Wanadoo ADSL Lite

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Hoi,

Ben dus van plan om over te stappen van chello naar Wanadoo ADSL Lite (http://www.wanadoo.nl/adsl/). Chello kost me momenteel 50 euro ofzo en het werkt voor geen meter(op zijn pieken 180 kb), omdat we een kapotte wijkhub hebben wat ze niet willen fixen. Wanadoo kost eerste 6 maanden 20 daarna 25, geen datalimiet!

Hoe dan ook, is het slim om over te stappen naar wanadoo adsl lite? De snelheid word per 15 januarie 1024/320 Kbit/s dus rond de 128 kb met een up van 32 ofzo..overigens is me up met chello 15 kb.

Ik kan een usb modem gratis krijgen van hun, alleen heb hiero een netwerk van 3 computers dus wil toch een router kopen. Deze moet wel een ingebouwde modem hebben. Welke kan ik het beste nemen(moet niet al te duur zijn)?

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik zou zelf geen USB modem nemen i.v.m. alle problemen die voorbij schieten hier op GoT. Misschien helpt de Alcatel Speedtouch 510 FAQ je op weg?

Je hebt dan wel geen datalimiet maar wel een FuP. Je kan dus niet onbeperkt downloaden. De upstream zal rond de 32 KB uitvallen, de downstream rond de 102 KB ja (deel het met aftrek van verlies door 10 ongeveer).

[edit]Nog wat handige links:

Voor productinformatie:
http://www.speedtouch.com/prod510.htm

Over instellingen enzo:
http://www.alcadis.nl/support/

[ Voor 18% gewijzigd door Bobje op 14-12-2003 14:04 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Let nou op ..... !

'geen datalimiet' kan niet op een overboekt medium als adsl en kabel!

(tenzij je zakelijk adsl 1:1 hebt natuurlijk)

Het is een technische limitatie en ze noemen het 'geen limiet' doordat dit marketing technisch lekker veel klanten trekt. Marketing is het vertellen van mooie dingen om klanten te binden. Lees de algemene voorwaarden eens goed door, daar teken je voor, niet voor de marketing dingen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Aakab
bobje86nl schreef op 14 december 2003 @ 14:02:
Ik zou zelf geen USB modem nemen i.v.m. alle problemen die voorbij schieten hier op GoT. Misschien helpt de Alcatel Speedtouch 510 FAQ je op weg?

Je hebt dan wel geen datalimiet maar wel een FuP. Je kan dus niet onbeperkt downloaden. De upstream zal rond de 32 KB uitvallen, de downstream rond de 102 KB ja (deel het met aftrek van verlies door 10 ongeveer).
Inderdaad maarja chello heeft ook een fup en daar hoor ik ook nix over dus het zal wel meevallen denk ik? Of ligt hun fup erg laag ofzo?

Ja die usb dingetje krijg ik er gratis bij, zal wel gelijk in de kast belanden. Daarom vroeg ik ook naar een goedkoop router met modem functie.

• Aakab
bjck schreef op 14 december 2003 @ 14:02:
Let nou op ..... !

'geen datalimiet' kan niet op een overboekt medium als adsl en kabel!

(tenzij je zakelijk adsl 1:1 hebt natuurlijk)

Het is een technische limitatie en ze noemen het 'geen limiet' doordat dit marketing technisch lekker veel klanten trekt. Marketing is het vertellen van mooie dingen om klanten te binden. Lees de algemene voorwaarden eens goed door, daar teken je voor, niet voor de marketing dingen.
volgens mij haal jij dingen door elkaar(datalimiet en snelheid). Er is geen technische limiet aan de mbs die je binnehaalt..wel aan de snelheid waarmee je het binnenhaalt.

misschien moet jij voortaan opletten hehe no offence

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 20:01

cruncher

wanna crunch someone?

Xs4all heeft nu een aanbieding, een adsl modem en router voor 4 pc's gratis.
Helaas wel datalimit van 5gb alleen controleren ze daar volgens mij nog niet op.

Chello is idd bagger, ik ven sinds november overgestapt van chello naar adsl, wat een verademing tov chello. Ik hoorde van de monteur dat heel veel mensen hun chello abo opzeggen.

