres en een reboot had gedaan, werkte hij weer als het zonnetje. (vreemd, maar waar)

ben benieuwd en Suc6

PS: Heb een Medion8000XL met SiS-900 Based PCI Fast Ethernet Adapter, wat dus onboard zit (klinkt al vaag, PCI onboard 8)7 )

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 22:08:
[...]

Sorry maar van deze 3 dingen weet ik nix, misschien ben ik dan een beetje een noop :X kunnen jullie mij dat ff uitleggen...

ICF = internet connection firewall
ICS = internet connection sharing
DHCP pool stel je in op je router, bijv iets van 10.0.01 t/m 10.0.0.32

Verwijderd

Topicstarter
ok
- firewall was al uit
- die pool stond al ingesteld dat is van 10.0.0.2 t/m 10.0.0.7
- alleen die ICS waar vind ik dat?

Verwijderd

Topicstarter
Systeem herstel (windows), en het werkt weer, vreemd genoeg weet ik niet waar het probleem zat maar mij doet het weer en daar gaat het toch om?! ;)
Pagina: 1