Ik heb een PC met 905c 3COM kaart erin, met WOL functie. Ook het mobo ondersteunt wol, en het kabeltje zit erop. Beide computers zitten op een LAN met een sitecom broadband router met ingebouwde switch. Helaas, ik heb al verschillende magic-packet progjes geprobeerd (wol.exe, wolcmd.exe en magicpacket), maar het lukt me niet. Ik heb in de router de IP's fixed gezet, met MAC adres, maar ook dan lukt het niet. Iemand ideeen?
Verwijderd
Hoe doe je dit? Je hebt het over IP-adressen; die doen er niet toe bij WOL. Alles gebeurt op MAC-niveau.
Oh, en je router speelt hier ook geen rol in. Die speelt enkel voor switch.
Oh, en je router speelt hier ook geen rol in. Die speelt enkel voor switch.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 13:57 ]
Typefoutje, al hersteld. Ik dacht ook dat het op MAC niveau speelt. Maar geeft de switch het packet dan wel door? Ik krijg de indruk van niet, want als ik gewoon WOL.EXE xxxxxxx doe, waarbij xxxxxx = macadres van pc1, dan reageert ie niet.Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 13:56:
Hoe doe je dit? Je hebt het over IP-adressen; die doen er niet toe bij WOL. Alles gebeurt op MAC-niveau.
edit:
Voor de volledigheid, het netwerk ziet er dus als volgt uit:
pc1
|
switch/router --- pc2
|
adslmodem
/edit
Dat dacht ik ook. Ik kan in de router (annex switch) in de pc-database een DHCP config kiezen, of een vaste setup. Bij dat laatste koppel je het IP aan het MAC adres, dat leek me handig in die zin dat de switch dan het MAC adres kent. Maar misschien maakt dat niks uit...Oh, en je router speelt hier ook geen rol in. Die speelt enkel voor switch.
[ Voor 8% gewijzigd door Appelsap op 14-12-2003 15:09 ]
Ja.Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 14:08:
WOL in de BIOS aangezet?
Verwijderd
Ok, als je in de arp tabel kijkt van beide machines (arp -a) zie je dan de andere machine erin staan?
Als ze allebei aan staan, zie ik bij beiden de andere er in staan, en bij beiden de router/switch soms wel, soms niet. Zet ik pc1 uit (waar de WOL op moet werken), dan verdwijnt ie uit de arp tabel van pc2. Die ziet dan of niks, of alleen maar de router/switch. Raar is ook dat ik de switch met static adressen had ingesteld, en de pc's ook, maar zette ik op de switch de dhcp uit, dan werkte de verbinding niet meer met internet. Wel tussen de 2 pc's in de LAN, maar niet meer naar buiten toe.Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 17:02:
Ok, als je in de arp tabel kijkt van beide machines (arp -a) zie je dan de andere machine erin staan?
[ Voor 5% gewijzigd door Appelsap op 14-12-2003 22:50 ]
Pagina: 1