Computer gaat wel aan maar doet niks

Pagina: 1
Acties:

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 17:55
Hey! Ik heb nieuw geheugen in me computer gezet maar me computer doet nu nix meer.. ik had 512 in me computer zitten maar die was nniet goed. Toen ik terug ging naar de winkel kreeg ik een neiuwe. Thuis heb ik die erin gezet (stroom nog op de PC gelaten (stupid) :+ ) Toen ik klaar was wou ik hem aanzetten en nu start alles wel... fan van me 3d kaart draait alle koolers draaien me hd draait (denk ik) en me cd rom spelers doen het gewoon.

Het probleem is dat ik nu geen beeld krijg op me scherm (ligt niet aan beeldscherm) en me optische muis brand niet en me toetsenbord doet het niet (brand nix bij caps lock en/of num lock.

Wat zou dit kunnen zijn??

Verwijderd

Heb je per ongeluk de voedingskabel van je moederbord losgetrokken?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 13:35:
Heb je per ongeluk de voedingskabel van je moederbord losgetrokken?
Na'h dan zou z'n voeding niet aangaan en dus zouden alle fannetjes niet gaan draaien.

Maar dit topic hoort in Overige Hardware dus bij deze een schopje :)

• migila
Alles kabels zitten wel goed aangesloten....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat bedoel je met stroom erop gelaten? Terwijl de pc aanstond (draaiende fans enzo) of enkel mat stekker in het stopcontact?

Probeer eens een bios reset, en neem ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ehm, je zegt niet eens of het DDR of SDR ram geheugen is.....

Als het SDR is; ondersteund je chipset het wel?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

migila schreef op 14 december 2003 @ 13:34:
Hey! Ik heb nieuw geheugen in me computer gezet maar me computer doet nu nix meer.. ik had 512 in me computer zitten maar die was nniet goed. Toen ik terug ging naar de winkel kreeg ik een neiuwe. Thuis heb ik die erin gezet (stroom nog op de PC gelaten (stupid) :+ ) Toen ik klaar was wou ik hem aanzetten en nu start alles wel... fan van me 3d kaart draait alle koolers draaien me hd draait (denk ik) en me cd rom spelers doen het gewoon.

Het probleem is dat ik nu geen beeld krijg op me scherm (ligt niet aan beeldscherm) en me optische muis brand niet en me toetsenbord doet het niet (brand nix bij caps lock en/of num lock.

Wat zou dit kunnen zijn??
sluit je pc speaker is aan op me mobo krijg je steeds 1 lange piep is het je geheugen (Wat ik denk gezien eigen ervaring)

• migila
Me pc speaker is aangesloten en die geeft geen enkele piep. Die was al aangesloten. Het geheugen is DDR en dat ondersteunt ie natuurlik wel.. ik heb 512DDR pc2700 333 en dat zat er al in (voordat ie was omgewisseld) dus die zou het moeten doen. Het type ou goed moeten zijn iig.

• migila
Ik heb net me pc aangedaan terwijl er geen geheugen in zit en alsnog piept er nix.. me luidsprekertje is wel goed aangesloten want hij heeft het wel gedaan....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geen gepiep zonder geheugen duidt er meestal op dat of het moederbord of de cpu overleden zijn. Waarschijnlijk het mobo, want zelfs bij een dode cpu hoort het moederbord te piepen :)

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:51

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ik heb het ook wel eens gehad, je laatste kans is om alles uit je pc te flikkeren en hem helemaal leeg (dus zonder isa pci hdd floppy what ever (muis en tobo wel laten zitten aub)) en dan booten, hoor je dan nog geen beep issie dood, hoor je em wel laat je em een paar minuutjes draaien en dan druk je de kaarten er weer in.
Ik weet et de oplossing klinkt raar maar voor mij werkt et prima

• constructor
  • Nu online
Al gekeken naa aansluiting agp kaart, kan wel eens loskomen

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pollewob schreef op 14 december 2003 @ 16:09:
Geen gepiep zonder geheugen duidt er meestal op dat of het moederbord of de cpu overleden zijn. Waarschijnlijk het mobo, want zelfs bij een dode cpu hoort het moederbord te piepen :)
Dit verschilt ook per mobo, mijn mobo bijvoorbeeld doet helemaal niks als ik 1 XP en 1 MP CPU erin doe, of 1 met en gare core. ;)

Zoals Pollewob al zei is het handig even de Hangen & Opstarten problemenschieter door te nemen; hier staan tips in zoals het clearen van je CMOS, een andere voeding uit te proberen en uiteraard te starten met alleen de basiscomponenten.

Vooral het clearen van je CMOS mag nog wel eens helpen. Ik zag dat je 't nog niet had geprobeerd, maar het is wel al eens gezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurent op 14-12-2003 16:55 ]

Pagina: 1