Direkt overgaan zou ik zeggen.

can you read my mind?

• Bobje
Aakab schreef op 14 december 2003 @ 14:04:
[...]

Inderdaad maarja chello heeft ook een fup en daar hoor ik ook nix over dus het zal wel meevallen denk ik? Of ligt hun fup erg laag ofzo?
De FuP zal inderdaad lager liggen dan het abonnement van Chello, omdat het het goedkoopste en laagste abo van Wanadoo is. Neem je Basic van Wanadoo zal de FuP wel wat hoger uitkomen. Maar je kan denk tot zeker 50 GB/maand zonder gezeur downloaden met dat abo wat je noemde :).
Ja die usb dingetje krijg ik er gratis bij, zal wel gelijk in de kast belanden. Daarom vroeg ik ook naar een goedkoop router met modem functie.
Er was een mooie ADSL-modem winkel, ik ben zelf alleen de link ervan kwijt. De USB-modem kan ook altijd bij V&A belanden. Ik denk dat je er dan wel mensen blij mee kan maken ;).

[ Voor 68% gewijzigd door Bobje op 14-12-2003 14:11 ]

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 10:16
Voor €80 staat de Sweex ADSL Annex A router in de pricewatch.
Ik heb het ding ook, en het werkt naar behoren: er is een ADSL modem ingebouwd, een router & een 100MBit switch! Een makkelijk te installeren ding!

• Aakab
cruncher schreef op 14 december 2003 @ 14:06:
Xs4all heeft nu een aanbieding, een adsl modem en router voor 4 pc's gratis.
Helaas wel datalimit van 5gb alleen controleren ze daar volgens mij nog niet op.

Chello is idd bagger, ik ven sinds november overgestapt van chello naar adsl, wat een verademing tov chello. Ik hoorde van de monteur dat heel veel mensen hun chello abo opzeggen.

Direkt overgaan zou ik zeggen.
Ik heb in het verleden met me domme kop telefonie ook naar upc omgezet, dus ik moet eerst opnieuw bij kpn die shit aanvragen. Maarja het is het volgens mij inderdaad waard, chello(upc) zuigt..

• Aakab
bobje86nl schreef op 14 december 2003 @ 14:07:
[...]
De FuP zal inderdaad lager liggen dan het abonnement van Chello, omdat het het goedkoopste en laagste abo van Wanadoo is. Neem je Basic van Wanadoo zal de FuP wel wat hoger uitkomen. Maar je kan denk tot zeker 50 GB/maand zonder gezeur downloaden met dat abo wat je noemde :).

[...]
Er was een mooie ADSL-modem winkel, ik ben zelf alleen de link ervan kwijt. De USB-modem kan ook altijd bij V&A belanden. Ik denk dat je er dan wel mensen blij mee kan maken ;).
Thnx voor de info! over de 50 gb zal ik niet komen denk ik

• Bobje
Aakab schreef op 14 december 2003 @ 14:06:
[...]

volgens mij haal jij dingen door elkaar(datalimiet en snelheid). Er is geen technische limiet aan de mbs die je binnehaalt..wel aan de snelheid waarmee je het binnenhaalt.

misschien moet jij voortaan opletten hehe no offence
Er is wel degelijk een limiet. Providers moeten ook betalen voor het data-verkeer over het netwerk. Dat kost nou eenmaal geld. Als jij een grootverbruiker bent en in verhouding tot andere abo's veel te weinig opbrangt, dan zal Wanadoo echt wel contact met je opnemen.

Persoonlijk baal ik ervan dat de snelheid verhoogd wordt. Ik had het opgezecht en de volgende dag verhoogd KPN de snelheden (ze maakten dat bekend). Nu ga ik naar het 1024/512 abo van TweakDSL. Ik hoop dat ik daar bevrediging kan vinden :( :( .

• bjck
bobje86nl schreef op 14 december 2003 @ 14:11:
[...]
Er is wel degelijk een limiet. Providers moeten ook betalen voor het data-verkeer over het netwerk. Dat kost nou eenmaal geld. Als jij een grootverbruiker bent en in verhouding tot andere abo's veel te weinig opbrangt, dan zal Wanadoo echt wel contact met je opnemen.
Is niet eens zo-zeer de kosten, maar het gebruik van een overboeking op het netwerk is wel belangrijk. Anders trekken de grootverbruikers het netwerk dicht, en haal je op regenachtige zondagmiddagen zoals nu je snelheid niet meer.....

