Toon posts:

Kan LAN (ADSL) ook uit bij opstarten XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit via een router en ADSL op internet. Nu wil ik eingelijk liever alleen internet 'aan' hebben als ik het zelf wil. Ik heb dus een snelkoppeling op het bureaublad (naast die van ZoneAlarm) en als het LAN uitgeschakeld is hoef ik er alleen maar op te dubbelklikken om het aan te zetten. Uitzetten idem dito, alleen moet je dan ook nog even op Uitschakelen klikken.

Maar... als XP opstart is die verbinding dus automatisch aan! En dat wil ik dus niet. Kan dat...? Ik kan nergens een optie vinden daarvoor...

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 13:38
Je kan toch gewoon je netwerk verbinding uitschakelen als je je pc uitzet, en als je hem weer nodig hebt weer aanschakelen?? Het is wel altijd zo dat je Nic connectie blijft houden met je router, maar windows doet er voor de rest dan niks mee. Bij mij blijft mijn connectie uit totdat je deze weer hebt ingeschakelt, ook na het rebooten

[ Voor 17% gewijzigd door IJnte op 14-12-2003 14:41 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op 14 december 2003 @ 14:39:
Je kan toch gewoon je netwerk verbinding uitschakelen als je je pc uitzet, en als je hem weer nodig hebt weer aanschakelen?? Het is wel altijd zo dat je Nic connectie blijft houden met je router, maar windows doet er voor de rest dan niks mee. Bij mij blijft mijn connectie uit totdat je deze weer hebt ingeschakelt, ook na het rebooten
Ja, dat kan wel, maar het is makkelijker als het vanzelf gaat. :) Ook omdat m'n kids het natuurlijk altijd vergeten... ;)

Trouwens, ff wat anders (nu ik het toch over de kids heb!): is het ook mogelijk het aan en uitzetten van de verbinding, samen met het aan- en uitzetten van ZoneAlarm (en een eventueel anti-virus prog) via een batch te doen of zo? Zodat je met 1 muisklik alles regelt?

Nog wat: je zegt dat je Nic (?) connectie wel blijft bestaan. Houdt dat in dat ik dan toch eigenlijk ZoneAlarm ingeschakeld moet houden...? Staat m'n computer alsnog inverbinding met het internet (van buitenaf dan) als de LAN is uitgeschakeld in XP? Je merkt het al: ik heb geen idee wat Nic is... ;)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17
nic= Network Interface Card

oftewel je lan kaartje...

Verwijderd

Zou het niet makkelijker zijn om je kinderen gewoon direkt goed te leren omgaan met een PC ? Ik weet niet hoe oud ze zijn maar zoals jij het wil doen daar leren ze niets van imo. Mijn dochter, nu dertien, zit al 5 jaar achter een pc, doet alles op haar eigen manier op haar PC en met vallen en opstaan leert ze gelijk het 1 en ander. Van een simpele muisklik word niemand wijzer van, just a thought.