[ddr266] geheugen zit elkaar dwars?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb een amd athlon thunderbird 1400 mhz, die gewoon op de originele voltages en frequenties draait.

Die had tot voorkort 256mb ddr266 geheugen (dubbelzijdig). in slot 1 dus
Nu heb ik er 256mb ddr266 bij in gedaan (enkelzijdig)(slot2) , maar nu krijg ik elke keer dat een programma een ongeldige bewerking heeft gedaan en moet worden afgesloten.
Dat is heel lirritant als dat powerdvd is als je een dvd aan het kijke bent.

Afijn, ik terug naar de winkel, laten testen maar was 100% ok.
Maar zekere voor onzekere toch nieuwe gekregen, eerst getest ook 100%
(dubbelzijdig)

Maar nu heb ik het probleem nog steeds.

Ik vraag me toch echt af wat dit kan zijn.
Wie helpt me?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

memtest86 ?

Iperf

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
ekelzijdig + dubbelzijdig = soms een conflict. Probeer is alleen je nieuwe reep geheugen erin te doen.

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik heb nu 2 dubbelzijdigen, dat staat ook in de startpost.

en memtest86 heeft ook geen nut omdat het geheugen al getest is en 100% goed is

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Lees je topictitel. Lees de lijst met subfora. Valt iets op?

Hopelijk wel dat dit in Processors, Moederborden en Geheugen gemoeten had en niet in Overige Hardware :z

Maar goed, ik ga'm niet moven maar dicht doen omdat de topicstart niet aan de voorwaarden aldaar voldoet. Neem eens een kijkje in: PMG Beleid voor een lijstje van wat we van een topic verwachten. Als je die informatie allemaal opzoekt zit het er erg dik in dat je vanzelf achter het antwoord komt. Lukt dat niet :? Dan staat het je vrij een topic in PMG te openen met volledige info.

Tip:
Je zegt heel stellig dat je nu dubbelzijdig geheugen hebt, maar weet je dat zeker :? De termen enkel/dubblezijdig slaan op de electrische organisatie van datalijnen in zo'n DIMM, niet op fysiek hoe de chips staan. Het is perfect mogelijk dat je een enkelzijdige module hebt met 16 chips, 8 aan beide kanten, of dat je een dubbelzijdig module hebt met maar 8 chips, allemaal aan een kant :o

Je weet pas zeker hoe/wat/waar je DIMM in elkaar steekt als je weet wat voor afzonderlijke chips erop zitten...

Zie hiervoor o.a.: PMG FAQ

Tip2: eigenlijk een veel simpelere mogelijkheid- hoe meer modules je in je systeem hebt (ongeacht dubbel/enkelzijdigheid), des te losser moeten de timings ingesteld worden. Het kan makkelijk zo zijn dat timings die met twee modules perfect werken, gewoon niet stabiel zijn met drie modules, ook al zijn ze absoluut identiek en werken ze per twee wel gewoon op de strakkere timings :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.