NTSC/PAL omschakelen.

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoihoi, ik heb net windows 2000 pro op mijn pc geinstalleerd. Dit in plaats van Windows XP. Deze is een UK versie. Ik had eerst engelse Detonater 53.12 drivers, maar als ik dan overschakelde op de televisie, gaf hij aan dat het een NTSC monitor was en zijn de kleuren dus heel raar en zijn er veel trillingen op de (vrij brakke) tv te betreuren.

Ik snap dus dat dit eigenlijk PAL moet zijn, dus ik snel de int. drivers gedownload waarna hij de taal mooi omzet in Nederlands. Maar nog steeds geen PAL! ik weet ook niet hoe ik dit handmatig moet omzetten, de opties zijn allemaal niet bereikbaar.

Iemand een oplossing?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kijk eens in de manual van je videokaart of er ergens een ntsc/pal jumper op zit. Zo ja, dan staat deze waarschijnlijk verkeerd.

Die jumper regelt dus wat voor signaal er uit je tv-out komt (ntsc of pal). :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
Dan de inhoud van het topic. De praktijk wijst uit dat vage topics veel minder vaak opgelost worden dan topics waar het meteen duidelijk is wat er aan de hand is. Zorg dat je eerst zelf het nodige hebt uitgezocht of uitgeprobeerd, en vermeldt dit alles in het topic, zodat anderen dit niet meer hoeven te vragen ! Laat dat ook zien als je een topic start. "Dit en dat heb ik met zoeken gevonden, dit en dat heb ik uitgeprobeerd."

Een overzichtje van relevante hardware, het besturingssysteem en geinstalleerde drivers is in de meeste gevallen ook wel handig. Je helpt de mensen die antwoord op je vraag hebben beter op weg en uiteindelijk heb je sneller antwoord op je vraag en dat is wat je wilt hebben toch?
Hoe verwacht je hulp van ons als je niet eens meldt wat voor videokaart je hebt :?

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.