Toon posts:

documentenbeheer in access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voor mijn werk nogal een berg excel sheets opgeslagen
dit zijn factuurtjes, aanmaningen en dergelijke.

nu wil ik in access een sort documentenbeheer systeempje maken om dit allemaal een beetje overzichtelijk te houden.

helaas loop ik al weer vast. ik heb niet de kennis van vba om dit rond te maken.
heeft niet iemand iets simpels ligen dat ik als basis kan gebruiken?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat heb je zelf al geprobeert ?
waar loop je peiceis op vast ?
voorbeeldje maybe van excel sheets ?
Hoe wil je het hebben ?

etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 14-12-2003 14:39 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik loop eigenlijk al vast op het volgende punt.

maak tabel
een van de velden is dan een hyperlink wat dus de verwijzing naar het betrefende excel documentje.
op het moment dat ik dan een formulier heb gemaakt om de database te vullen wil ik zodra ik op het vakje hyperlink kom een venstertje krijgen om de hyperlink naar het document aan te brengen.. dit lukt me dus al niet..

het klinkt vast behoorlijk verwarrend, kan het niet zo goed uitleggen denk ik/.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 14:13
Als jij een berg excell sheets hebt voor facturen , zou ik sowieso eens overwegen om voortaan je facturen te genereren uit een database. Je kan dan een hoop extra functionaliteit toevoegen zoals het bekijken / printen van openstaande posten info, en evt automagisch genereren van aanmaningen.

Als al je oude Excell facturen in het zelfde formaat (layout) gemaakt zijn, kan je zelfs een VBA routine maken om deze (wederom) automagisch te importeren in je database.

Of dit alles loont is helemaal afhankelijk van het volume (lees : aantal)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij kan je met de rechtermuisknop op een hyperlink veld klikken en dan iets van 'hyperlink maken'.

Ik zou het overigens niet doen. Wat als je de indeling van je schijf gaat veranderen en die dingen komen in een andere map? Moet je al je hyperlinks gaan aanpassen...

Ik zou ook zeker als ik jou was eens kijken of er geen stukje software te koop is ergens om je te helpen. Tenzij je graag iets van Access wilt gaan leren is dit zonde van je tijd, die kan je dan beter stoppen in die dingen wat je voor je berg facturen ook gedaan hebt :-)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 14:13
Er zijn inderdaad genoeg redelijk goedkope factureer proggie's te koop.

Een hele boel functionaliteit zit daar al standaard in, zoals debiteurenbeheer en soms ook zelfs een vorm van CRM (Customer Relation Management)

Als je wel hobbieen : VBA is your friend (of misschien ook niet :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Bud_s op 16-12-2003 00:55 ]

Pagina: 1