Met welke geluidskaarten is het mogelijk om met je geluidskaart Dolby Digital signalen te decoden (van je DVD speler zijn digitale uitgang)?
Zoja, hoe moet je dit dan aanpakken
Zoja, hoe moet je dit dan aanpakken
Verwijderd
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
Iets beter lezen zou ook fijn zijn.Varienaja schreef op 14 december 2003 @ 17:04:
Dat hoeven geluidskaarten niet te doen. De lol van computers is juist dat de processor alles kan. Zelfs een XT-pctje zou het nog kunnen, mits de HDD groot genoeg was.
Begrijp ik goed dat je een DVD wil spelen, en analoog 5.1 geluid naar buiten wilt sturen? Dat kan elke willekeurige 5.1 geluidskaart. De Soundblaster Live 5.1 kost geen drol, en doet wat je wilt.
Je kunt zelfs een 4.0 geluidskaart nemen, en 't zonder center-speaker doen.
Hierbij geldt wel: de processor rekent het geluid uit voor je, de geluidskaart doet dan niet veel anders dat sampletjes naar een analoog signaal omvormen.
Als de input het digitale signaal van de DVD speler is begrijp je het goed jaVarienaja schreef op 14 december 2003 @ 17:04:
Dat hoeven geluidskaarten niet te doen. De lol van computers is juist dat de processor alles kan. Zelfs een XT-pctje zou het nog kunnen, mits de HDD groot genoeg was.
Begrijp ik goed dat je een DVD wil spelen, en analoog 5.1 geluid naar buiten wilt sturen? Dat kan elke willekeurige 5.1 geluidskaart. De Soundblaster Live 5.1 kost geen drol, en doet wat je wilt.
Je kunt zelfs een 4.0 geluidskaart nemen, en 't zonder center-speaker doen.
Hierbij geldt wel: de processor rekent het geluid uit voor je, de geluidskaart doet dan niet veel anders dat sampletjes naar een analoog signaal omvormen.
De onboard oplossing van Nvidia met Sound Storm enabled kunnen Dolby Digital zowel en- als decoden.Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 16:19:
Vanaf de Audigy 1 van Creative is dit mogelijk, zie drivernotes.
Andere consumentenkaarten hebben naar mijn weten deze mogelijkheid niet.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
Ja fijn dat ie dat kan, maar een Nforce2 kan niet een inkomend SPDIF signaal omzetten in 5 discrete kanalen.Shuriken schreef op 14 december 2003 @ 19:24:
[...]
De onboard oplossing van Nvidia met Sound Storm enabled kunnen Dolby Digital zowel en- als decoden.
Ik heb zelf een Nforce 1 chipset in mijn HTPC zitten. Al het geluid word via SPDIF als Dolby Digital aan mijn versterker overgedragen.