Gforce 4 mx 460 capture

Pagina: 1
Acties:

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-08 23:05
Een aantal jaar geleden Aldipc gekocht met een gf4 mx 460. Nu ik een DVD brander heb, wil ik de oude VHS banden overzetten, via de videoingangen van de videokaart. Echter de kwaliteit is slecht. Tenminste, wit wordt erg geel, en in sommige gevallen zijn de contrasten ook niet duidelijk. Iemand een idee waar dit aan ligt?

Indien de kaart kapot is, wat is aan te raden om dan aan te schaffen, zat zelf te denken aan Pinnacle TV-In Rave? Maar komt daar een beetje goede kwaliteit doorheen (uiteraard is VHS/HI8 ook al niet top, maar wil geen extra verlies lijden)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Controleer eerst eens of het beeld op de TV ook zo slecht is.

Verder is het niet zo dat je ff wat opneemt en dat dan alles tiptop in orde is.
In veel gevallen moet je nog wel wat poetsen en schaven met de betreffende programma's om een mooi beeld te krijgen.

Probeer eerst eens wat reviews te lezen voordat je een losse TV-kaart koopt, want zelfs de meest bekende merken hebben nog wel eens een miskleun in hun assortiment zitten.

Senile! Senile Oekaki

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-08 23:05
Hmm, zit er dan toch aan te denken om een standalone DVD recorder te kopen. Vervolgens kan ik die gebrande DVD wel weer editen op de pc, zo behoud je denk ik de meeste kwaliteit. Eenmaal digitaal zal er wel niet meer veel van de kwaliteit afgaan neem ik aan.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
BollieBolstra schreef op 19 december 2003 @ 12:50:
...
Eenmaal digitaal zal er wel niet meer veel van de kwaliteit afgaan neem ik aan.
O jawel hoor, iedere keer dat je opnieuw encode verlies je weer kwaliteit, dat wordt hoe vaker hoe erger. Op je TV zul je na 2 of 3x recoden nog niet zo veel verlies zien, maar op je PC wel, vooral als je een TFT monitor hebt.