Kun je meerdere DTS-cd's op één DVD branden?

Pagina: 1
Acties:

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb verschillende DTS muziek cd's van het net geplukt. Deze zijn in WAV formaat met daarbij een cue bestand. Nu weet ik wel dat je zo'n bestand op een cd kunt branden, maar wat ik zou willen is een DVD te maken met daarop verschillende DTS cd's . Vanuit een menutje zou ik dan de gewenste CD willen kiezen.

Mijn vraag is of dit mogelijk is en zo ja hoe ik dat dan zou moeten aanpakken.

Natuurlijk heb ik hiervoor de search gebruikt, maar heb helaas geen bruikbare informatie gevonden.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als je de (DTS)-wav tracks gewoon op de CD zet kan ka je er zoveel opzetten als je wilt (is mijn ervaring).
Als je DVD-speler ook gewoon DTS-tracks op DVDR pakt, dan maakt het niet uit of je er 1 of 100 op zet. Het is feitelijk niet anders als gewone stereo-Wav tracks erop zetten.

Senile! Senile Oekaki

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bedankt voor je antwoord. Geldt dit ook als één WAV bestand uit een hele CD bestaat en met behulp van een CUE file de nummers afzonderlijk kan vinden?

Hoe doe je dat dan met verschillende WAV-bestanden en dus ook verschillende CUE-files op één DVD?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je zal dan eerst zo'n file moeten splitsen in losse wav's.
Hoe dat moet weet ik eerlijk gezegd niet, maar er zal wel een programma voor zijn :)

Senile! Senile Oekaki

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-02 23:29
Als je zo'n lange mp3 opslitst krijg je waarschijnlijk gaps tussen de nummers. Het is juist een lange mp3 omdat de muziek waarschijnlijk over de tracks heen doorloopt.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
Het ligt aan wat je nou precies wilt, zomaar straffeloos .wav files op een (data) DVD fikken zal weinig uithalen, in ieder geval niet in een stand-alone dvd speler.

als je het DTS geluid (dus digitaal multichannel geluid) op een dvd wilt zetten (audio-only) dan zul je dat moeten doen met een dvd-authoring programma. hoe dat werkt is teveel om uit te leggen maar google kan je op weg helpen.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Deze draad is al wat ouder dus misschien is er wat veranderd op dit gebied.

Bestaan er ondertussen bij de huiskamer cd/dvd spelers die alle media formaten van data cd's / dvd's kunnen afspelen, ook spelers die cue files kunnen afspelen?

Cue files die verwijzen naar (DTS) wav files dus?
Pagina: 1