Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

cordless logitech led mod

Pagina: 1
Acties:

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Ik heb dus voor men verjaardag een logitech cordless desktop mx gekregen.
Een fantastisch toetsenbord, dat wel.
Er is echter 1 ding dat me stoort. De ledjes van num-lock, caps lock enz. zitten op de ontvanger en niet op het toetsenbord zelf. Heeft er iemand hier ervaring mee om ledjes op het toetsenbord te plaatsen en me kan uitleggen waar ik de leds zou moeten plaatsen?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26
Waarom denk je dat dat zou kunnen ?

-

• Teun_2
waarom niet?
Het niet draadloze keyboard heeft die leds wel, miss zijn de aansluitingen op het keyboard er wel?

[ Voor 81% gewijzigd door Teun_2 op 14-12-2003 14:24 ]

Verwijderd

schizophreen schreef op 14 december 2003 @ 14:22:
waarom niet?
Het niet draadloze keyboard heeft die leds wel, miss zijn de aansluitingen op het keyboard er wel?
Dan zou de status van de drie leds dus ook draadloos overgezonden moeten worden naar het keyboard. Zou best kunnen, maar waarom zou Logitech dat erin zetten als die ledjes er niet zijn? Vrij onlogisch om die gegevens aan een keyboard aan te bieden die er niets mee kan. Een vergelijking met een gewoon toetsenbord is dan ook vrij onzinnig. Als je het zeker wilt weten maak je dat ding open en meet je, maar ik geef je weinig kans.

• pyrox
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 01:43
schizophreen schreef op 14 december 2003 @ 14:22:
waarom niet?
Het feit dat deze ledjes niet op het keyboard zelf zitten komt gewoon omdat deze veel stroom vreten.
Al zouden de aansluitingen er wel zitten, zou je er zowiezo rekening mee moeten houden dat je batterijen veel sneller leeg zijn. Bovendien lijkt het me dat het dockingstation deze signalen niet weer terugstuurt naar het keyboard aangezien de lampjes op dit station zelf gaan branden.

Nja, anyway, doe je best:)

Revolution!

• Teun_2
Ik had idd er nog niet aan gedacht dat het dockingstation de gegevens terug moest sturen. Maar wat denken jullie van het volgende idee: De ledjs direct koppelen aan de num en caps lock toetsen. En dan nog een ander knopje ergens inbouwen om bijde ledjes weer te doven als er iets zou foutlopen. En ledjes gebruiken toch niet veel stroom of vergis ik mij?

[ Voor 10% gewijzigd door Teun_2 op 14-12-2003 14:32 ]

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Zoals pyrox al zei ze hebben dat vanuit een stroom besparings overweging gedaan, lijkt me niet handig om ze toch op je toetsenbord te moddem.

• pyrox
schizophreen schreef op 14 december 2003 @ 14:31:
Ik had idd er nog niet aan gedacht dat het dockingstation de gegevens terug moest sturen. Maar wat denken jullie van het volgende idee: De ledjs direct koppelen aan de num en caps lock toetsen. En dan nog een ander knopje ergens inbouwen om bijde ledjes weer te doven als er iets zou foutlopen. En ledjes gebruiken toch niet veel stroom of vergis ik mij?
blijkbaar genoeg om ze er uit te laten....
Anders had Logitech ze heus wel op het bord zelf gezet.
Maar idd, je zou best je mx open kunnen maken en dan zelf een soort van schakelaartjes onder deze toetsjes doen die met ledjes zijn verbonden.
Alleen vergeet niet dat de software van logitech (I-touch) ook weer een controlerende functie heeft op deze toetsen. Dus dan krijg je misschien situaties dat je Caps al uitstaat maar dat het lichtje nog brandt.....

Revolution!

• Teun_2
daarom ook het knopje om de lichtjes uit te kunnen zetten. Ben nu toch echt wel aan het twijfelen of ik dit nog wel ga doen.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
schizophreen schreef op 14 december 2003 @ 14:41:
daarom ook het knopje om de lichtjes uit te kunnen zetten. Ben nu toch echt wel aan het twijfelen of ik dit nog wel ga doen.
Misschien low-current ledjes nemen en deze maar een 2 à 5mA laten vreten?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

En als je het al wilt doen: zet een flipflop tussen de buttons en de LEDs om te zorgen dat ze blijven branden. Je zit dan idd nog met het probleem dat het door de software niet meer kan kloppen.

• pyrox
Mja, ik vraag me ook af of het verstandig is te doen.
Als hett je lukt heb je natuurlijk wel een hele gave mod, maar aan de andere kant.....
Volgens mij is het dan nog makkelijker om een normaal toetsenbord MET ledjes te nemen en die draadloos te maken dan wat je nu wilt. :)
Bovendien is de MX al duur genoeg, dus mocht er iets kapot gaan kan ik me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt...

Revolution!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Hoe wilde je "extra" knopjes in je toetsenbord maken?
Heb je die folie wel eens gezien die erin zit? Nogal storingsgevoelig en dus niet iets waar je mee moet gaan kloten.
Pagina: 1