Ik heb in mijn huidige kast 2 80*80 fans zitten, maar die maken mij teveel herrie. Ook zit er een 92*92 fan van Zalman bij de koeler, maar die maakt mij ook tevee herrie. Nu dacht ik eraan om papst fans te nemen, 3 stuks eerst maar. Dit omdat ik daar veel goede verhalen over heb gehoord.
Uiteindelijk ben ik bij twee 80*80 fans gekomen:
Case FAN (80 x 25) Papst 8412 N/2G
Luchtverplaatsing: 69 m³/h
Geluidsproductie: 32 dB(A)
Toerental: 3100 omwentelingen/min
Spanningsbereik: 8 - 15 V
Vermogen: 2,0 W
RPM / Tachosignal: Ja
Case FAN (80 x 25) Papst 8412 N/2GML
Luchtverplaatsing: 45 m³/h
Geluidsproductie: 19 dB(A)
Toerental: 2050 omwentelingen/min
Vermogen: 0,9 W
Het verschil zit dus duidelijk in de airflow en de geluidsproductie. Ik heb de fans aan de voorkant en achterkant zitten, aan de achterkant kunnen er eventueel twee. Nu is mijn vraag of dit voldoende airflow oplevert, en in welke configuratie? (1 voor, 1 achter/ 1 voor 2 achter @ lager voltage?)
In de search heb ik niet echt kunnen vinden wat ik zocht, als iemand anders dat wel kan vinden, ben ik met een linkje ook erg blij :-)
Alvast bedankt!
Uiteindelijk ben ik bij twee 80*80 fans gekomen:
Case FAN (80 x 25) Papst 8412 N/2G
Luchtverplaatsing: 69 m³/h
Geluidsproductie: 32 dB(A)
Toerental: 3100 omwentelingen/min
Vermogen: 2,0 W
Case FAN (80 x 25) Papst 8412 N/2GML
Luchtverplaatsing: 45 m³/h
Geluidsproductie: 19 dB(A)
Toerental: 2050 omwentelingen/min
Vermogen: 0,9 W
Het verschil zit dus duidelijk in de airflow en de geluidsproductie. Ik heb de fans aan de voorkant en achterkant zitten, aan de achterkant kunnen er eventueel twee. Nu is mijn vraag of dit voldoende airflow oplevert, en in welke configuratie? (1 voor, 1 achter/ 1 voor 2 achter @ lager voltage?)
In de search heb ik niet echt kunnen vinden wat ik zocht, als iemand anders dat wel kan vinden, ben ik met een linkje ook erg blij :-)
Alvast bedankt!