Asus P4P800 loopt vast met memtest86

Pagina: 1
Acties:

• Raptor34
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 22:10

Raptor34

ik zeg maar zo en niets anders

Topicstarter
Ik zit met een probleempje.
Eerst zal ik ff vertellen wat voor een systeem ik heb.
asus p4p800
2X512 ddr PC3200 400MHz
P4 2.6GHZ 800mhz
maxtor SATA 120 GB HD

Als ik winrar gebruik om een DVD van 4.5 in bestanden van 50 mb te hakken.
Krijg ik een fout melding (CRC fout) bij de testen van de bestanden.
Heb toen ff op het tweakers.net via search gezocht.
Daar uit bleek dat ik een memtest moet doen.
Dus die heb ik ff gedaan met memtest86 maar het progje liep steeds vast (geen fout melding)
Heb het geheugen toen maar geruild bij de pc boer omdat ik dacht dat het niet lekker liep.
En heb er gelijks ook maar ff 512 bij gekocht.
Bij thuis komst heb ik er 1 streepje er in gezet en een test gedaan.
Maar nu liep het weer vast.
Toen heb ik de nieuwe geheugen in een andere pc getest alles liep daar perfect.
Voor de zekerhied heb ik het geheugen (pc 2100 266mhz)uit die pc ook ff in mijn pc getest en waar liep het vast.
Dus moet er ergens in mijn pc niet goed zijn.
En in de bios heb ik niets gewijzigt en er is ook niet overklokt.
Wie heeft een oplossing of weet waar het aan kan liggen.

In verband met de gemanipuleerde lever worst

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:30

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En als je eens een BIOS update doet?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

heb je misschien toevallig een USB muis of USB keybord?

te lezen in "hangen en opstarten"
Draai memtest86. Er is info te over op deze site. De belangrijkste is wel het volgende: indien je fouten krijgt tijdens Test #5, dan is hoogstwaarschijnlijk de CPU brak. Je kunt hierachter komen door in de BIOS de CPU L2 Cache (en alle andere caching opties) uit te schakelen en de memtest opnieuw te draaien. Indien er dan nog fouten worden gevonden, dan is de volgende verdachte het moederbord. Verder komt het nogal eens voor dat memtest crasht wanneer je een USB muis en/of toetsenbord hebt, in dit geval moet je de muis en/of toetsenbord even afkoppelen of aan de PS2 hangen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:52
Je geheugentimings in je bios staan waarschijnlijk te snel (te laag) ingesteld voor je geheugen (RAS en CAS enz.).

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het kan ook nog zo zijn dat je geheugen een hogere spanning nodig heeft. Met mijn Corsair geheugen op een p4c800 kreeg ik 't niet stabiel draaiend op de default spanning. Deze moest ik met 0.10 V verhogen en nu draait 't als een zonnetje.

Zelfde rare dingen als bij jou had ik.

https://discord.com/invite/tweakers

• Raptor34

Raptor34

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 05:29:
heb je misschien toevallig een USB muis of USB keybord?

te lezen in "hangen en opstarten"

[...]
Jij krijgt de beker Mr Tweak. >:) >:)
Want jij had de goede oplossing.
Ik heb geen USB muis of toetsenbord.
Maar wel een USB kabel voor mij digitale fototoestel en een USB kabel naar mijn ilyama voet.
Dus die heb ik er ff uit getrokken en het probleem was opgelost.
Bedankt voor jullie reaktie`s.

• zetje01
Probleem met memtest of corrupte bestanden?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Raptor34 schreef op 14 december 2003 @ 09:29:
[...]

Jij krijgt de beker Mr Tweak. >:) >:)
Want jij had de goede oplossing.
Ik heb geen USB muis of toetsenbord.
Maar wel een USB kabel voor mij digitale fototoestel en een USB kabel naar mijn ilyama voet.
Dus die heb ik er ff uit getrokken en het probleem was opgelost.
Bedankt voor jullie reaktie`s.
Je hoeft deze kabel er helemaal niet uit te trekken. Als je in de bios gewoon even USB legacy uitschakeld, dan werkt het ook allemaal zoals het hoort.
Als je namelijk iets aan je USB poort hebt aangesloten en legacy staat ingeschakeld, dan hoor je ook tijdens memtest86 wel eens een piepje van de USB hub en aangezien je CPU op dat moment ook 100% belast is met het testen van het memory kan het systeem zich hierdoor ophangen. (Gebeurt niet altijd, maar wel heel erg vaak.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Rick2001 schreef op 14 december 2003 @ 15:39:
Je hoeft deze kabel er helemaal niet uit te trekken. Als je in de bios gewoon even USB legacy uitschakeld, dan werkt het ook allemaal zoals het hoort.
Als je namelijk iets aan je USB poort hebt aangesloten en legacy staat ingeschakeld, dan hoor je ook tijdens memtest86 wel eens een piepje van de USB hub en aangezien je CPU op dat moment ook 100% belast is met het testen van het memory kan het systeem zich hierdoor ophangen. (Gebeurt niet altijd, maar wel heel erg vaak.)
ik kan me 1 2 3 niet herineren dat er een legacy in de bios van p4p800 zit. maar aangezien je memtest86 maar 1 keer gebruikt om te testen en verder nooit is het kleine moeite usb los te trekken. waar dient legacy eigenlijk voor?

edit: gevonden, maarre.... uit je post neem ik aan dat dat gepiep bij opstarten dus verdwijnt als je legacy uitzet? in mijn moboboekje staat in het engels dat legacy niet meer is dan het detecteren of er usb apparatuur zijn aangesloten, maar als dat uitgeschakeld is hoe weet de computer dan dat je welk usbdevice ook aangesloten hebt??
BalusC schreef op 14 december 2003 @ 20:34:
[...]
Mogelijkheid tot gebruik van USB apparaten in command consoles (zoals DOS), zonder dat je daar drivers voor moet laden :)
dus als legacy uitstaat kan je in dos je usb apparatuur niet meer gebruiken zonder speciaal voor dos drivers te installeren?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 20:41 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

waar dient legacy eigenlijk voor?
Mogelijkheid tot gebruik van USB apparaten in command consoles (zoals DOS), zonder dat je daar drivers voor moet laden :)

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28
Wat dus handig is wanneer je een USB toetsenbord en/of muis hebt die je onder DOS wilt gebruiken ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 18:29:
maar als dat uitgeschakeld is hoe weet de computer dan dat je welk usbdevice ook aangesloten hebt??
Gewoon mbv drivers B) Verder kan Windows ook onafhankelijk van de BIOS opereren :)
dus als legacy uitstaat kan je in dos je usb apparatuur niet meer gebruiken zonder speciaal voor dos drivers te installeren?
Dat heb je goed gelezen, ja :)

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 15-12-2003 09:52 ]

• zetje01
Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar welk probleem nu is opgelost van de TS.
Memtest of corrupte bestanden?

• Raptor34

Raptor34

Topicstarter
zetje01 schreef op 15 december 2003 @ 13:44:
Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar welk probleem nu is opgelost van de TS.
Memtest of corrupte bestanden?
De memtest probleem is opgelost.
En wat de bestanden betreft.
Ben ik nog geen corrupte bestanden tegen gekomen.
Ik heb het met meerder DVD film geprobeerd.
Maar waarom ik in eerste instantie corrupte bestanden kreeg tja geen idee. :? :?

Pagina: 1