ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
• een netwerk met DHCP server?
• je internet modem?
• nix?
de melding komt erop neer dat een DHCP server je netwerkkaart specifiek weigert.
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
verder geen intern netwerk ofzo....
[ Voor 20% gewijzigd door Lord_T op 14-12-2003 15:41 ]
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Check [google=DHCPNACK] even, dan weet je iig. wat het is en doet
Maar in ieder geval WOS --> Network Troubleshooting + gratis een fikse titeledit, dat je een error in je event log hebt is niet je probleem maar een symptoom dus 'error in event log' zegt wat weinig
Dus PC --> hub (gewoon een sipmele hub?) --> modem (wat voor modem?)verder geen intern netwerk ofzo....
Waarom een hub ertussen?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
OS = windows XPF_J_K schreef op 14 december 2003 @ 15:57:
Welk OS heb je ?
Dus PC --> hub (gewoon een sipmele hub?) --> modem (wat voor modem?)
Waarom een hub ertussen?
er zit een sitecom hub tussen van het type Nexhub HA050
en de reden dat er een hub tussen zit is dat mijn huisgenoot ook op die hub is aangesloten.
het is dus:
modem -> hub -> mijn pc & pc huisgenoot
de modem is een standaard modem van universiteit maastricht.
dus als ik het begrijp zit er een breedband modem (geen router) op de hub waarbij ook 2 of misschien meer PC's aangesloten.Lord_T schreef op 14 december 2003 @ 16:09:
[...]
OS = windows XP
er zit een sitecom hub tussen van het type Nexhub HA050
en de reden dat er een hub tussen zit is dat mijn huisgenoot ook op die hub is aangesloten.
het is dus:
modem -> hub -> mijn pc & pc huisgenoot
de modem is een standaard modem van universiteit maastricht.
kan het niet zo zijn wanneer er een IP adres opgevraagd word de PC van je huisgenoot dat de IP aanvraag van jouw computer niet geaccepteerd wordt in de trent van "Ik ondersteun alleen één PC niet meerdere policy van de ingebouwde DHCP server van je modem"..
als het de bedoeling is om met meerdere PC's het internet op te kunnen moet je een router nemen. bij ADSL kun je zelfs een modem en router in één apparaat krijgen. bij kabel internet moet je een aparte (broadband)router aansluiten.
je kunt dan het volgende:
1
| [modem] <-- [router] <-- [hub] //--*> PC's. |
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
ah, sorry nightorius, je hebt gelijk daar
[ Voor 62% gewijzigd door Bor op 14-12-2003 16:34 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
edit:
dat krijg ik nu nog als waarschuwing als de kabel van mijn huisgenoot uit de hub is getrokken.....Deze computer heeft automatisch het IP-adres voor de netwerkkaart met netwerkadres 0000E8F05F40 geconfigureerd. Het gebruikte IP-adres is 169.254.43.96.
Maar na nog maals opnieuw opstarten weer 4x dezelfde fout
edit2:
kun je het dhcp niet opnieuw installeren in windows xp?
Want ik heb de dhcp service een keer uitgezet en toen deed hij het snel en goed..... alleen had ik toen geen internet
[ Voor 82% gewijzigd door Lord_T op 14-12-2003 17:53 ]
heb heel windows opnieuw geinstalleerd...
dus het ligt volgens mij niet aan windows instellingen....
Verder lijkt het ook niet altijd op te treden... het kan voorkomen dat ik reboot en niks zie... als ik dan de volgende keer echter kijk kan die er rustig 10x instaan
Ik snap er niet veel van

(en belangrijker is het ip van je dhcp server wel het ip wat het moet zijn, zodat er niet nog een tweede dhcp server per ongeluk aanwezig is die niet of niet goed geconfigureerd is)
[ Voor 72% gewijzigd door Erkens op 14-12-2003 22:18 ]
uhm kun je me vertellen waar in xp ik dat kan vinden?Erkens schreef op 14 december 2003 @ 22:17:
heb je geen log van je dhcp server
(en belangrijker is het ip van je dhcp server wel het ip wat het moet zijn, zodat er niet nog een tweede dhcp server per ongeluk aanwezig is die niet of niet goed geconfigureerd is)
even afgezien van dit probleem wat meer info:
2 netwerkkaarten in mijn systeem.
Allebei werkend alleen 1 aangesloten. De andere dus ook maar even disabled in apparaatbeheer. (Heeft alleen geen invloed op de fouten)
Verder dus verse install met nu wat programma's zoals office en mirc en winamp geinstalleerd.... en windows update gedaan.
ip van je dhcp server waar jij een ip probeert te vragen:Lord_T schreef op 14 december 2003 @ 22:25:
[...]
uhm kun je me vertellen waar in xp ik dat kan vinden?
logs moet je bij je DHCP server zijn, zal vast wel ergens in een manual te vinden zijnDe IP-adreslease X.X.X.X voor de netwerkkaart met netwerkadres YYYYYY is geweigerd door de DHCP-server X.X.X.X. De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht gezonden.
kan de log niet vinden... maar moet neem ik aan een log dan zijn bij de universiteit aangezien die mijn provider is?internet specs zoals ip ff weggehaald weer
[ Voor 72% gewijzigd door Lord_T op 15-12-2003 18:59 ]
o, ik dacht dat je zelf een router/dhcp hadLord_T schreef op 14 december 2003 @ 22:47:
[...]
kan de log niet vinden... maar moet neem ik aan een log dan zijn bij de universiteit aangezien die mijn provider is?
maar wellicht zou je wel met hun contact op kunnen nemen met deze vraag, lijkt me ook dat je 'probleem' dan sneller opgelost kan worden dan nu, aangezien hun dus weten waarom je wel of niet een ip krijgt
Die via dhcp ip nummers uitdeelt aan modems.
Die geeft toch nooit via dhcp addressen aan wat achter de modem zit?
Lijk me ook sterk dat de modem dhcp broadcasts doorstuurt?
Dat was het antwoord van mijn provider namelijk en ze zeggen dat iedereen erop zit en dat overgaan naar dhcp voor een variabel ip zorgt
Waar bootp alleen je ip en subnet mask geeft, kan je bij dhcp nog een heleboel meer settings mee sturen.
Maar bij mijn weten kan je met dhcp best bij een bootp server terecht, het is allemaal backwards compatibel.
maar google even voordat je met meer vragen komt.