[ADSL] Alcatel 510i en WinXP Pro

Pagina: 1
Acties:

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
Ik heb sinds deze week TweakLight met de Alcatel Speedtouch 510i, de insteek van het netwerk is dat er 3 pc's op het modem komen welke dan uiteraard verbinding met het internet maken.
Van de 3 pc's zijn er 2 Win2k machines en 1 is een WinXP pro machine. (dit is trouwens een sp1 upgrade)

Tot zover alles duidelijk.

Nu het probleem,
De win2k machines doen het perfect, kwestie van de instellingen op lan zetten en gaan.
Alleen als ik dit bij de WinXP pro machine ook zo doe, wil deze geen verbinding maken, nu heb ik er al vrolijk op los gesearched maar alle topics die ik open waarvan ik denk dat het mijn probleem kan oplossen doen dat dus niet |:(

Weet iemand hoe ik de verbinding tot stand kan krijgen, want ik kom er echt niet uit :(

(btw. ik heb wel gewoon netwerk verbinding :+ )

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• WiXX
  • Laatst online: 12-05 23:14

WiXX

Kijk uit malloot een...

Kijk even of er niet automatisch is geportmaped voor die win2k machines, als dit namelijk gebeurt is kan je al geen contact maken over die poorten.

Kijk ook even of je de firewall uit hebt staan.

Ik heb hier hetzelfde met tweakdsl (ultradsl) maar dan met 3 xp machines. 1 pro (deze) en 2 home edition. Werkt allemaal meteen perfect hier. Ik heb ook de 510i.

Hoe heb je de modem geconfigureerd? Heb je het nieuwe programma van speedtouch gebruikt waarbij je echt de nederlandse providers kan kiezen of heb je het standaard install proggie gebruikt wat je bij de modem kreeg wat eigenlijk voor heel de wereld is?

Zoniet dan moet je even de nederlandse versie downloaden van http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm en dan nog eens proberen.

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
WiXX schreef op 14 december 2003 @ 13:22:
Kijk even of er niet automatisch is geportmaped voor die win2k machines, als dit namelijk gebeurt is kan je al geen contact maken over die poorten.

Kijk ook even of je de firewall uit hebt staan.

Ik heb hier hetzelfde met tweakdsl (ultradsl) maar dan met 3 xp machines. 1 pro (deze) en 2 home edition. Werkt allemaal meteen perfect hier. Ik heb ook de 510i.

Hoe heb je de modem geconfigureerd? Heb je het nieuwe programma van speedtouch gebruikt waarbij je echt de nederlandse providers kan kiezen of heb je het standaard install proggie gebruikt wat je bij de modem kreeg wat eigenlijk voor heel de wereld is?

Zoniet dan moet je even de nederlandse versie downloaden van http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm en dan nog eens proberen.
Met die automatische portmapping neem ik aan dat je dit bedoel :?,

Afbeeldingslocatie: http://pgdn.net/upload/files/9VCJ6CD068.jpg

Zoja, zou je me dan kunnen vertellen of dit goedstaat, want ik kom er echt niet uit en snap er niks van :+

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:17

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

uPnP ff uitzetten en alle settings ff nagaan.
Gewoon de ip adressen handmatig invullen.....

Probeer anders de nieuwe firmware er op te zetten, zitten verbeteringen in.

Whatever.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die poortmap tips gaan echt nergens over... Die heb je niet nodig om te kunnen internetten.

Vragen:
Wat zijn de instellingen van TCP/IP van de netwerkkaart (ip/subnet/gateway/dns)
Hoe is de modem geconfigureerd (ik neem aan NAT-router)?
Kan je de modem pingen?
Kan je de modempagina bereiken op http://10.0.0.138

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
JvS schreef op 14 december 2003 @ 22:05:
Die poortmap tips gaan echt nergens over... Die heb je niet nodig om te kunnen internetten.

Vragen:
Wat zijn de instellingen van TCP/IP van de netwerkkaart (ip/subnet/gateway/dns)
Hoe is de modem geconfigureerd (ik neem aan NAT-router)?
Kan je de modem pingen?
Kan je de modempagina bereiken op http://10.0.0.138
1. De instellingen van TCP/IP staan op allemaal op automatisch.
2. De configuratie van de modem heb ik met het progje gedaan dat hierboven werd genoemt en dit heb ik gedaan via het EthoA NAT-Router & DHCP & set LAN.
3. Ik kan idd het modem pingen.
4. Dit heb ik nog niet geprobeerd ga ik nu doen :+

Maar aangezien de rest (naam mijn idee) goed staat, iig zoals ze op mijn Win2k machines staan zou het toch moeten werken ??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je nou eerst probeert en dan post, kan je verder geholpen worden...

Als je je modempagina niet kan bereiken, is je IE misschien niet goed ingesteld, probeert-ie met een proxy te verbinden die niet bereikbaar is of andere zaken.
Als je de 510 als modem/router (NAT) instelt, dan moet je TCP/IP een gateway en een DNS hebben (al dan niet automatisch toegekend), je IP adres is natuurlijk niet "automatisch", maar die is gewoon een IP adres. Welke instellingen staan er nu als met IPconfig /all de instellingen bekijkt?

kan je een web adres pingen? Kan je een willekeurig internet ip adres pingen (295.121.1..34 ofzo), en wat gebeurt er precies als je die trace't?

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 14-12-2003 23:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
Ok het probleem is opgelost, het had achteraf niks met de instellingen te maken. Na een nog een dag het niet aan de praat krijgen van de pc heb ik uit wanhoop een andere nic gepakt omdat de pc met de onboard nic ook niks kon ontvangen (blijkt achteraf). Na de onboard nic uitgezet te hebben en de andere erin gedaan te hebben werkt alles meteen :? Conclusie onboard nic is stuk en mobo is retour afzender voor garantie en ik heb bij deze dus een nieuw mobo en alles werkt perfect :)

In ieder geval bedankt voor de reacties :)

Pagina: 1