Toon posts:

TV+DVD+Computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn computer een Inspire 6.1 6700 setje + Creative Soundblaster Live! 5.1, daarmee wil ik in combinatie met mijn net aangeschafte breedbeeld TV, deze als DVD Decoder gebruiken. Ik heb 2 DVD spelers tot mijn beschikking:
Een standalone DVD speler van Philips (DVD711), zonder AC3 5.1 uitgang, alleen AC3 2.0 uitgang + Digital Out + SPDIF out

De LG DVD speler ingebouwd in mijn computer, eventueel in combinatie met de Cinemaster 3 DVD Decoder kaart om video-signalen via S-Video-out/Video out naar de TV te sturen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik heb al geprobeerd om met die decoder kaart te werken, echter het geluid wordt niet doorgestuurd naar mijn geluidskaart, het geluid komt alleen uit de Audio out van de DVD Decoder kaart (stereo).

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Je moet volgens mij zorgen dat het geluid over de inspire 6.1 speakers komt.
Ik ken het setje niet, maar het lijkt me dat ze het geluid krijgen van je SB-live, via een digitale kabel (coax of glas), en dat in de versterker ingebouwd een 5.1 (=AC3) decoder zit.

Zit er in geen enkel apparaat zo'n AC3 decoder, dan krijg je dus alleen stereo-geluid.

eagle

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je speakerset heeft geen decoder aan boord dus het decoderen zal mbv je live moeten.
Bij de meeste van die losse mpeg kaarten wordt er alleen analoog geluid geproduceerd en al het digitale geluid staat alleen op de digitale uitgang aan de achterzijde.

Als je in bezit bent van een Live-drive of een kloon, dan kan je dat digitale signaal naar je Live sturen en die moet het wel kunnen decoderen.

Maar als je PC snel genoeg is dan kan je beter alles softwarematig doen met bijvoorbeeld powerDVD of WinDVD. Die decoderen dan zowel beeld als geluid. De cinemaster kan geloof ik ook als output gebruikt worden voor het videosignaal (mocht je geen TV-out op je videokaart hebben.
Maar daarover kan je meer vinden met de GoT-search. :)

[ Voor 78% gewijzigd door -=bas=- op 14-12-2003 23:18 ]

Senile! Senile Oekaki