Wat kost een litertje nou tegenwoordig.... en wat overclock je met dat water.... kortom... heeft het nut?
iik heb oook wc 
eerst een TT A2 setje maar pompje ging dood daarna "het echte werk"
DD RBX
DD RES
black ice micro 2 ---> vervangen door evo 240
L30
ik wil ook me 6800le gaan waterkoelen
maar eerst me dfi lp u2 rma''en
eerst een TT A2 setje maar pompje ging dood daarna "het echte werk"
DD RBX
DD RES
black ice micro 2 ---> vervangen door evo 240
L30
ik wil ook me 6800le gaan waterkoelen
maar eerst me dfi lp u2 rma''en
Bij de conclusie:
Laat die fabrikanten eens fatsoenlijke slangen leveren, Tygon knikt dus echt _niet_
Die coolsleeves (externe springveren) worden gebruikt omdat er wss goedkope siliconen/pvc slangen bij de set zitten die snel knikken. Niet echt iets om als pluspunt te noemen, daarbij ziet het er niet uit...Coolsleeves really made my life easy; I don't have worry about bend tubing
Laat die fabrikanten eens fatsoenlijke slangen leveren, Tygon knikt dus echt _niet_
tja, niet echt hoor, ook zonder heb ik geen knikje gehad.
btw : IK vond het makkelijk
btw : IK vond het makkelijk
Er zijn ook mensen die het mooi vinden. Maar mijn voorkeur gaat idd ook uit naar Tygon
Hier 2x een setup.
Nforce2: 1x DD Maze 3, NB,VGA, (cooper tops) Black Ice X-treme, Eheim 1046
Amd762MPX: 2x DD Maze 3, NB, VGA, lucite tops) Black-Ice X-treme Eheim 1048
Slangen: Tygon,3/8 , standaard. Ik vind die dunne slangen gewoon eng

-
Anoniem: 54555
ik heb een aantal jaar waterkoeling gehad met dangerden blokken, toen ben ik overgestapt naar asetek oid die blokken begonnen dus te lekken alles kapot niks vergoed fijn.
toen zalman dat blok zaten in eens gaten in, heb ik me videokaart gelukkig vergoed gekregen en nu maar luchtkoeling
.
het is trouwens niet kapot gegaan door het water maar door de koperoxide
toen zalman dat blok zaten in eens gaten in, heb ik me videokaart gelukkig vergoed gekregen en nu maar luchtkoeling
pix? temps? in welke cases?Industrial_Life schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:51:
Hier 2x een setup.
ik heb al vaker verhalen gehoord over rare problemen met zalman blokken, voor mij geen zalmanAnoniem: 54555 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:59:
ik heb een aantal jaar waterkoeling gehad met dangerden blokken, toen ben ik overgestapt naar asetek oid die blokken begonnen dus te lekken alles kapot niks vergoed fijn.
toen zalman dat blok zaten in eens gaten in, heb ik me videokaart gelukkig vergoed gekregen en nu maar luchtkoeling.
Van de week maar eens beginnen mijn H2O setup bestaande uit onderstaande onderdelen in mn chieftec kast te bouwen...
• Eheim 1048
• Dangerden TDX
• Dangerden GPU blokje
• DaMafkees NB blokje
• Dangerden Dual Heatercore
• Bay Reservoir

Zo zat het in de A-Open HQ-08, beetje krapjes

En ze komt het in de nieuwe chieftec, waarschijnlijk krijg ik morgen alle kappen gespoten terug

En zo staat de chieftec er op t moment bij
• Eheim 1048
• Dangerden TDX
• Dangerden GPU blokje
• DaMafkees NB blokje
• Dangerden Dual Heatercore
• Bay Reservoir

Zo zat het in de A-Open HQ-08, beetje krapjes

En ze komt het in de nieuwe chieftec, waarschijnlijk krijg ik morgen alle kappen gespoten terug

