Toon posts:

[winxp] Ati R9800 se (strepen in me beeld)

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vrijdag avond stopte me Sapphire Radeon 9600XT |:(
Ik als de donder zaterdag naar Mycom. Heb toen met bijbetaling
een Ati Radeon 9800se gehaald.

Thuis

Zaterdag avond, kaartje in me agp.. :9 wil gaan booten
Zie ik me boot scherm al helemaal vol fouten "horizontale strepen zeg maar"

Heb drivers geinstalleerd van Ati (de nieuwste 3.9)
- nog geen verschil
- ik denk zelf dat het aan de pipelines ligt

(ik ga sobiso terug)

Heeft iemand dit probleem al eens gehad ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bootscherm vol fouten --> hardwarematig niet in orde. Met de omschrijving die je nu geeft is het lastig te zeggen wat er precies kapot is. Kan eventueel ook brak AGP slot zijn of brak geheugen op de videokaart.

Heb je niet een oud AGP kaartje waarmee je uit kan sluiten dat het aan het AGP slot ligt?

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 14 december 2003 @ 13:22:
Bootscherm vol fouten --> hardwarematig niet in orde. Met de omschrijving die je nu geeft is het lastig te zeggen wat er precies kapot is. Kan eventueel ook brak AGP slot zijn of brak geheugen op de videokaart.

Heb je niet een oud AGP kaartje waarmee je uit kan sluiten dat het aan het AGP slot ligt?
ik had nog een oude Geforce 2 liggen. Heb ik getest GEEN ENKELE PROBLEEM
dus dat is het ook niet |:(

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ben vriend van General MJ en hij zal dalijk wel screenshot nemen denk ik.
Waarschijnlijk gaan we vanmiddag ff kaartje testen en dan weet ik wat meer.
Het is trouwens de AIW versie

[ Voor 10% gewijzigd door Mister I op 14-12-2003 14:35 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 13:15:
Vrijdag avond stopte me Sapphire Radeon 9600XT |:(
Ik als de donder zaterdag naar Mycom. Heb toen met bijbetaling
een Ati Radeon 9800se gehaald.
is dat wel verstandig?

benches die ik gezien heb laten de 9800SE doorgaans achter de 9600XT eindigen dachtik :?

tenzij je natuurlijk de softmod succesvol kan doen ;) maar das wel weer een risico bij de aankoop (ca 2/3 kans)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

De andere zegt dat het een AIW is :) Dus veel meer functies derbij

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

We hebben allebij dezelfde pc zo wat. Alleen andere case. En mijn benchmarks waren een stukje hoger als die van hem. Scheelde niet veel maar toch.
En idd als de softmod werkt dan is het idd zeer mooi. Scheeld 2000 punten bij mij.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

We hebben vanmiddag geen videokaart getest. Morgen gaat General Mj naar Amersfoort naar Mycom om hem in te ruilen, ik denk dat ie vanaaf nog wel een update geeft, en een screenshot. Ik heb het gezegd tegen hem.

Verwijderd

Topicstarter
Mister I komt zo langs en dan gaan we het 1 en het ander er aan fixen ...
post ook een screenshot van de omstandigheden. Met de nieuwste Ati Drivers 3.9.

Het is idd een ALL In Wonder Versie.

De prestaties van die kaart zijn 2k hoger dan mijne in 3dmark2000se
dus vandaar dat ik voor 199,- voor de 9800se heb gekozen.
Maarja, word sowiso morgen ruilen voor een andere 9800se ..want hier word
ik ook niet echt geil van.