• Bobje
bjck schreef op 14 december 2003 @ 14:14:
[...]

Is niet eens zo-zeer de kosten, maar het gebruik van een overboeking op het netwerk is wel belangrijk. Anders trekken de grootverbruikers het netwerk dicht, en haal je op regenachtige zondagmiddagen zoals nu je snelheid niet meer.....
Volgens mij al het verkeer dat niet via de Backbone van een provider gaat kost een provider theoretisch geen geld. Ze hoeven geen "vergoeding" van de verbruikte MB's te betalen. Echter slijt het netwerk wel en dat is ook een belangrijk punt.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

bobje86nl schreef op 14 december 2003 @ 14:16:
[...]
Volgens mij al het verkeer dat niet via de Backbone van een provider gaat kost een provider theoretisch geen geld. Ze hoeven geen "vergoeding" van de verbruikte MB's te betalen. Echter slijt het netwerk wel en dat is ook een belangrijk punt.
Nou de koperslijtage is enorm....en om over de glasvezelrafels (die optreden na 150 TB verkeer) maar te zwijgen....

:+

Ik heb trouwens ADSL Lite van wanadoo en ben er zeer tevreden over, snelheden zijn goed, uptime is vlekkeloos, prijs is zeer vriendelijk.
Bij mij thuis draait er een Speedtouch 510i , oftewel, het ethernet modem met 1 poort.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Bobje
THW Arie schreef op 14 december 2003 @ 14:22:
[...]

Nou de koperslijtage is enorm....en om over de glasvezelrafels (die optreden na 150 TB verkeer) maar te zwijgen....

:+

Ik heb trouwens ADSL Lite van wanadoo en ben er zeer tevreden over, snelheden zijn goed, uptime is vlekkeloos, prijs is zeer vriendelijk.
Bij mij thuis draait er een Speedtouch 510i , oftewel, het ethernet modem met 1 poort.
Uptime is geweldig, alleen de webmail van Wanadoo mag wel eens weigeren. Heel de mailserver trouwens. De upload is wat traag vandaar dat ik naar het 1024/512 abo ben gegaan van TweakDSL. Maar toen ging KPN weer alles verhogen. Terwijl ze zeiden dat dit niet in de toekomst zou gebeuren. Ik gun het natuurlijk de huidige abonees wel, maar achteraf was het het niet waard geweest. Nu maar hopen dat BBned weer voorsprong gaat boeken, of de prijs omlaag gaat gooien.

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Pimmuz

Roar

Je kan er ook een Multi pc modem bij nemen das router/modem in een.

4aansluitingen stelt het in op 1pc dhcp gaat aan hoppa alles werkt je behoud netwerk mega relaxed teminste zo werkt het bij mij :)

• Aakab
juaNto schreef op 14 december 2003 @ 14:34:
Je kan er ook een Multi pc modem bij nemen das router/modem in een.

4aansluitingen stelt het in op 1pc dhcp gaat aan hoppa alles werkt je behoud netwerk mega relaxed teminste zo werkt het bij mij :)
kost wel 100 euro..dus zat daarom meer te kijken naar goedkopere alternatieven..

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Niet helemaal on-topic, maar anders wordt mijn thread toch maar weer gelockt.

Ik ben ook van plan om over te stappen van kabel (campus@maastricht) naar wanadoo lite adsl, omdat ik met xbox live toch wel erg veel last van lag heb.
Heeft iemand ervaring met wanadoo adsl en xbox live.

( Ff voor de mod: Ik heb het forum doorgespit maat geen informatie over Xbox-live en Adsl kunnen vinden)

[ Voor 16% gewijzigd door Dark Matter op 14-12-2003 15:44 ]

Verwijderd

Ik neem ook stap van Chello naar Wanadoo lite omdat het inderdaad financieel zeker aantrekkelijk is,ik heb gebeld met Wanadoo over de fup maar een harde limiet konden ze niet zeggen.
Ik vroeg als ik met 20Gb in de problemen kwam maar dat zou ik niet komen,miscchein had ik 50Gb moeten vragen :*) ,altijd lastig die fup :X

Verwijderd

Aakab schreef op 14 december 2003 @ 13:50:
Wanadoo kost eerste 6 maanden 20 daarna 25,
inderdaad 20 euro en na de 6 maanden 25 euro en na de tweede 6 maanden is het 35 euro. Het is maar dat je het weet. ;)

• Aakab
Jånnis schreef op 14 december 2003 @ 15:53:
[...]

inderdaad 20 euro en na de 6 maanden 25 euro en na de tweede 6 maanden is het 35 euro. Het is maar dat je het weet. ;)
Dan beeindig ik mijn contract gewoon , je bent verplicht om er een jaar aan vast te zitten...als de trend van acties zich doorzet kan ik over een jaar nog goedkoper adsl nemen...

• Aakab
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 15:48:
Ik neem ook stap van Chello naar Wanadoo lite omdat het inderdaad financieel zeker aantrekkelijk is,ik heb gebeld met Wanadoo over de fup maar een harde limiet konden ze niet zeggen.
Ik vroeg als ik met 20Gb in de problemen kwam maar dat zou ik niet komen,miscchein had ik 50Gb moeten vragen :*) ,altijd lastig die fup :X
Wat is overigens de uhm afzeg periode van chello? een maand?
En had jij ook telefonie via hun?

• Bobje
Aakab schreef op 14 december 2003 @ 16:11:
[...]

Volgens mij kan je dat wel in de Algemene Voorwaarden van Chello vinden. Anders even de klantenservice bellen. Zelf een beetje inspanning vertonen kan geen kwaad.

Ik weet ook dat het Zondag is, een rustdag voor ons. Net zoals de klantenservice die waarschijnlijk dicht is ;).

Verwijderd

Aakab schreef op 14 december 2003 @ 16:11:
[...]

Ja de opzegperiode is een maand tenzij je een jaarcontract hebt en ik heb geen telefoon meer van chello maar gewoon kpn dus de overstap is makkelijk,ben alleen bang dat me machtiging voor chello nog welk een paar keer van m'n rekening wordt gehouden,upc kennende.

• Bobje
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 20:14:
[...]

Ja de opzegperiode is een maand tenzij je een jaarcontract hebt en ik heb geen telefoon meer van chello maar gewoon kpn dus de overstap is makkelijk,ben alleen bang dat me machtiging voor chello nog welk een paar keer van m'n rekening wordt gehouden,upc kennende.
Dat geld kan je toch terug stagneren via de bank? Geen probleem lijkt mij. UPC mag immers niet vaker meer afschrijven van je rekening. Trek dan ook gelijk de machtiging in.

Verwijderd

wanadoo sucks man :r

• Bobje
Dat is een kwestie van smaak en ervaringen. Ik heb er geen nare ervaringen mee gehad (uptime en/of snelheid). De klantenservice is ook niet alles nee. Maar als je nou ergumenten had, dan konden we wat dieper op je mening ingaan :). Wanadoo heeft een goede aanbieding wat de TS aanspreekt. Misschien kan deze nog geen BBned nemen omdat dat niet beschikbaar is. Lijkt me duidelijk zo.

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:53
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 15:48:
ik zat in de eerste week van adsl lite wanadoo, aan de 19 gig, nog nix gehoord :D
die maand is inmiddels afgelopen, maar wachten op de rekening 8)

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Ik heb ook een ADSL lite van wanadoo in bestelling.

Ik ga een speedtouch 510 gebruiken met een losse switch.
510 in de meterkast en een ethernet-kabel naar de switch en
daar dan 2-3 PC's aan gekoppeld.

Ik heb het abo met het USB-modem besteld omdat het gratis
is en heb zelf de 510 gekocht voor 79 euro bij de kpn.

Kan ik wat uitproberen met die modems en heb een reserve modem.

• bjck
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 23:20:
Ik heb ook een ADSL lite van wanadoo in bestelling.

Ik ga een speedtouch 510 gebruiken met een losse switch.
510 in de meterkast en een ethernet-kabel naar de switch en
daar dan 2-3 PC's aan gekoppeld.

Ik heb het abo met het USB-modem besteld omdat het gratis
is en heb zelf de 510 gekocht voor 79 euro bij de kpn.

Kan ik wat uitproberen met die modems en heb een reserve modem.
Kan je dat ding gewoon bij de primafoon kopen voor dat geld?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

bjck schreef op 28 december 2003 @ 23:33:
[...]

meestal niet, je kan hem wel bestellen zonder adsl abonnement of bij de routershop, 80 euro is een normale prijs voor dat modem.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Nog even een vraag, dat standaard Ethernet-modem, dus met één aansluiting, is die via een hub uit te breiden voor meedere PC's of moet dan dan weer via een breedband-router?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 00:00 ]

Verwijderd

bjck schreef op 28 december 2003 @ 23:33:
[...]

Kijk eens op:
http://www.kpn.com/br2/ng...D=-20261&site=0&channel=0

Nu nog adsl :'( :'( :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 00:00:
Nog even een vraag, dat standaard Ethernet-modem, dus met één aansluiting, is die via een hub uit te breiden voor meedere PC's of moet dan dan weer via een breedband-router?
In de handleiding van de KPN voor de st 510 staat inderdaad:
Opmerking
Als u op een ADSL Ethernet modem meer dan één computer of op een ADSL Multi-PC
modem meer dan vier computers wilt aansluiten, hebt u een extra hub nodig. Dit is een
kastje waarop u extra computers kunt aansluiten.

Verwijderd

je kan ook eens kijken voor een e-tech router/modem combo dat is niet te duur en toch goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 00:09:
[...]

In de handleiding van de KPN voor de st 510 staat inderdaad:
Opmerking
Als u op een ADSL Ethernet modem meer dan één computer of op een ADSL Multi-PC
modem meer dan vier computers wilt aansluiten, hebt u een extra hub nodig. Dit is een
kastje waarop u extra computers kunt aansluiten.
Het is zeker dat een ST 510 geleverd wordt bij de lite variant van Wanadoo?

Verwijderd

Ow ja hoor, ik was nog van plan om heel veel te downloaden. Waarom staat er dan 'geen datalimiet' als die er dan toch is? Gaan ze je dan lastig vallen als je veel download? En wat noemen zij niet fair, in hun fair use policy? Hoeveel Gig?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Aakab schreef op 14 december 2003 @ 13:50:

Wanadoo kost eerste 6 maanden 20 daarna 25, geen datalimiet!
Ik zal je even uit de dromen helpen : FUP

Het 'geen datalimiet' betekend geen hard vast limiet, je bent WEL gebonden aan de FUP. Verder kost Wanadoo na een jaar 35 Euro per maand. Snel overstappen kun je vergeten, met het huidige systeem moet eerst je lijn gesloopt worden, en daarna kun je pas overstappen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 00:12:
[...]

Het is zeker dat een ST 510 geleverd wordt bij de lite variant van Wanadoo?
Feitelijk wordt het ADSL-modem, splitter en wat kabeltjes geleverd door
de KPN. Dit setje is onafhankelijk van de vorm van ADSL(lite, basic etc.).
Wat je ervoor betaald is wel afhankelijk van de provider.
Ik heb het nagezocht en kwam tot de conclusie dat er een ST 510 door
de KPN werd bijgeleverd.
Thomson/Alcatel noemt het ding zelf een adsl gateway en soms router btw.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En fair betekent gewoon dat je niet 80gbyte moet gaan downloaden per maand, maar ook niet gelijk extra moet betalen als je een keertje meer dan 10gbyte download. Ben je van plan keihard te downloaden, dan heb je met een lite abo kans dat je gewezen wordt op het feit dat je 'unfair' bezig bent.

Dat heb je trouwens met elke aanbieder van rond de 30 euro, dus echt bijzonder is het niet. Beter dit dan zo'n kansloze limiet van 1 of 2gbyte en dan moeten bijbetalen, dus "genept" ofzo zou ik het niet noemen. Ze zullen je ook niet zomaar ineens afsluiten ofzo.
Ik heb het nagezocht en kwam tot de conclusie dat er een ST 510 door
de KPN werd bijgeleverd.
Dat is niet altijd zo, planet internet heeft een tijdje lang topcom modems geleverd en dan levert kpn een 'pakket zonder modem', maar met een normaal kpn doe het zelf pakket krijg je idd altijd een ST510

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 29-12-2003 00:26 ]

Verwijderd

igmar schreef op 29 december 2003 @ 00:19:
[...]

