[ASP]Object required: 'Provider=Microsoft.J'

Pagina: 1
Acties:

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik ben nu al een uur naar een stukje code aan het staren en ik kom er maar niet uit. Maar ik begrijp die foutmelding ook niet echt. Waar ie om vraagt zit er toch in?
Het volgende heb ik nagekeken
• Kleine letters en hoofdletters
• Data uit formulier wordt goed opgehaald
• 3 jaar lopen staren naar de connectie, die trouwens gecopieerd is van een andere website die ik ooit heb gemaakt en daar geeft ie geen problemen
• formaat van de velden in database staan goed

is er iemand die mij kan helpen?

ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
frmInvoerA = (Date)
frmInvoerB = ("InvoerA")
frmInvoerC = ("InvoerB")

CTDB = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("Database\Camera.mdb") & ";" & "JET OLEDB:Database" 
Set recordSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

invoeren = "INSERT INTO Nieuws VALUES ('', '"& frmInvoerA & "', '"& frmInvoerB &"', '"& frmInvoerC &"')"
CTDB.execute(invoeren)

recordSet.Close
Set recordSet = Nothing

Assume there are no rules and it's one big free for all

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

CTDB is in jouw geval een string, die geen execute method heeft.
ASP:
1
2
Set objPagingConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objPagingConn.Open CONN_STRING

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Je moet inderdaad een connectie registreren met deze string, en daaraan de recordset koppelen.

Verder is het slimmer om niet de hele connectie-string in de code op te nemen.
Het is handiger om, indien mogelijk, een odbc bron te registreren op het systeem. (odbcad32.exe in win)
En dan de naam invullen ipv de gehele koppelstring.

Eventueel kun je er vanuit het odbc administrator proggie dan een file dsn van maken en de code hieruit gebruiken om verbinding naar de db te maken, mocht je het per se willen om toch de code string in het asp bestand te gebruiken.

• gorgi_19

gorgi_19

Mja... Imho kan je ook je connectiestring in een apart bestand zetten; in tweede instantie wordt de string dan in een applicatievariabele geladen of wordt het bestand steeds geinclude.

Zo refereer je aan een variabele, welke een connectiestring bevat, ipv steeds de connectiestring hard neerzetten.

Zo voorkom je ook het gebruik van een DSN.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb de connectie ook altijd appart staan in een inc maar ik heb de hele connectie er maar bij geplaatst voor de duidelijkheid.

Wat ik vaag vind is dat ik precies dezelfde connectie heb voor wat anders en daar doet ie het perfect. :S

Assume there are no rules and it's one big free for all

• gorgi_19

gorgi_19

Alpha-sphere schreef op 14 december 2003 @ 14:37:
Wat ik vaag vind is dat ik precies dezelfde connectie heb voor wat anders en daar doet ie het perfect. :S
Geen idee waarom hij het dan wel dit, maar je code is, zoals het er nu staat, in ieder geval fout.

Pagina: 1