En zo staat de chieftec er op t moment bij
XXXVI
Nu bijna half jaar waterkoeling.
Alleen me CPU ATM.
P4 3gig@3.52 met 1.425 vcore. Stressed 47 graden en idle ook.
Alleen me CPU ATM.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Anoniem: 64112
De voeding is idd van Thermaltake, namelijk een Silent Purepower 560W. De kast is dezelfde kast als hierboven denk ik, namelijk een Chieftec CA-01SL-SL-B. Prima ruime, strakke en degelijke kast voor weinig geld. Ik had eerst een LianLi pc60, maar daar wilde ik geen wc in bouwen. Beetje krapjes werd dat. Die paarse dingen zijn idd lelijk, maar die zie je niet van buitenwelke kast is dat, ik ben ook opzoek naar een lekker grote kast,thermaltake aan de voeding te zien ?
Kast: http://www.ikbenstil.nl/p...th=22_32&products_id=1318
Zie ik het nu goed dat jij aan de hardeschijf kant een dual120mm rad hebt zitten? Zoja welke? Ik wil namelijk ook nog een extra rad aan die kant bij plaatsenEpsilon schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:43:
[afbeelding]
Daar heb ik momenteel mn pomp zitten trouwens.
Die zalman blokken, ook die (waarvan ik het zeker weet) vga blok is van alu. Alu en koper gaan niet echt goed samen, dus tis mooi als je zo`n resetor hebt hoe het mag heten, maar kom nou niet met je koper zooi aankakken met een alu blokje.arnoman schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:00:
[...]
ik heb al vaker verhalen gehoord over rare problemen met zalman blokken, voor mij geen zalman
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
zou mijn setupje ook maar weer eens posten omdat ie op een vorige pagina dood is
de videokaart is niet meer watergekoeld omdat mijn blokje niet op de 6800LE past, maar dit blokje komt binnenkort op de chipset te zitten
de videokaart is niet meer watergekoeld omdat mijn blokje niet op de 6800LE past, maar dit blokje komt binnenkort op de chipset te zitten
Meneer aard schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:22:
[...]
Die zalman blokken, ook die (waarvan ik het zeker weet) vga blok is van alu. Alu en koper gaan niet echt goed samen, dus tis mooi als je zo`n resetor hebt hoe het mag heten, maar kom nou niet met je koper zooi aankakken met een alu blokje.
Edit: Ik heb mijn waterblokje wat strakker aangedraait en nu heb ik dit:Razor.Timo schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:48:
Nu bijna half jaar waterkoeling.
Alleen me CPU ATM.
P4 3gig@3.6gig ( wel een prescott ) met 1.5 vcore. Idle 41 graden en stress 47 graden. Beter dan eerst dus
Mijn setje is dit:
Zalman ZM-WB2
Hydor Seltz L20
Siliconen slangen
Coolplex 10 waterreservoir
Black Ice Extreme - 1/4
Als jullie nu pics willen zien dan moeten jullie even zoeken in post je kleine post mods topic
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Heb sinds een weekje ofwat water koeling. Allemaal asetek spul, heb helaas mijn NB blokje direct verneukt door de koppelstukken te strak te draaien waardoor hij gekrakt is. (Kwam er the-hard-way achter, test run lekte niks, toen computer aan. Na een uurtje begonnen er vreemde dingen te gebeuren op scherm, ik in kast kijken. Piep kleine drupjes vanmijn NB blok drupten op mijn GraKa) Gelukkig had ik nog een zalman nb te liggen, doet het net zo goed heb ik het gevoel.
GPU is overgeklokt van 378->465, load temp zo rond de 59 graden. (Radeon 9800 PRO)
CPU van 2hgz naar 2.65ghz rockstable, load 47 graden (AMD64 S939 3200+ 0.9nm)
(temps zijn van roomtemp 24 graden)
Kan er niks meer uithalen, heb pech gehad met mijn core denk ik.
En o ja, een stilte. Goddelijk.
GPU is overgeklokt van 378->465, load temp zo rond de 59 graden. (Radeon 9800 PRO)
CPU van 2hgz naar 2.65ghz rockstable, load 47 graden (AMD64 S939 3200+ 0.9nm)
(temps zijn van roomtemp 24 graden)
Kan er niks meer uithalen, heb pech gehad met mijn core denk ik.
En o ja, een stilte. Goddelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Naj_Geetsrev op 07-04-2005 17:47 ]
Ik draai ruim 2,5 jaar waterkoeling, eerst in een Aopen fulltower, nu in een aluminium miditower van AMS Electronics:

