Actiontec Router niet compatible met Belkin PCMCIA kaart?

Pagina: 1
Acties:

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Ik heb dus al een jaartje of 2 die actiontec router in gebruik. Alles werkt perfect en ik heb er eigenlijk nooit problemen mee.

Nu heb ik sinds kort een Acer Travelmate 803LCib gekocht die een wireless lan in zich heeft. Nu leek het mij dus wel handig om ook op die laptop te kunnen internetten, maar niet afhankelijk te zijn van een draadje. Nu is het zo dat de Actiontec een optie heeft om wireless PCMCIA kaartjes erin te stoppen zodat je tevens met dit ding draadloos kan netwerken

ff plaatje voor de duidelijkheid: (aan de linkerkant zit een PCMCIA kaartje in de router)
Afbeeldingslocatie: http://www.actiontec.com/products/broadband/dual_mode_w_router/images/prod_shot.gif

Nu koop ik dus vanmiddag een Belkin PCMCIA wireless kaartje er configureer alles goed (ook WEP-keys overal gelijk). Maar de laptop (1 meter afstand) krijgt niks te zien: Geen verbinding, geen netwerken kan ie vinden (na een aantal keren scannen). Ook gaat het ledje "PC-Card" (3e van links) niet aan als ik PCMCIA kaart in de sleuf stop. Terwijl de ledjes op de PCMCIA kaart zelf wel alle twee aangaan.

Heeft iemand enig idee wat het probleem is? Zijn belkin PCMCIA-wireless kaartjes anders dan ACTIONTEC-wireless kaartjes? (Dacht toch echt dat het een universele standaard was die WIFI?)

Moet ik dan ACTIONTEC kaartjes halen (ga ik dus niet doen, kan voor die prijs net zo goed een andere router kopen > Actiontec PCMCIA kaartjes zijn verschikkelijk duur... (Belkin kostten maar 35 euro en zijn in de PCM van november als goed getest)

Of kan ik toch beter meteen een nieuwe wireless router halen met geintegreerde wireless fuctionaliteit? Zat dan te denken aan een Belkin 802.11g draadloze DSL-/kabelgateway-router
Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F5D7230df4/STD1_F5D7230df4.jpg

Iemand enig idee? :)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL