Toon posts:

Dolby Digital decoding met geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met welke geluidskaarten is het mogelijk om met je geluidskaart Dolby Digital signalen te decoden (van je DVD speler zijn digitale uitgang)?
Zoja, hoe moet je dit dan aanpakken

Verwijderd

Vanaf de Audigy 1 van Creative is dit mogelijk, zie drivernotes.
Andere consumentenkaarten hebben naar mijn weten deze mogelijkheid niet.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Dat hoeven geluidskaarten niet te doen. De lol van computers is juist dat de processor alles kan. Zelfs een XT-pctje zou het nog kunnen, mits de HDD groot genoeg was.

Begrijp ik goed dat je een DVD wil spelen, en analoog 5.1 geluid naar buiten wilt sturen? Dat kan elke willekeurige 5.1 geluidskaart. De Soundblaster Live 5.1 kost geen drol, en doet wat je wilt.

Je kunt zelfs een 4.0 geluidskaart nemen, en 't zonder center-speaker doen.

Hierbij geldt wel: de processor rekent het geluid uit voor je, de geluidskaart doet dan niet veel anders dat sampletjes naar een analoog signaal omvormen.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Varienaja schreef op 14 december 2003 @ 17:04:
Dat hoeven geluidskaarten niet te doen. De lol van computers is juist dat de processor alles kan. Zelfs een XT-pctje zou het nog kunnen, mits de HDD groot genoeg was.

Begrijp ik goed dat je een DVD wil spelen, en analoog 5.1 geluid naar buiten wilt sturen? Dat kan elke willekeurige 5.1 geluidskaart. De Soundblaster Live 5.1 kost geen drol, en doet wat je wilt.

Hierbij geldt wel: de processor rekent het geluid uit voor je, de geluidskaart doet dan niet veel anders dat sampletjes naar een analoog signaal omvormen.
Iets beter lezen zou ook fijn zijn.
Hij wil via de digitale ingang van zn geluidskaart een AC3 signaal kunnen decoden, no way dat een SB Live! 5.1 dat kan, deze kan alleen via een softwarematige dvd-player oid. 5.1 decoden

Verwijderd

Topicstarter
Varienaja schreef op 14 december 2003 @ 17:04:

Als de input het digitale signaal van de DVD speler is begrijp je het goed ja :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-08 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 16:19:
Vanaf de Audigy 1 van Creative is dit mogelijk, zie drivernotes.
Andere consumentenkaarten hebben naar mijn weten deze mogelijkheid niet.
De onboard oplossing van Nvidia met Sound Storm enabled kunnen Dolby Digital zowel en- als decoden.

Ik heb zelf een Nforce 1 chipset in mijn HTPC zitten. Al het geluid word via SPDIF als Dolby Digital aan mijn versterker overgedragen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Shuriken schreef op 14 december 2003 @ 19:24:
[...]

De onboard oplossing van Nvidia met Sound Storm enabled kunnen Dolby Digital zowel en- als decoden.

Ik heb zelf een Nforce 1 chipset in mijn HTPC zitten. Al het geluid word via SPDIF als Dolby Digital aan mijn versterker overgedragen.
Ja fijn dat ie dat kan, maar een Nforce2 kan niet een inkomend SPDIF signaal omzetten in 5 discrete kanalen.
Pagina: 1