Edit:
We hebben vanavond even getest met de 9800se van Mister I. Die deed het prima. Dus het lijkt gewoon op een fout van de videokaart. Ik ga hem morgen ruilen bij Mycom. Hier is nog wel een screenshot van het probleem. Dan zien jullie mayb wat het probleem is, dan kan ik dat morgen tegen ze zeggen. Mister I denkt dat het een van de pipelines is die niet lekker werkt.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kidsvanderschans/lol2.JPG

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 20:55 ]

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Zo te zien heeft General MJ alles al verteld, van wat er vanavond is gebeurt.
In eerste instantie toen ik de beelden zag, dacht ik dat de videokaart te ver geklockt was, vanwege die rare strepen. Dus toen maar even underclockt, maar het werd er alleen maar slechter op. Ik denk nu dat het een van de pipelines is die niet lekker werkt. Wat denken jullie?

Verwijderd

Topicstarter
verslag 9800se

Het hoere exemplaar wordt RMA gestuurd.

Maar ik kan niet wachten tot ze uhm hebben gemaakt.
vandaar het volgende:

- Sapphire R9600 Atlantis >:) :z
- nieuwe geluidssetje :P van het overige geld _/-\o_

verder

Bij Mycom gaven ze direct naar het checken van compleetheid van het pakketje. Me direct erna een nieuwe kaart. Ze hadden geen R9600XT ook geen R9600 PRO ook geen andere R9800se AIW.

- Ze hadden vorige week maar 4 R9600xt's :O (slechte voorraad)

- was bij Mycom Amersfoort

punten

- Mycom service een 9.
- Het wachten op je services (voor testen van je kaart) een 1 B)
- Voorraad 4!!

BALLUHHH >:)

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Bij zulke zaken horen ze je of meteen een nieuwe kaart aan te bieden of als ze geen nieuwe hebben of een alternatief, je geld terug te geven.

Je mag er immers vanuit gaan dat die kaart het uit de fabriek gewoon doet.

Als de kaart 6 maanden oud is is het een ander verhaal.

Twee dode kaarten achter elkaar is wel verdacht moet ik zeggen.

Mijn Asus 9600XT was ook meteen uit de doos verrot, geruild voor een Hercules 9800SE AIW die na de softmod op 9800PRO draait. Dus toch geluk bij een ongeluk!

[ Voor 19% gewijzigd door acidfever op 15-12-2003 15:59 ]

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 15:47:
verslag 9800se

Het hoere exemplaar wordt RMA gestuurd.

Maar ik kan niet wachten tot ze uhm hebben gemaakt.
vandaar het volgende:

- Sapphire R9600 Atlantis >:) :z
- nieuwe geluidssetje :P van het overige geld _/-\o_

verder

Bij Mycom gaven ze direct naar het checken van compleetheid van het pakketje. Me direct erna een nieuwe kaart. Ze hadden geen R9600XT ook geen R9600 PRO ook geen andere R9800se AIW.

- Ze hadden vorige week maar 4 R9600xt's :O (slechte voorraad)

- was bij Mycom Amersfoort

punten

- Mycom service een 9.
- Het wachten op je services (voor testen van je kaart) een 1 B)
- Voorraad 4!!

BALLUHHH >:)
Je moet een winkel niet flamen, als je er bijna nooit wat koopt. Dit is toevallig misschien zo. En die zaken kopen echt geen voorraad van 4 in.
Maar mooi dat alles goed is nu.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

acidfever schreef op 15 december 2003 @ 15:59:
Bij zulke zaken horen ze je of meteen een nieuwe kaart aan te bieden of als ze geen nieuwe hebben of een alternatief, je geld terug te geven.

Je mag er immers vanuit gaan dat die kaart het uit de fabriek gewoon doet.

Als de kaart 6 maanden oud is is het een ander verhaal.

Twee dode kaarten achter elkaar is wel verdacht moet ik zeggen.

Mijn Asus 9600XT was ook meteen uit de doos verrot, geruild voor een Hercules 9800SE AIW die na de softmod op 9800PRO draait. Dus toch geluk bij een ongeluk!
Hij heeft die kaart gekocht hoor. Ze gaven hem als het ware 199 euro terug en hij betaalde hun weer 149 euro voor de nieuwe videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
DICHT _/-\o_

• RDX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-01-2025

RDX

FF vraagje. Heeft er al een keer een ATI kaart llang goed op dat moederbord gedraaid? En zo ja, wat voor kaart.

