Ik zie hier vaak op forum vragen langskomen van "Welke DVD-brander kan ik het beste kopen?" en "Wat is nou voor mij het beste geheugen?". Heel vaak worden daar goede adviezen voor gegeven door Tweakers. Echter, vaak is het moeilijk zoeken in de search naar een "bruikbaar advies". Vandaar dat ik denk dat het misschien een idee is om een speciaal topic te maken met een lijst van hardware die als goed/zeer goed bevonden wordt door Tweakers, maar ook hardware waar je mijlenver vandaan moet blijven. Ik wil hier dan ook geen P4/AMD discussie beginnen, dus ik stel voor om processoren en moederborden buiten deze lijst te laten. Nou, als eerste mijn Adviezenlijst,.. deze kan later aangepast worden door jullie.
Welke hardware is zeker aan te bevelen voor de meerderheid van de Tweakers ?
Harde schijf:
1. Samsung (deze zijn stil, snel en blijven koel)
2. Maxtor (deze schijven zijn niet echt stil, maar wel snel en het goedkoopst)
CDROM/DVDROM:
1. LG (Zowel de CDROM als DVDROM spelers van LG zijn zeer stil in gebruik en lezen alle media)
2. Lite-on (Deze drives zijn een stuk luider, maar goedkoop en kunnen met alle media overweg)
Floppydrive:
1. Samsung (Dit zijn vaak de goedkoopste die verkocht worden maar wel lekker stil)
2. Sony (Van nature kwaliteit, maar je betaalt er wel voor)
Geheugen:
1. TwinMOS (Dit is een van de goedkoopste geheugenmodules, maar wel goed overklokbaar en goed leverbaar)
2. MDT (Ook goedkoop en goed overklokbaar, maar minder goed leverbaar)
3. Apacer (Goedkoop, redelijk overklokbaar en goed leverbaar)
Geheugen (overklokken):
1. Corsair (Goed overklokbaar, goede kwaliteit maar ook prijzig)
2. Kingston HyperX (Goed overkolkbaar, goede kwaliteit maar wel goedkoper)
Bij welke hardware moeten Tweakers mijlenver vandaan blijven ?
Harde schijf:
1. Seagate (Deze schijven zijn redelijk stil maar veels te langzaam in vergelijking met de concurrentie)
CDROM/DVDROM:
1. Aopen (Zowel de CDROM als DVDROM spelers van Aopen zijn zeer luidruchtig in gebruik en lezen vaak niet alle media, enige voordeel is de prijs)
Floppydrive:
1. ALPS (Dit zijn goedkope drives maar zijn kwalitatief niet aan te bevelen, verder zijn ze een stuk luidruchtiger)
Geheugen:
1. Whitelake (Echt OEM geheugen en is niet aan te bevelen voor gebruik, zelfs niet als je niet overklokt)
Geheugen (overklokken):
1. Alle geheugen dat OEM is. Te vaak zijn deze modules niet overklokbaar of geven al fouten op standaard snelheid.
Welke hardware is zeker aan te bevelen voor de meerderheid van de Tweakers ?
Harde schijf:
1. Samsung (deze zijn stil, snel en blijven koel)
2. Maxtor (deze schijven zijn niet echt stil, maar wel snel en het goedkoopst)
CDROM/DVDROM:
1. LG (Zowel de CDROM als DVDROM spelers van LG zijn zeer stil in gebruik en lezen alle media)
2. Lite-on (Deze drives zijn een stuk luider, maar goedkoop en kunnen met alle media overweg)
Floppydrive:
1. Samsung (Dit zijn vaak de goedkoopste die verkocht worden maar wel lekker stil)
2. Sony (Van nature kwaliteit, maar je betaalt er wel voor)
Geheugen:
1. TwinMOS (Dit is een van de goedkoopste geheugenmodules, maar wel goed overklokbaar en goed leverbaar)
2. MDT (Ook goedkoop en goed overklokbaar, maar minder goed leverbaar)
3. Apacer (Goedkoop, redelijk overklokbaar en goed leverbaar)
Geheugen (overklokken):
1. Corsair (Goed overklokbaar, goede kwaliteit maar ook prijzig)
2. Kingston HyperX (Goed overkolkbaar, goede kwaliteit maar wel goedkoper)
Bij welke hardware moeten Tweakers mijlenver vandaan blijven ?
Harde schijf:
1. Seagate (Deze schijven zijn redelijk stil maar veels te langzaam in vergelijking met de concurrentie)
CDROM/DVDROM:
1. Aopen (Zowel de CDROM als DVDROM spelers van Aopen zijn zeer luidruchtig in gebruik en lezen vaak niet alle media, enige voordeel is de prijs)
Floppydrive:
1. ALPS (Dit zijn goedkope drives maar zijn kwalitatief niet aan te bevelen, verder zijn ze een stuk luidruchtiger)
Geheugen:
1. Whitelake (Echt OEM geheugen en is niet aan te bevelen voor gebruik, zelfs niet als je niet overklokt)
Geheugen (overklokken):
1. Alle geheugen dat OEM is. Te vaak zijn deze modules niet overklokbaar of geven al fouten op standaard snelheid.
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64