Alleen cpu is watergekoeld, voor mijn videokaart heb ik een fanless zalman koeler en de seagate hdd wordt zo warm niet
Gebruikte onderdelen:
DangerDen Maze3
Black Ice Evo
Eheim 1048
Angel Eyes bay reservoir
3/8" Tygon slang
Er zit demiwater in van de Halfords, en groene dye-lite zodat het water oplicht in dezelfde kleur als mijn groene ide kabels
Processor is een xp2100+ palomino, wordt momenteel 35 graadjes.. casetemp is 23.
Kast is superstil, en daar ging het me ook eigenlijk om

Alleen cpu is watergekoeld, voor mijn videokaart heb ik een fanless zalman koeler en de seagate hdd wordt zo warm niet
Gebruikte onderdelen:
DangerDen Maze3
Black Ice Evo
Eheim 1048
Angel Eyes bay reservoir
3/8" Tygon slang
Er zit demiwater in van de Halfords, en groene dye-lite zodat het water oplicht in dezelfde kleur als mijn groene ide kabels
Processor is een xp2100+ palomino, wordt momenteel 35 graadjes.. casetemp is 23.
Kast is superstil, en daar ging het me ook eigenlijk om
[ Voor 3% gewijzigd door Chiron op 19-04-2005 12:14 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Okaramdin schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:54:
[...]
Door jou heb ik ook een Cube gehaald. Deze kast is TE fijn om mee te werken
nu is het jouw schuld dat ik mn stacker verkoop en de cube weer ga gebruiken
Mijn systeem draait nu ook zo'n 3 jaar op waterkoeling, inmiddels door de jaren heen het één en ander geupgrade en de zaak draait nu vrolijk op 2900MHz (A64 3400+ New Castle).
De proc wordt 42 graden stessed en m'n Radeon draait op 630/1240 met 1.75v voor GPU. Stressed 32 graden.
• D-Tek White Water voor A64
• Aqua.de Twinplex GPU voor Radeon XT800
• Aqua.de Twinplex NB voor DFI Lanparty NF3 UT 250Gb
• Eheim 1048
• Hydor L30
• HW Labs Black Ice Xtreme II
• HW Labs Black Ice Pro II
• Innovatek Tank-o-matic
• alles 10mm (slang en pilaren)
De twee pompen staan in serie, beide met elk een relais geschakeld zodat waneer de PC aanspringt de pompen aangespringen en weer uit gaan als Windhoos afsluit.
De twee rads staan parallel opgesteld voor maximaal koeloppervlak.
Twee voedingen. Een voeding in de Xaser II voor alle standaard hardware en een EYE-T 550W in de externe WC kast voor alle koeling en verlichting. De tweede voeding is ook weer met een relais geschakeld zodat waneer de Enermax gaat draaien de EYE-T ook aanspringt.
Alle hardware zit in de Xaser en alle WC-meuk in de externe kast. Niet mobiel voor Lan Parties, maar zoals Hans Teeuwen zou zeggen: "Who gives a f*ck, ik kom daar nooit!"

