Toon posts:

Erg wisselende resultaten met m'n Radeon 9800 Pro: normaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan het kloppen dat het ene spel meer profijt heeft van een Radeon 9800 Pro dan het andere...?

Ik ben dus deze week overgestapt van een Athlon 1600+ met GeForce 3 Ti200 naar een Intel P4 3.0 met een Radeon 9800 Pro (en dat allemaal in een comppleet nieuwe computer). Ik verwachtte dus echt een PITTIGE vooruitgang! Maar dat valt me hier en daar toch wel tegen...

Positief is het wel wat betreft bijvoorbeeld FS2004 en Grandprix 4. Beide kan ik nu met alle opties op max (res wel op 1280x1024) draaien, en dan ook nog met 4x AA en 8x anosotropisch. Haalde ik in FS2004 op 1024x768 met een boel opties op gemiddeld vaak nog maar net de 14 fps, nu haal ik makkelijk dik 20. En met de default planes merk ik helemaal geen dip meer (ik vlieg het meest met een add-on die nogal fps vreet). Enige waar ik mee op moest passen was de mipmapping: die staat nu op 4 ander dondert de fps dik. Ook kan ik de autogen nog niet op insane zetten of zo. GP4 kan ik nu met alles op high VLOEIEND draaien op 1280x1024. Dat was wel heel wat anders! Maar ja, da's dan ook een oudere game.

Tegenvallers daarentegen zijn Call of Duty en Midnight Club 2. CoD draai ik nu op dezelfde settings als op m'n oude computer (en dus ook nog op 1024x768!)! Alleen heb ik één texture setting van normal op high staan en bit depth op 32 i.p.v. default. Maar dan houdt het echt wel op anders gaat 'ie schokken! Dat valt me eigenlijk VIES tegen...
Midnight Club moet ik ook echt op 1024x768 houden. Ik kan nu wel bumpmapping aanzetten en de reflections, maar dan zit het toch ook al op het randje...

Al met al draaien sommige games haast even slecht als op m'n oude pc. Okay, ik heb natuurlijk wel 4x AA en 8x ano, maar toch... Kan dit kloppen? Komt dit doordat sommige games nogal 'nVidia minded' zijn?

Ik had verwacht dat ik toch wel zo'n beetje alles op minstens (!) 1280x1024 zou kunnen draaien met ongeveer alle opties aan. Niet dus. Ik vraag me nu dus echt af wie dat WEL kan! M'n computer is toch aardig top, dacht ik zo. (Alhoewel... ik moet wel bekennen dat ik een Dell 8300 heb... Maar ik heb wel XP opeen compleet geformatteerde schijf geinstalleerd, dus elke verwijzing naar Dell is uit het systeem.)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke drivers gebruik je? Want dat CoD niet sneller gaat dan bij je vorige systeem klopt natuurlijk niet.

Verwijderd

COD gaat bij mijn Radeon 9600PRO super vloeiend op alles high en 1024*768.

Dus probeer eens de laatste nieuwe drivers. En wat zijn je scores in 3dmark?

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:29

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik heb ook ongeloofelijk lage preformance met CoD. Ik heb de hotfix (3.10?). En het maakt niet uit of je met of zonder AA en AF draait het gaat erg langzaam.

2200+
512 MB geheugen
Radeon 9800 PRO 400/700

Verwijderd

Combinatie van opengl + alles op zijn hoogst + hoge res + 8x af en 4x aa zorgen er voor dat zelfs CoD een zwaar spel wordt :D. Ik heb zelf een barton2500+ @ 2310 mhz (ongeveer net zo snel als jouw p4 3gig, misschien beetje sneller) met een radeon 9800 pro en heb ook hier last van. Meestal gewoon 91 fps steady maar als ik op brecourt ofzo speel dan zakt ie vrolijk terug naar 30~40 fps.

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik denk dat hij het heeft over FPS onder de 20 grens. (Net zoals ik) Zo'n drop is niet zo erg, mits het maar speel baar blijft.

Verwijderd

ja idd, met AA enzo op kan ik het natuurlijk ook niet echt deftelijk spelen. Maar gewoon alles op standaard, geen AA, en alle details op high, res 1024*768 speel ik het spel super vloeiend.

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik kan het absoluut niet spelen op 1280X1024 alle opties aan maar zonder AA en AF. Het speelde tig keer beter op mijn TI 4200.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, CoD speelt niet slecht, maar niet echt opvallend beter, zal ik maar zeggen (had ik al gedaan, dacht ik, maar ff voor de duidelijkheid). En ik heb dus wel 4 x AA en 8 x ano filtering, dus dat ziet er natuurlijk ook een stuk gelikter uit. Maar toch...

Maar ik merk al dat er erg verschillende resultaten zijn. Ik heb overigens de 3.9 drivers en de hotfix.

Ik zit er trouwens ook nog aan te denken of ik nou hyper threading uit zal zetten... Dat schijnt ook niet echt veel effect (soms zelfs eennegatief effect!) te hebben. Maar ik kan maar niet achterhalen of je dan XP wel of niet opnieuw moet installeren. Maar da's een ander verhaal... ;)

Edit:
3DMark heb ik niet. Ik hecht daar nooit zoveel waarde aan. Je score kan daar prachtig zijn, maar dat zegt dus geen ene moer over hoe je systeem bepaalde programma's draait.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 14:28 ]

Verwijderd

Maar als je slechte prestaties hebt in games, en je 3dmark is laag, dan weet je meteen dat hier iets niet klopt

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
Dit moet inderdaad goed op jou systeem draaien, ik heb hier zelf een p4 gf4 ti en met die opties loopt alles vloeiend!

Verwijderd

hoi,

ik heb sinds een week een dell 8300 met ati radeon 9800 pro 128mb.
Moet zeggen call of duty heel even gespeeld met al het detail op zijn hoogst.
En in de hoogste resolutie 1280x1024. Loopt als een zonnetje.
Wat ik wel heb gedaan : de nieuwe drivers catalyst 3.10 gedownload en geinstalleerd. Met die drivers die door Dell waren geleverd was de tv-out niet te forceren en zonder dat kon ik de tv niet selecteren.
Ik heb ook de boel geformateerd en xp pro erop gezet. Verwijzingen naar dell zijn dus ook weg.

Dus probeer de nieuwe drivers eens en probeer alle updates van windows te installeren. Het moet echt goed kunnen lopen hoor.

groeten
Martin
Pagina: 1