Ik heb zelf pasgeleden een heel raar defect aan mijn moederbord gehad.
Na upgrade van ati 8500 naar 9500 gingen er drie 9500's kapot, voordat ik het moederbord toch maar terugstuurde naar Abit (was NF7-S rev 2.0). Kreeg ander moederbord terug en probleem was verholpen.

Ik kreeg vergelijkbare strepen over beeld (alsof ik het mem. aan het OC'en was) Die strepen bleven uit als ik een tafelventilator op mijn videokaart richtte. De videokaart werd dus te warm en kreeg hoogstwaarschijnlijk teveel stroom.

Rare was, dat ik al eerder een GF2Ti, een ATi 8500 en een gf2mx op dat moederbord had gehad zonder problemen. Die 8500 heb ik zelfs OC'ed gedraaid.

(btw. de voeding had ik ook vervangen tussen kapotte kaart 2 en 3 in, dat was het dus ook niet)

Wat ik wil zeggen, als er nog zo'n snelle ATi kaart kapot gaat op je moederbord, dan zou je eens aan je moederbord moeten denken.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

RDX schreef op 15 december 2003 @ 17:22:
FF vraagje. Heeft er al een keer een ATI kaart llang goed op dat moederbord gedraaid? En zo ja, wat voor kaart.

Ik heb zelf pasgeleden een heel raar defect aan mijn moederbord gehad.
Na upgrade van ati 8500 naar 9500 gingen er drie 9500's kapot, voordat ik het moederbord toch maar terugstuurde naar Abit (was NF7-S rev 2.0). Kreeg ander moederbord terug en probleem was verholpen.

Ik kreeg vergelijkbare strepen over beeld (alsof ik het mem. aan het OC'en was) Die strepen bleven uit als ik een tafelventilator op mijn videokaart richtte. De videokaart werd dus te warm en kreeg hoogstwaarschijnlijk teveel stroom.

Rare was, dat ik al eerder een GF2Ti, een ATi 8500 en een gf2mx op dat moederbord had gehad zonder problemen. Die 8500 heb ik zelfs OC'ed gedraaid.

(btw. de voeding had ik ook vervangen tussen kapotte kaart 2 en 3 in, dat was het dus ook niet)

Wat ik wil zeggen, als er nog zo'n snelle ATi kaart kapot gaat op je moederbord, dan zou je eens aan je moederbord moeten denken.
He dat is een goede. We hebben gister even gekeken naar de temp van de kaart.
Maar zit geen sensor op, maar de kaart blijf keurig lekker koel. We hebben niet stressed kunnen kijken. We houden iig wel in de gaten, want als dat zo is, lekker garantie. Z'n ide 2 is toch ook al stuk :r . We zullen het in de gaten houden. Thnx _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
* N.V.T. *

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 18:01 ]

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 17:36:
[...]

nee, ik was aan het casemodden toen me Ati R9600Xt overleed.

Waarschijndelijk ben ik niet helemaal voorzicht genoeg geweest met anti statische shit. Wat jij nou verteld over jouw kaarten doet mij denken aan overklokken idd.

En idd me ide2 op me asus * is verneukt dus ik moet nog een x naar Computerland ...

|:(
Het lijkt wel heel toevallig idd dat je videokaart 2x achter elkaar stuk is. Daarom zou ik gewoon de tip in de gaten houden. Dus als over een paar weken of maanden hij weer stuk gaat dat je dan toch een nieuw mobo moet hebben denk ik.

Ik probeer alleen maar te helpen...

[ Voor 75% gewijzigd door Mister I op 15-12-2003 18:33 . Reden: betere zinsbouw ]

Verwijderd

Topicstarter
* off topic *

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
N.V.T

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 18:00 ]

Pagina: 1