De proc wordt 42 graden stessed en m'n Radeon draait op 630/1240 met 1.75v voor GPU. Stressed 32 graden.
• D-Tek White Water voor A64
• Aqua.de Twinplex GPU voor Radeon XT800
• Aqua.de Twinplex NB voor DFI Lanparty NF3 UT 250Gb
• Eheim 1048
• Hydor L30
• HW Labs Black Ice Xtreme II
• HW Labs Black Ice Pro II
• Innovatek Tank-o-matic
• alles 10mm (slang en pilaren)
De twee pompen staan in serie, beide met elk een relais geschakeld zodat waneer de PC aanspringt de pompen aangespringen en weer uit gaan als Windhoos afsluit.
De twee rads staan parallel opgesteld voor maximaal koeloppervlak.
Twee voedingen. Een voeding in de Xaser II voor alle standaard hardware en een EYE-T 550W in de externe WC kast voor alle koeling en verlichting. De tweede voeding is ook weer met een relais geschakeld zodat waneer de Enermax gaat draaien de EYE-T ook aanspringt.
Alle hardware zit in de Xaser en alle WC-meuk in de externe kast. Niet mobiel voor Lan Parties, maar zoals Hans Teeuwen zou zeggen: "Who gives a f*ck, ik kom daar nooit!"
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Anoniem: 91626
Ik heb ook sinds kort me eerste W.C.& wel in combinatie met een Koolance PC2-901BW (1040cc/min) & AC Cuplex Pro s478+Zalman thermal pasta+2x8cm casefan. Dit samen geeft me een Idle temp. van 34 Grad C. en loaded 43 (Zalman 7000a-Cu+Artic Zilver was 38/47). Deze temps haal ik als me computer standaart draait en ik heb dus vandeweek voor het eeste mijn "nieuwe" P4 3,2 Ghz over geklokt met de bij de Asus P4C800-E Deluxe bijgeleverde AI overklok BIOS instellingen die ik maximaal op 20% kreeg (zodat ie nog wou opstarten) --> 3.84 Ghz en maar een paar graden temperatuur verschil met de niet overgeklokte temps. Echter viel er na een paar uur ineens een HDD uit (3x18GB15k in RAID 0) wat dus niet zo plezierig was(kon eventueel aan matige bedrading liggen). Wat hiervan de oorzaak is weet ik nog niet maar het is wel weer weg nu alles weer standaard loopt. Maar ik zal hem zeker vandaag of morgen weer op 3,8Ghz laten draaien als me dat stabiel lukt. Ik kon de kast nieuw voor de helft van de winkel prijs krijgen en raakte daardoor erg geinterseerd want ik had uiteindelijk toch wel meer verwacht van waterkoeling kwa presaties maar zou dat dus zelf moeten gaan bouwen. Ik denk dat ik niet hoef te proberen om met deze set me 6800Ultra te gaan koelen
jammer maar even doorsparen dan voor het echte werk. Maar het is leuk op deze manier kennis gemaakt te hebben met W.C.

Iemand enig idee welke leverancier dit 5 1/4 Bay reservoir maakt? Mijn dopje is namelijk kapot... en zonder dop houd ik niet van
XXXVI
Ik heb een week geleden een Zalman Reserator geinstalleerd in mijn pc. Zowel koeling op de CPU (3.2 GHz Northwood) als op de videokaart (FX5950 Ultra van Asus).
CPU gekoeld met het meegeleverde Zalman Block.
Videokaart gekoeld met Asetek blokje.
Verder lekker grote slangen (12mm).
De temps zijn als volgt:
Luchtkoeling:
CPU = 28/44 verschil idle/stressed 16 graden.
VGA = 40/76 verschil idle/stressed 36! graden.
Waterkoeling:
CPU = 20/44 verschil idle/stressed 24 graden.
VGA = 25/44 verschil idle/stressed 19 graden.
Zoals je ziet is de CPU temp er niet veel op vooruit gegaan, die van de videokaart iig wel!
Bovendien kon ik na de installatie van de waterkoeling een aantal fans uit de kast halen. Voorheen had ik:
5x 80mm (casefans)
1 x 120mm (voeding)
2x 40mm (videokaart)
1x 60mm (CPU)
En nu:
1x 80mm (casefan)
1x120mm (voeding)
De PC is dus aanzienlijk stiller nu.
CPU gekoeld met het meegeleverde Zalman Block.
Videokaart gekoeld met Asetek blokje.
Verder lekker grote slangen (12mm).
De temps zijn als volgt:
Luchtkoeling:
CPU = 28/44 verschil idle/stressed 16 graden.
VGA = 40/76 verschil idle/stressed 36! graden.
Waterkoeling:
CPU = 20/44 verschil idle/stressed 24 graden.
VGA = 25/44 verschil idle/stressed 19 graden.
Zoals je ziet is de CPU temp er niet veel op vooruit gegaan, die van de videokaart iig wel!
Bovendien kon ik na de installatie van de waterkoeling een aantal fans uit de kast halen. Voorheen had ik:
5x 80mm (casefans)
1 x 120mm (voeding)
2x 40mm (videokaart)
1x 60mm (CPU)
En nu:
1x 80mm (casefan)
1x120mm (voeding)
De PC is dus aanzienlijk stiller nu.
Goud is geen geld
wat een gruwelijk groot temperatuur verschil tussen idle en stressed 
Bij mij is het 30'C idle en 32-34'C stressed

