Ik heb een bizar probleem waar ik niet helemaal meer uitkom.
4 weken geleden heb ik wat nieuwe spullen gekocht. Nieuw mobo (asus A7N8X-X) en nieuw geheugen corsairs 2700 512 mb.
Alles opnieuw geinstalled en mn 'oude' cpu overgezet. Alles draait redelijk totdat er allemaal spookachtige problemen kwamen.
Crc error's, iexplorer die random crashed, en vervolgens explorer ook.
Na heel lang denken dacht ik dus dat moet mn hd zijn, want al het andere is al vervangen.
Nieuwe hd gekocht maxtor. Probleem blijft.
Gehuegen omgeruild probleem was verdwenen.
Tot nu, want nu gebeuren er weer allemaal gekke dingen:
Stop error's => registry_error; =>pfn_list_corupt
En hij gaat steeds brakker lopen. Dit geburt niet alleen bij spelletje's, dit gebeurt random bij welke applictie dan ook.
De temperatuur blijft goed, cpu word niet warmer dan 41 graden.
De pc is niet overgeclocked.
De videocard maakt gebruikt van de laatste (niet beta) drivers.
Alle windows uopdate's gedraait.
Virus-scanner geinstalleeerd en draait vanaf mn eerste install, met alle update's
Voeding is een 300 watt nexus (5 mnden oud)
Nu komt het erop neer dat ik eigenlijk alles bijna al heb vervangen op mn cpu na.
En toch denk ik (weer) dat het mn geheuegen is, alleen dan heb ik 2 keer achter elkaar brak geheugen gekregen ? Das bijna onmogelijk of niet ?
JUist hierom ben ik dus memtest gaan draaien met de volgende resultaten:
test0: 0 errors
test1: 7403 errors
test2: 823 errors
test3: 0
test4: 0
test5: 16536 errors
test6: 1048 errrors
test7: 5427 erros
-- hier ben ik gestopt ---
Maar wat zegt me dit nou ? Is mn geheuegen kapot, zit er een bepaalde marge in ?
Hulp gevraagd !
4 weken geleden heb ik wat nieuwe spullen gekocht. Nieuw mobo (asus A7N8X-X) en nieuw geheugen corsairs 2700 512 mb.
Alles opnieuw geinstalled en mn 'oude' cpu overgezet. Alles draait redelijk totdat er allemaal spookachtige problemen kwamen.
Crc error's, iexplorer die random crashed, en vervolgens explorer ook.
Na heel lang denken dacht ik dus dat moet mn hd zijn, want al het andere is al vervangen.
Nieuwe hd gekocht maxtor. Probleem blijft.
Gehuegen omgeruild probleem was verdwenen.
Tot nu, want nu gebeuren er weer allemaal gekke dingen:
Stop error's => registry_error; =>pfn_list_corupt
En hij gaat steeds brakker lopen. Dit geburt niet alleen bij spelletje's, dit gebeurt random bij welke applictie dan ook.
De temperatuur blijft goed, cpu word niet warmer dan 41 graden.
De pc is niet overgeclocked.
De videocard maakt gebruikt van de laatste (niet beta) drivers.
Alle windows uopdate's gedraait.
Virus-scanner geinstalleeerd en draait vanaf mn eerste install, met alle update's
Voeding is een 300 watt nexus (5 mnden oud)
Nu komt het erop neer dat ik eigenlijk alles bijna al heb vervangen op mn cpu na.
En toch denk ik (weer) dat het mn geheuegen is, alleen dan heb ik 2 keer achter elkaar brak geheugen gekregen ? Das bijna onmogelijk of niet ?
JUist hierom ben ik dus memtest gaan draaien met de volgende resultaten:
test0: 0 errors
test1: 7403 errors
test2: 823 errors
test3: 0
test4: 0
test5: 16536 errors
test6: 1048 errrors
test7: 5427 erros
-- hier ben ik gestopt ---
Maar wat zegt me dit nou ? Is mn geheuegen kapot, zit er een bepaalde marge in ?
Hulp gevraagd !