a7n8x deluxe - "system failed memory test"?

Pagina: 1
Acties:

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 19:42
Nou heb ik laatst een nieuw systeem inelkaar geknutseld die perfect werkt maar krijg ik soms bij het opstarten een leuk stemmetje die zegt "system failed memory test". Dit gebeurt totaal random.. meestal zegt die gewoon "system completed power on self test".
Ik snap er niks meer van... is mijn geheugen brak ofzo (2x kingston 512mb 333)? Computer loopt wel gewoon stabiel.... ook nog even memtest uitgevoerd en ook geen fouten gevonden.

Iemand een idee waar het aan ligt?

Verwijderd

ik heb juist hetzelfde, en ken nog zo'n mensen. Maarja, systeem loopt prefect, nix aan, dusja, zal wel een foutje zijn ofzo, want er gebeurd niets, dus gewoon negeren. ;)

Verwijderd

hoe kan je dat stemmetje ook al weer aan krijgen?? vond het wel leuk namelijk :+

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
Heb ik ook af en toe, maar zoals hierboven. Het systeem is stabiel dus ik maak me niet zo druk.

Waar je haar kan krijgen. Er staat ergen "POST SPEECH REPORTER" ofzo, dat aan zetten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• tauri
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 16:04

tauri

Wie dit leest is gek :P

mjah.. ik heb het zelfde bordje had het ook toen ik me geheugen in DUAL mode had draaien.
nu is er een geheugen stripie uit en gebeurd het niet meer.
dus denk dat dat een foutje is.
zolang het stabiel draait maakt het toch niet uit...

D3 Witch docter

• xingchen
Als er niks aan de hand is dan maakt het inderdaad niks uit. Maar ik wou even zeker weten. Kan me namelijk niet veroorloven dat m'n gegevens corrupt raken door een defecte geheugen... en met een foutmelding wordt je daar niet echt bepaald gerust op gesteld :P

Verwijderd

Ik heb hetzelfde bordje gehad maar kep nu een Athlon 64 3200+ vandaar.

maar het had hetzelfde ook in DUAL Channel.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Heb je ze wel in de blauwe DIMM sloten gestopt?

Coïtus ergo sum

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-08 20:35

evaarties

Powerball @ 12.582

Chilly_Willy schreef op 15 december 2003 @ 12:24:
Heb je ze wel in de blauwe DIMM sloten gestopt?
Die staan dacht ik op dezelfde controller, en zullen dan ook niet werken in DUAL mode.

In slot 1 / 2 en 3 moeten ze zitten.

• xingchen
Ik heb ze in slot 1 en 3 zitten (dual channel). Als ik ze in de 2 blauwe slots doe dan lopen ze niet dual channel.
Maar zo te zien hebben meer mensen dit probleem.... zal dus wel niet aan m'n pc liggen dan.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik heb ze juist wel in de blauwe sloten zitten en draaien juist wel Dual Channel.

Ik krijg dat stemmetje wel maar zegt dat het system succesvol is geboot en door gaat starten naar OS.

• xingchen
O, dan heb je waarschijnlijk een andere bord als mij. In de handleiding staat duidelijk dat ie dan niet dual channel loopt.

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 21:50

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

xingchen schreef op 16 december 2003 @ 14:45:
O, dan heb je waarschijnlijk een andere bord als mij. In de handleiding staat duidelijk dat ie dan niet dual channel loopt.
Manual Asus A7N8X Deluxe pag. 14:
"NOTE: To enhance system performance, utilize dual-channel feature when installing additional DIMMs. You may install the DIMMs in the following sequence: Sockets 1 and 3 or Sockets 2 and 3 or Sockets 1, 2 and 3."

De blauwe DIMM sockets zijn rij 2 en 3, ergo, welzeker dual channel.

Verwijderd

ik heb ook zoiets, alleen zegt dat wijfie bij mij weleens, ook totaal random :"cpu fan failed"

heb trouwens ook waterkoeling dus?!?!

• xingchen
Dacht dat die blauwe rij 1 en 2 waren :D
Nou dan probeer ik dat wel. Kijken of ie dan nog steeds random foutmelding geeft.
Pagina: 1