Het 'geen datalimiet' betekend geen hard vast limiet, je bent WEL gebonden aan de FUP. Verder kost Wanadoo na een jaar 35 Euro per maand. Snel overstappen kun je vergeten, met het huidige systeem moet eerst je lijn gesloopt worden, en daarna kun je pas overstappen.
weet je misschien hoe lang dat duurt en hoeveel me dat weer gaat kosten? Sjit, als ik dit zo lees ben ik dus een beetje genept. Gemeen marketingtruukje

Verwijderd

igmar schreef op 29 december 2003 @ 00:19:
[...]

IK vindt zo'n limiet prima. Dit beschermt je tegen van die veel-downloaders die de het internet of een gedeelte(mijn gedeelte) ervan traag maken.
Het is wel erg onduidelijk allemaal.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 00:23:
[...]

weet je misschien hoe lang dat duurt en hoeveel me dat weer gaat kosten? Sjit, als ik dit zo lees ben ik dus een beetje genept. Gemeen marketingtruukje
neehoor, het stond gewoon in de algemene voorwaarden, maar die heb je vast niet gezien toen je het afsloot... Daarmee zijn ze eigenlijk wettelijk ongeldig, maarja, dan kan je hooguit binnen de termijn van een jaar opzeggen omdat je niet akkoord gaat met de AV omdat ze je nooit toegezonden zijn VOOR het afsluiten van het abo.

Maar nogmaals, als je gewoon normaal gebruik maakt van de lite-verbinding (dus niet elke maand 30 DVD films willen downloaden en alles wat los en vast zit binnen halen), heb je nergens last van. Zo'n stelling in de algemene voorwaarde heeft elke provider en al helemaal bij abo's van 30 euro... Dit is (zoals ik zei) echt way beter dan een vaste limiet van 2gbyte en dan 50ct/gbyte moeten bijbetalen...

Verwijderd

JvS schreef op 29 december 2003 @ 00:37:
[...]

neehoor, het stond gewoon in de algemene voorwaarden, maar die heb je vast niet gezien toen je het afsloot... Daarmee zijn ze eigenlijk wettelijk ongeldig, maarja, dan kan je hooguit binnen de termijn van een jaar opzeggen omdat je niet akkoord gaat met de AV omdat ze je nooit toegezonden zijn VOOR het afsluiten van het abo.

Maar nogmaals, als je gewoon normaal gebruik maakt van de lite-verbinding (dus niet elke maand 30 DVD films willen downloaden en alles wat los en vast zit binnen halen), heb je nergens last van. Zo'n stelling in de algemene voorwaarde heeft elke provider en al helemaal bij abo's van 30 euro... Dit is (zoals ik zei) echt way beter dan een vaste limiet van 2gbyte en dan 50ct/gbyte moeten bijbetalen...
Inderdaad, dat jochie van het callcenter zei duidelijk: nee mevrouw, er is geen datalimiet. 8)7 Maar dit abonnement zal denk ik ook wel goedkoper uitvallen dan die abo's met maar 2 of 5GB datalimiet. Ik was eigenlijk wel van plan om alles wat los en vast zit te downloaden, maar nu zal ik dus wel effe moeten oppassen.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

bobje86nl schreef op 14 december 2003 @ 20:36:
[...]
Dat geld kan je toch terug stagneren via de bank? Geen probleem lijkt mij. UPC mag immers niet vaker meer afschrijven van je rekening. Trek dan ook gelijk de machtiging in.
Dit soort praktijken gaan toch minder makkelijk.
Zo heb ik nogal wat problemen met wanadoo gehad,
na opzegging hebben ze nog eens abbo geld afgeschreven, ik terug boeken, hun weer afschrijven. Zo is dat een jaarjte of 2 doorgegaan.
In die 2 jaar heb ik met ze gemaild, nooit antwoord gehad. Na een mail of 5 had ik er genoeg van.

Ik heb ook een formuliertje ingestuurd om de machtiging op te zeggen, had geen effect.

