[ServeLinux] PHP updaten

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Er is mij gevraagd geweest om een remote update te doen van PHP op een online webserver, waar op dit moment ongeveer 200 domeinen op actief zijn.

Het gaat om een servelinux server machine.
Het moeilijke deel is dat de PHP niet als een module geïnstalleerd staat op deze machines, maar de PHP lijkt me eerder gecompileerd te zijn in de apache.

Ik durf eigenlijk niet goed, maar deze update zou toch moeten gebeuren.
Dus hoop ik dat iemand van jullie mij kan helpen om deze update te realiseren.

Het besturingssysteem op deze server is Redhat 7.2!

Ik heb al heel wat zoekwerk verricht, maar blijkbaar is er niet veel informatie te vinden over deze servelinux systemen. |:(

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

beter zoeken..over RH is echt megaveel te vinden

probeer onder console up2date te draaien

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:47
Met 200 actieve domeinen zou ik dit alleen 's nachts doen en zorgen dat je altijd direct een complete backup kunt terugzetten.

Als je er weinig ervaring mee hebt gaat er heel makkelijk wat fout....

En inderdaad, informatie is er genoeg te vinden. Meer dan je lief is.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Met 200 domeinen zou ik het niet door iemand laten doen die het niet eens van tevoren heeft getest, of uberhaupt wat handigheid heeft met apache en PHP :X

En wat verwacht je nu van ons ? Dat wij deze taak van je over gaan nemen ofzo :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
-FoX- schreef op 14 december 2003 @ 14:50:

Dus hoop ik dat iemand van jullie mij kan helpen om deze update te realiseren.
Wat is je probleem precies? Waar gaat het fout? Tegen betaling kan er vanalles geregeld worden, maar het is hier geen helpdesk :)

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Het is het probleem niet dat ik nog totaal geen ervaring heb met het updaten van php onder een gewone linux, die ik zelf geïnstalleerd heb.

En het is ook niet zo, dat de linux die erop staat (redhat 7.2) een gewone redhat is. Deze is volledig gemod omdat het een kant-en-klare linux oplossing is in combinatie met de servelinux server.

Ik verwacht helemaal niet van jullie dat jullie mij stap voor stap gaan zeggen wat ik moet doen. Het lijkt me alleen niet zo simpel om de PHP up te daten als deze meegecompileerd zit in de apache, en dus niet als een module gelijk het bij sun cobalts zit!
Er gaat nog helemaal niks fout, en dat is ook niet de bedoeling!!! :)

Heeft er iemand ervaring met het updaten van een php die meegecompileerd zit in de apache?

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 14:43
Kijk eens of DSO met Apache is meegecompiled, dan kun je mooi via APXS PHP als dynamische module compilen.

[ Voor 3% gewijzigd door zeroxcool op 14-12-2003 17:08 ]

zeroxcool.net - curity.eu

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 09:14

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Een echte uitleg kan ik je niet geven, maar is het misschien een optie om het eerst op een test server te proberen . Als je die niet voorhanden hebt zou ik de nieuwe setup even op een aparte locatie proberen (/usr/local/newapache) en laten luisteren op een ander poortje (81 ofzo).

Ik blijf het wel vreemd vinden dat jij even de verantwoordelijkheid krijgt over 200 domeinen en dat je geen idee hebt hoe dit aan te pakken.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Wat let je om een nieuwe Apache te compilen zodat je PHP als DSO kunt gebruiken? Zie bijv dit artikel over hoe je Apache + een DSO module van PHP moet compilen.
Probeer even uit te vinden met welke flags de op dit moment draaiende Apache en PHP gecompiled zijn. Compile een nieuwe apache in, zoals riensen ook al zegt, bijv /usr/local/newapache en compile de laatste PHP als een DSO. Kopieer de bestaande httpd.conf naar die nieuwe dir. Test dan of de boel werkt als het werkt haal je de server even uit te lucht. Verplaats je de op dat moment draaiende Apache naar bijv /usr/local/oldapache en schuif je die nieuwe Apache + de configfile van de oorspronkelijke Apache op de goede plaats.
Schop de hele boel weer in de lucht en kijk of alles weer naar behoren draait. Als het werkt heb is het een job well done en anders kun de oude Apache weer terugzetten en uit gaan zoeken waarom het niet werkt.

Deze uitleg is GEEN garantie dat het werkt dus alles gaat op eigen risico. Ma goed, ik moet nodig op m'n eigen server weer een nieuwe DSO module van PHP compilen ;)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

igmar

ISO20022

-FoX- schreef op 14 december 2003 @ 16:22:
Heeft er iemand ervaring met het updaten van een php die meegecompileerd zit in de apache?
Gewoon recompilen die hap, en op het eind zeker weten dat de PHP nog dezelfde modules ingebakken heeft.

Een hint : Bak een script waarin je phpinfo() aanroep, en vergelijk die pagina's tussen de oude en nieuwe versie.

[ Voor 17% gewijzigd door igmar op 15-12-2003 15:31 ]

Pagina: 1