Dangerden maakt alle soorten bay reservoirs.
Waarschijnlijk ook een Angel-eye reservoir zo te zien?ephymerous schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:00:
[afbeelding]
Iemand enig idee welke leverancier dit 5 1/4 Bay reservoir maakt? Mijn dopje is namelijk kapot... en zonder dop houd ik niet van
Wat is er stuk aan je dopje? Bij mij is m'n rubber afdichtringetje stuk gegaan, zodat ie ging lekken. Dat ringetje heb ik nu vervangen door een mm ring van een overgebleven stukje tygon slang af te knippen, wat precies om het dopje heen past
Nu moet ik wel elke keer 10x die dop zodanig draaien dat hij waterdicht is, dus ideaal is het niet, maar 't werkt
Verder begint de sleuf waar je je schroevendraaier in steekt ook aardig af te slijten

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Die gleuf is dusdanig afgesleten dat ik hem niet meer los kreeg, en dus kapot heb moeten snijden... helaas ben ik niet dusdanig technisch dat ik kan zien wat voor tapdraad er gebruikt word, dan kan ik er eventueel een boutje met een rubber ringetje indraaienChiron schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:30:
[...]
Waarschijnlijk ook een Angel-eye reservoir zo te zien?
Wat is er stuk aan je dopje? Bij mij is m'n rubber afdichtringetje stuk gegaan, zodat ie ging lekken. Dat ringetje heb ik nu vervangen door een mm ring van een overgebleven stukje tygon slang af te knippen, wat precies om het dopje heen past![]()
Nu moet ik wel elke keer 10x die dop zodanig draaien dat hij waterdicht is, dus ideaal is het niet, maar 't werkt
Verder begint de sleuf waar je je schroevendraaier in steekt ook aardig af te slijtenMoet echt flink kracht zetten om voldoende grip te houden.
/edit
Die van Dangerden zou hem heel goed kunnen zijn, lijkt er sprekend op, echter is die van mij van blauwig plexiglas, kan er helaas niet achter komen als Dangerden die ook levert, ff opzoek naar Angel Eye. Reservoir is overigens ooit bij tweakstore gekocht
/edit2
Ik denk dat het een Dangerden is die ik heb, deze heeft de dop links zitten, terwijl de mijne de dop rechts heeft. Verder lijkt mijne qua ontwerp ook veel meer op de Dangerden (helemaal doorzichtig, niet zoals bij de Angel-Eye van die isolatie
/edit3
Potverdrie, naar wat verder googlen...

Het is dus de angels eye, even opzoek naar een email adres van angel-eye voor een los dopje
[ Voor 37% gewijzigd door ephymerous op 19-04-2005 23:41 ]
XXXVI
Idd, wist niet dat het zo erg was bij een Reserator. Met goede luchtkoeling moet je zelfs minder delta kunnen halenarnoman schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:05:
wat een gruwelijk groot temperatuur verschil tussen idle en stressed
Zit nu op 33 idle en 35 load met een Athlon XP-M 2600+ @ +-2400mHz 1.65v
Ik moet er wel bij zeggen dat die 20 graden de opstarttemperatuur is.
Als ik de PC 3 uur heb laten bittorrenten (idle dus) is de CPU wel ongeveer 30 graden. Idem voor de videokaart. Die is bij opstart ongeveer 22, idle is ie 33 en stressed maximaal 44.
Nothing to worry about.
Bovendien is de stilte me meer waard, ik ga de pc toch niet overclocken ofzo. Lekker stabiel @stock.
Als ik de PC 3 uur heb laten bittorrenten (idle dus) is de CPU wel ongeveer 30 graden. Idem voor de videokaart. Die is bij opstart ongeveer 22, idle is ie 33 en stressed maximaal 44.
Nothing to worry about.
Bovendien is de stilte me meer waard, ik ga de pc toch niet overclocken ofzo. Lekker stabiel @stock.
Goud is geen geld