Alcohol in laptopscherm gemorst !

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Ik hoop dat dit het juiste forum is.

Goed dan, een maat van me heeft geprobeert z'n laptopscherm met Flash snelreiniger te kuisen.

Het goede nieuws is dat het scherm blinkend schoon is.

Het slechte nieuws is dat de onderkant in een spektakel van wilde kleuren ontaard als je de laptop aanzet.

ik vermoed dus dat de vloeistof in het scherm is gelopen. Wat kan hij doen afgezien van het ding uit elkaar halen of een nieuwe te kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

Exirion

Gadgetfetisjist

XTerm schreef op 14 december 2003 @ 15:54:
Goed dan, een maat van me heeft geprobeert z'n laptopscherm met Flash snelreiniger te kuisen.
Een 'maat van me'... jaja :+

Maar euh... je (hij) weet hopelijk dat je TFT schermen helemaal niet met agressieve schoonmaakmiddelen mag reinigen? :? Pure alcohol of spiritus is het beste.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Iig niet aanzetten en een tijd laten drogen. Hopen dat hij daarna weer normaal werkt en anders eens open maken. Als daar ook niets te verhelpen is wordt het een dure reparatie waarschijnlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Exirion: is alcohol of spiritus niet agressief dan? Just asking..

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Vilenin schreef op 14 december 2003 @ 15:58:
Exirion: is alcohol of spiritus niet agressief dan? Just asking..
Dit vervliegt snel en laat geen eventueel (vettig) beschermlaagje achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 18:20

tweakerbee

dus..?

Moet je hem natuurlijk niet aanzetten terwijl je bezig bent met schoonmaken. :)

Persoonlijk denk ik dat je het kunt vergeten, er zal wel ergens iets kapot zijn. Laten drogen is inderdaad een oplossing.
Overigens hoor ik meestal dat je je scherm het beste met een licht vochtige doek schoon kunt maken. Dan kan het tenminste ook niet naar binnen lekken, en water is meestal voldoende om de boel goed schoon te maken.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95637

ik giet er altijd gewoon een paar spuiten glasex tegenop (CRT)
nog nooit last van gehad, alleen bij mij is juist het probleem dat mijn scherm te vet is en dat je de strepen er gewoon nooit af krijgt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 95637 schreef op 14 december 2003 @ 20:13:
nog nooit last van gehad, alleen bij mij is juist het probleem dat mijn scherm te vet is en dat je de strepen er gewoon nooit af krijgt :S
Dan hoop ik maar dat je niet zo'n mooie speciale beschermende laag hebt :X

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnie op 14-12-2003 20:20 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Ik denk dat zijn coating er ondertussen wel af is :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Vinnie schreef op 14 december 2003 @ 20:20:
[...]

Dan hoop ik maar dat je niet zo'n mooie speciale beschermende laag hebt :X
Nu niet meer 8) Voor de rest van de mensen.. op je beeldscherm zit een kleine laag anti spiegelings spul; met glassex was je dit eraf en krijg je vlekken of spiegelden vlakken..

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Probleem lijkt opgelost, hij heeft z'n lappie een dagje screensaver laten draaien en nu lijkt alle vetzakkerij eruit. Scherm werkt terug als vanouds op enkele iets lichtere vlekken na :)

Het was wel grappig. Ik had net mijn laptop met het product gekuist, nadat ik had gezien hoe iemand anders dit ook deed. Met mijn flappie niets aan de hand en dan krijg je zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Het is even afwachten of het vanzelf verdampt, anders moet je je TFT scherm open gaan maken, wat geen leuke klus is. Ditzelfde geldt al er toch wat residu van het schoonmaakmiddel achterblijft.

offtopic:
[quote]
Dan hoop ik maar dat je niet zo'n mooie speciale beschermende laag hebt
[/quote]
Die coating kan daar heus wel tegen, tenzij je een IIYama hebt met een verkeerd aangebrachte coating. Pas als je met een polijstschijf op je scherm gaat polijsten dan krijg je hem er af.
Ik heb jaren lang al m'n beeldschermen met glassex en alcohol schoon gemaakt en nog nooit problemen ermee gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door -=bas=- op 16-12-2003 16:59 ]

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 95637 schreef op 14 december 2003 @ 20:13:
Glassex is troep. Morres Meubel raadt het zelfs af voor glazen meubelen en vooral spiegels. Dus voor m'n beeldscherm zou ik zeker geen glassex gebruiken...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23534

Wat mag dan eigenlijk wel voor een laptop, van de Dell website (ik heb een Dell laptop) staat expliciet dat alcohol niet mag. Water is wel aardig (vochtige keukenrol), maar voor bepaalde vlekken ("vingerafdrukken" via toetsenbord van laptop op scherm) is dat niet afdoende.

Welk middel is dan veilig, maar wel werkend?
Pagina: 1