Deze thread is bedoelt om de voor en nadelen van windows server 2003 te bespreken.
Grote voordelen imho.
Meer policies bv Software Restriction Policies.
Stub records in DNS.
Meer gebruikers gemak met betrekking tot user management.
Men kan nu eindelijk meerdere gebruikers gelijkertijd selecteren en bv profile path veranderen.
Introductie van meer command line based tools als dsmod.exe etc
Meer mogelijkheden qua domain. Native, 2000 , mixed en interim.
Je kunt nu het domain hernoemen ipv van bij windows 2000 te moeten formateren en opnieuw opbouwen.
Je kunt Cross transative trust opbouwen. (trust tussen 2 forests die je gelijk toegang geven tot alle DC's in dat forest)
Grote nadelen.
windows media player (moet je er mee op een server?)
Theme service ( absoluut overbidig in mijn opinie)
Internet Connection Sharing en Internet Connectin Firewall (geeft alleen maar lekkage)
Graag wil ik jullie mening horen. Goed onderbouwt en opmerkingen als uhuh en dergelijke graag achterwege laten.
Grote voordelen imho.
Meer policies bv Software Restriction Policies.
Stub records in DNS.
Meer gebruikers gemak met betrekking tot user management.
Men kan nu eindelijk meerdere gebruikers gelijkertijd selecteren en bv profile path veranderen.
Introductie van meer command line based tools als dsmod.exe etc
Meer mogelijkheden qua domain. Native, 2000 , mixed en interim.
Je kunt nu het domain hernoemen ipv van bij windows 2000 te moeten formateren en opnieuw opbouwen.
Je kunt Cross transative trust opbouwen. (trust tussen 2 forests die je gelijk toegang geven tot alle DC's in dat forest)
Grote nadelen.
windows media player (moet je er mee op een server?)
Theme service ( absoluut overbidig in mijn opinie)
Internet Connection Sharing en Internet Connectin Firewall (geeft alleen maar lekkage)
Graag wil ik jullie mening horen. Goed onderbouwt en opmerkingen als uhuh en dergelijke graag achterwege laten.