Na elke keer maar weer terug te boeken, eens per maand, later eens per 2 maanden, kreeg ik na een jaartje.. of 2, een brief thuis.

Ik was ze geld schuldig, en als ik het niet snel overmaakte kreeg ik nog een boette ook. Oja, en ik werd afgesloten ;) dat was ik allang, magoed.

Toen heb ik nog eens een peperduur nummer moeten bellen, 30min aan de foon gehangen, waarvan 15min moeten wachten. Uiteindelijk had ik dus toch gelijk.
Ze zouden het uitzoeken, en ik zou schriftelijk toegestuurd krijgen wat ze hadden uitgevonden.. NOOIT niets ontvangen.

Ze schreven nog 1x iets af, dat was minder dan de vorige keren .. en nu hoor ik er niets meer van..

Regel het dus goed is mijn boodschap.. en wanadoo.. mij zien ze er niet meer terug!

@topic starter:
Ik je hiernaar... nieuws: Consumentenbond start bemiddeling voor ADSL-problemen .. ik zelf heb xs4all genomen, een gratis ethernet modem had ik.. nu hebben ze weer iets anders, ze hebben een goede service en snelle afhandeling. Ze hebben wel een 5gig datalimiet. Verder is het natuurlijk jouw beslissing :)

Ik heb een Thomson speedtouch 501v4 eth. modem dus. deze heeft een ingebouwde router. Hier zit hij gewoon op de hub (wat dus ook een switch kan zijn) en dat gaat echt perfect.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

Wie heeft er nu Wanadoo ADSL Lite, want ik vraag me af hoeveel er gemiddeld per maand gedownload kan worden. Hopelijk zal ik niet zoveel problemen krijgen met het opzeggen enz.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Over abbo afsluiten: Bij Wanadoo cable heeft dat heir ook enkele maanden gekost, met geld afschrijven idd, niets meer van horen.. blijkbaar standaard procedure. Voor mij geen wanadoo meer... behalve dan de email accounts die ik aanmaak voor mensen, dat kost ze toch alleen maar data >:)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Collaborator
  • Laatst online: 12-05 10:44

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 09:45:
Wie heeft er nu Wanadoo ADSL Lite, want ik vraag me af hoeveel er gemiddeld per maand gedownload kan worden. Hopelijk zal ik niet zoveel problemen krijgen met het opzeggen enz.
Ik heb wanadoo ADSL lite en download toch wel zeker 40 gig, nog nooit problemen mee gehad.

Zolang je maar niet, letterlijk je pc 24/7 laat downloaden gaat het wel goed.

This space is occupied

Verwijderd

ow, 40 gig, zoiets wil ik ook ongeveer downloaden ja. Nou fijn om te horen dat dat nog wel mogelijk is.
Hoe lang duurt dat aansluiten nou? Ze zeggen toch 3 weken, is dat echt zo?

• Collaborator
  • Laatst online: 12-05 10:44

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 11:24:
Nee, meestal minder.
Als je je modem en je wachtwoord (komen apart) binnen hebt kan je meestal meteen aansluiten.

[ Voor 16% gewijzigd door Collaborator op 29-12-2003 13:31 ]

This space is occupied

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 11:24:
ow, 40 gig, zoiets wil ik ook ongeveer downloaden ja. Nou fijn om te horen dat dat nog wel mogelijk is.
Ik had het -pakketje binnen 13 dagen in huis dus... wel lekker snel.
Ik heb nu zo'n 15 dagen wanadoo lite en ik heb tot nu toe zo'n 9gb binnen getrokken. Het 'harde' werk doe ik op universiteit wel met m'n laptop :P

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 20:01

cruncher

wanna crunch someone?

Ik wilde hier nog even aan toevoegen dat de snelheid van ADSL voor 99% afhankelijk is van het capaciteitsmanagement van KPN op het netwerk.

Geen enkele provider heeft daar invloed op, alleen over hun eigen mail- ftp en newsservers.........

can you read my mind?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 00:00:
Ja, dat is heel goed mogelijk, met een HUB/Switch met een up-link functie (ik geloof dat ze die zo'n beetje wel allemaal bezitten)
Is wel ff klungelen met de instellingen, en ff goed rondneuzen op Got en je komt er wel uit...

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1