[eclipse/java] - nieuwe directory via cvs niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Ik werk aan een java project met Eclipse. Om samen te werken met wat andere mensen hebben we een CVS repository opgezet die opzich goed werkt, behalve dat als we een nieuwe directory toevoegen, en daar ook inderdaad bestanden in stoppen, deze niet zichtbaar is voor andere team-leden bij gebruik van pserver.

Als we naar extssh omschakelen zijn ze wel zichbaar en kunnen ze gewoon binnengehaald worden.

Nou is de vraag, waar slaat het nou op dat pserver geen nieuwe directories ziet, maar wel gewoon nieuwe files in bestaande directories. Als ik gewoon rechtstreeks in de CVS directory kijk (op de CVS server die onder Red Hat Linux 8 draait) dan is er aan de files niks te zien. Ze staan er gewoon in, met allemaal de toegangs rechten van user 'cvs'.
(we hebben een passwd gemaakt die iedereen naar user 'cvs' mapped, doen we dat niet dat werkt het helemaal niet).

Wie kan helpen?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Verwijderd

Ik kan niet helpen, maar vraag me ook af wat het probleem is...

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 13:09
Nieuwe directories maken in de sanbox die in the repository aanwezig zijn:
cvs update -d

Let op dit is wat anders dan
cvs -d :pserver:blablabla update

Om lege directories te verwijderen, gebruik

cvs update -P

Laatst dat ik naar Eclipse keek had deze nogal baggerslechte support voor alle CVS mogelijkheden, een tool als gCVS, WinCVS of cvs zelf is wel wat lastiger in gebruik maar biedt toch een beter beeld van alle mogelijkheden. Ook is http://cvsbook.red-bean.com erg handig

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als update bij mij niet werkt (of niet goed) doe ik meestal opnieuw een checkout, gaat altijd goed.

Verwijderd

Erkens schreef op 18 december 2003 @ 22:58:
als update bij mij niet werkt (of niet goed) doe ik meestal opnieuw een checkout, gaat altijd goed.
Ik heb *precies* hetzelfde probleem als de topic starter, en daarboven nog:

Als ik files delete en daarna commit, dan zien gebruikmakend van 'synchronize with repository' icm pserver andere mensen deze veranderingen gewoon niet.

Als je vervolgens je CVS repository op extssh zet ipv pserver en 'synchronize with repository' doet, dan worden de 'delete changes' wel gezien. Bij een team->update worden de veranderingen ook doorgenomen.

Echter bij Eclipse mijd ik team->update omdat deze compleet geen waarschuwingen geeft. Bij conflicts merged ie files en voegt markers toe. Als je 500+ jsp files heb en dit gebeurd net in een html stuk dan kom je hier nooit achter. (of je moet na elke update een global search doen wat heel vervelend is)

Dit is dus precies hetzelfde gedrag als met nieuwe directories. Ook daar ziet synchronize & pserver ze niet, maar synchronize en extssh alsmede update & pserver ze wel.

Iets stinkt er gewoon enorm...

De volgende eclipse versie (3) kan btw voor lezen en schrijven verschillende methodes kiezen. Dus bv extssh voor lezen (veel krachtiger) maar pserver voor schrijven (geen problemen met legacy cvs clients).

Verwijderd

matthijsln schreef op 18 december 2003 @ 22:55:
Laatst dat ik naar Eclipse keek had deze nogal baggerslechte support voor alle CVS mogelijkheden
Was dit versie 1 of 2? 1 was inderdaad bagger slecht. Toen hadden ze ook allemaal eigen leuke naampjes voor alle standaard cvs concepten bedacht.

Verwijderd

Iemand nog een idee?

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 13:09
henk: volgens mij was dat versie 1.

De handigste oplossing lijkt me gewoon een andere CVS client dan Eclipse gebruiken...
Pagina: 1