Toon posts:

Hoe moet ik mijn Serv-U Webserver met router configureren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig een eigen webserver op te zetten voor klein gebruik.
Ik heb een Sweex ADSL Modem/Router annex-a.
Ik maak gebruik van het programma serv-U.
Maar als ik nu vanaf buiten af mijn ip adres intypt kom ik niet binnen.
Als ik mijn IP adres intyp binnen mijn netwerk dan gaat hij automatisch naar het inlogscherm van mijn Sweex modem/router.

Ik heb geprobeerd om een virtual server in te stellen met de poorten 21 en 80 maar ook dit lukt niet.

Wie kan mij helpen met mijn webserver i.c.m. een Sweex ADSL Modem/Router annex-a? Evt met een ander webserver programma.

Tnx,

Eddy

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat heb ik ook, als ik mijn ip intype op het netwerk krijg ik het menu scherm van mijn router. En heb je die firewall in je router enzo afstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe ik bij mijn firewall kom. Ik heb al diverse topics gelezen en dat ligt ook aan de firmware.

Maar als ik mijn vritual server instel dan geef ik toch ook aan welke poorten ik gebruik.
Dan laat mijn firewall toch deze poorten open?

Gr,

Eddy

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:45

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Om een FTP-server op te zetten moet je minstens poorten 20 en 21 (tcp) openzetten. Kijk hier ( Het Grote Poortmappingsverhaal ) voor meer informatie over poorten en het openzetten daarvan, want dat is waarschijnlijk de oplossing van je probleem.

[aanvulling]
Dat je je Sweexpagina voor je ziet als je binnen het netwerk je externe ip intikt is normaal. Mocht je toch je servers willen benaderen vanuit de binnenkant van je netwerk dan zul je het interne IP (bijvoorbeeld 10.0.0.150) moeten gebruiken, of als je per sé het externe IP wilt gebruiken zul je je even moeten verdiepen in het gebruik van het HOSTS-bestand.

[ Voor 43% gewijzigd door DUX op 14-12-2003 02:50 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik mijn ip adres invul in mijn browser kom ik automatisch terecht op de Home Gateway van mijn sweex router.

Als ik het vanaf buitenaf probeer doet hij helemaal niets.

Dit is echt verwarrend.

Wie o wie helpt mij hiermee.

Tnx

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kun je in je router niet iets afzetten van remote control ofzo? En het is heel logisch dat je dan in de menu van de router komt :). ping is naar een van je sites die op je server staan.

En als je op afstand probeert je ip te openen en je ip intyped dan voelt de router zich aangesproken omdat de router dat ip bij zich draagt en alle pc's die eraan hangen krijgen een ip toegewezen. Kun je in je router niet ingeven dat je bijv als je: 192.32.1.323:11234 gebruikt dat hij de 11234 ziet als de pc waarvoor het bedoelt is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al van alles geprobeerd. Op den duur moest ik mijn gehele router weer opnieuw instellen en mijn accesspoint ook.

Toch maar iemand inschakelen!!!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je hebt het over het programma Serv-U en over een webserver, maar Serv-U is een ftp-server. Om een webserver op te zetten moet je een programma als Apache gebruiken.
Gebruik je trouwens wel het juiste adres als je probeert je server van buitenaf te benaderen? als je gewoon je IP-adres intypt gaat dat niet werken, omdat je browser dan op zoek gaat naar een http-server op poort 80, terwijl deze niet draait. Als je poorten open staan en je gebruikt als adres ftp://IP-adres:21 dan kan je waarschijnlijk wel op je server komen.
Om te testen of de FTP-server überhaupt wel werkt kan je op je lokale netwerk ook ftp://Lokaal IP-adres:21 gebruiken (en op de server zelf ftp://localhost:21), mits je in Serv-U geen server-IP-adres meegeeft want dan reageert de server alleen op je externe IP-adres.

[ Voor 20% gewijzigd door Demo op 15-12-2003 00:26 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Ik vind het ook een beetje scheef verhaal.

Je hebt dus:
1) Port 21 (waarom 80? Serv-U ken ik alleen als FTP server) van buiten naar binnen geforward staan naar port 21 en het IP van de server (die NIET met DHCP te maken heeft, anders is het logisch dat ie op een gegeven moment niet meer werkt)
2) Intern getest of die FTP-server het wel doet
3) Gevraagd dmv IRC/MSN aan iemand anders of hij van buitenaf het kan bereiken?
4) De server niet op PASSIVE mode draaien (want dan moet je nog een port range opentrekken!)

Waar gaat het dus fout? En wat missen wij voor informatie?

OJA: Ik hoorde ook nog van iemand dat sommige providers dingen dichtgooien. Ik heb er totaal geen verstand van en zelf ook geen last van, dus de server op een ander portje draaien is ook de moeite waard om te testen (lijkt mij)

[ Voor 17% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-12-2003 13:28 . Reden: Xtra info (of gerucht) ]

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het kan wel zo zijn, dat je router soms de instellingen niet juist meeneemt. Zelf beschik ik een wireless router van linksys met deze ook wat problemen gehad betreft de poortforwarding (ging voornamelijk over poortje 80 - ook lokaal vaak het remote control scherm)

Probeer eens als wijze van test - de machine even in DMZ te hangen - veilig is het niet voor langere termijn. Maar hiermee kan je wel even de functionaliteit testen.

Maar natuurlijk verwijs ik ook naar de FAQ poortmappingsverhaal :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door dr.nld op 15-12-2003 10:58 . Reden: FAQ poortmappingsverhaaltje! ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

Verwijderd

Ik kan niets anders zeggen dat je hier het grote poortmappingsverhaal moet lezen hier staat alles in.
Gebruik je als je connect een intern of je ipadres wat je krijgt van je ISP?
Pagina: 1