[laptop] Acer Travelmate 636 CLI Onboard Lan kapot

Pagina: 1
Acties:

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:18
Mijn probleem is als volgt.

Ik kon sinds gisteren (ehh inmiddels zie ik dat het al zondag is, dus eergisteren) niet meer op het netwerk op school, thuis en bij een kennis komen met me notebook.

Zowel de lampjes op me notebook als op de switch (of andere pc in het geval van de kennis) bleven uit. Net heb ik even gezocht naar de oorzaak, en redelijk snel gevonden. 1 van de 8 pinnetjes op me LAN is AFGEBROKEN....

Hoe dit pcies heeft kunnen gebeuren weet ik nog nie, is ook niet meer het belangrijkste, dat dit moet en zal weer op het netwerk gaan ooit.

Aangezien acer op dit moment geen supportlijnen heeft open staan, kan ik ze maandag pas bellen, inmiddels wil ik toch weten wat ik er nu mee moet doen. Ik ben bang dat dit niet onder fabrieksgarantie valt (of die ene pin moet een constructiefout hebben, maar dit kan ik me niet voorstellen).

Nu ben ik best bereid om wat geld te betalen voor de reparatie van me notebook, maar dit moet niet uit de hand lopen. Ik vroeg me af of de LAN kaart die in me notebook zit in zijn geheel onderdeel uit maakt van het moederbord of dat er vanaf het moederbord een kabel loopt naar een soort van patch paneltje aan de achterkant van me notebook.

In het laatste geval zullen de reperatie kosten beperkt blijven, als ik me hele moederbord moet gaan vervangen ben ik denk iets minder blij. Heeft een van jullie misschien een idee hoe dit is opgebouwd en op wat voor koste ik moet gaan rekenen.

Als alternatief kan ik ook een pc-slot kaartje aanschaffen, maar ik vind dit niet de netste oplossing. WLAN heb ik niet overal voor de hand, dus ik ben afhankelijk van WIRED LAN.

En hoe lang ben ik me notebook kwijt als die terug moet naar acer, ik val iig nog wel binnen de garantieperiode.

Iemand ideeën en/of opmerkingen ?

Ik heb gekozen voor OH en niet voor NT omdat ik niet opzoek ben naar een oplossing van dit probleem, maar informatie over me notebook mbt kapot onderdeel.

/dev/null

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoi.

Neem maar aan dat de netwerkkaart in het moederboard zit geintregeerd, en als alleen de connector defect is kunnen ze die toch ook gaan vervangen.
Die dingen zitten er gewoon op gesoldeerd.

Maar ik denk eerder dat ze zeggen, moederboard moet vervangen worden.

Je kan natuurlijk nu ook een pcmcia kaart er in zetten voor je netwerk is een heel stuk goedkoper, of ze moeten hem al onder garantie maken.

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:06

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

http://www.acersupport.com/library/tm630sg.pdf

Misschien kun je daarin je antwoord vinden

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• vriesdude
heb even mijn harde schijf plaatje verwijderd..
en zag dat het moederbord inderdaad helemaal doorloopt tot aan de netwerk kaart..

Maandag bellen, ff vragen wat de kosten zijn.. Ik ben bang dat het niet onder garantie valt (en anders mooi meegenomen :D)

/dev/null

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mja, ben bang dat het dan een compleet nieuw MoBo wordt, en dat wordt een duur grapje.
Weet niet hoelang de garantie nog is, maar je zou eventueel kunnen overwegen om er een nieuwe connector op te (laten) solderen.

And The Only One

• vriesdude
Diamon schreef op 14 december 2003 @ 11:50:
Mja, ben bang dat het dan een compleet nieuw MoBo wordt, en dat wordt een duur grapje.
Weet niet hoelang de garantie nog is, maar je zou eventueel kunnen overwegen om er een nieuwe connector op te (laten) solderen.
Ik heb me notebook sinds maart dit jaar, dus heb nog minimaal 3 maanden, maar ik geloof dat ik zelfs 2 jaar garantie had..

Op zich heb ik wel wat geld er voor over om te zorgen dat me lappie weer in orde is, maar een bedrag van >200 vind ik niet meer opwegen tegen de andere mogelijkheden (PMCIIA Kaartje er in)

/dev/null

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Doe een prijsopgave bij Acer.
Dus zonder eerst de laptop op te sturen.

And The Only One

• vriesdude
Diamon schreef op 14 december 2003 @ 15:19:
Doe een prijsopgave bij Acer.
Dus zonder eerst de laptop op te sturen.
Dat is inderdaad het eerste wat ik ga doen als ik maandag bel :Y)

/dev/null

• vriesdude
Vandaag gebeld, na 50 minute een (ik vermoed belgische) dame aan te hebben moeten horen in 3 verschillende talen, kreeg ik een medewerker aan de lijn. Valt helaas niet onder garantie.

Kreeg een nieuw nummer om te bellen voor reparatie, aangezien de accu van me telefoon bijna leeg was (nee niet me mobiel, anders had ik wel door kunnen bellen), moest die eerst oplade. Bel morge ochtend wel ff..

Ik denk dat ik maar ga voor de PMCIIA oplossing, zo erg is het nu ook weer nie om een extra draadje mee te moete zeulen, aangezien het blokje in zijn geheel in me notebook verdwijnt.

Beter dan een xaantal 100 euro te moeten dokken :)

/dev/null

Pagina: 1