Toon posts:

[Wordpad] bij openen werkstuk loopt het vast

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor school moet ik een Linux-werkstuk maken, wat volgende week ingeleverd moet worden. Geen probleem, aangezien ik alles netjes heb bijgehouden en er nog maar een paar uur werk aan heb. Ik heb hierbij gebruik gemaakt van BMP-screenshots die ik vandaag allemaal aan de hoofdstukken toe heb gevoegd. Omdat Word niet op mijn systeem wil draaien, heb ik alles in Wordpad uitgetypt.

Nu het grote probleem. Ik had er geen rekening mee gehouden dat Wordpad de plaatjes kopieert naar het document, in plaats van linkt. Met als gevolg dat het complete werkstuk een grootte heeft van meer dan 30 MB, en het dus niet meer geopend kan worden. Ik heb nu het bestand geprobeerd uit te lezen met Notepad om zo de tekst ertussen uit te vissen en te bewerken, maar alle zinnen worden veranderd in 1 grote brij.

Ik hoop dat er een Tweaker is die mij kan helpen, door te proberen het bestand te openen, de plaatjes eruit te halen en het werkstuk weer naar mij terug kan mailen. Mijn email-adres is mario@frozen-land.com. Natuurlijk kan het ook op een andere manier, zolang ik maar verder kan aan het werkstuk.

Het bestand is te downloaden op http://www.frozen-land.com/linux/handleiding.doc en staat op een server met een snelle internet-verbinding, dus het downloaden duurt maar een paar minuten.

In ieder geval alvast heel erg bedankt.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
het document is 34656 KB. ik ben het nu aan het downloaden, en zal de plaatjes eruit slopen en hem uploaden. houd het topic in de gaten :)

en maak in het vervolg gif, png of jpg ;)

ETA: 10 minutjes, dus over een kwartier zou het online moeten staan

[ Voor 17% gewijzigd door G33rt op 13-12-2003 23:04 ]

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ik zou je graag willen helpen en heb het bestand gedownload (trouwens zo snel is die server nu ook weer niet, ik haalde hem met 100 kbyte/s binnen, mn max is 180). Alleen mijn Word (Office XP) crasht er gruwelijk op. Wat wil je ook met bijna 35 mb ;)
Misschien volgende keer JPG gebruiken oid... :)

Srry m8.... :/

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pjoeiiee .. wordpad .. dat gat zooooo slecht om met plaatjes, met 3 screendumps is het al een ramp .. laat staan een document van 30 Mb .. ben nu aan het downen

Iperf

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik hou wel van uitdagingen, vandaag een compleet gecrachte diskette waar niemand mee bij kwam weten te recoveren :P (understatement: linux ownt).

Vraag me af wat open office met zulke bestanden doet O-)

Ik Ben wellicht te laat, maar ik ga het gewoon proberen voor de lol ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Icey op 13-12-2003 23:09 ]

• Icey
Het starten

Stop disk 1 van Linux Redhat 7.2 in de CD-ROM en start de computer opnieuw op.
Wacht tot het volgende scherm verschijnt:

insluiten Paint.Picture

Druk vervolgens op enter.

Grafische installer:

insluiten Paint.Picture

Dit is de grafische installer. Hier zullen we de verdere installatie in werken. Even een korte uitleg: Links zie je een scherm waar een stukje helpdocumentatie wordt getoond. Altijd handig, maar deze handleiding zou voldoende moeten zijn om de installatie te kunnen voltooien. Rechts is het scherm wat de opties toont voor de installatie. Hier zullen wij het meest in werken. Rechtsonderin staan 2 knoppen: Back en Next. Back is om terug te gaan naar het vorige scherm, voor bijvoorbeeld een foutje. Next is om door te gaan naar het volgende scherm. Als er in de handleiding wordt gezegd "druk op next", bedoelen wij dus altijd DEZE knop!

Terug naar de installatie. Druk bij het bovenstaande scherm op next.

Talen:

insluiten Paint.Picture

Aangezien er (nog) geen Nederlandse installatie is, kiezen wij de Engelse. Druk nu op next.

Type installatie:

insluiten Paint.Picture

Voor deze computer is workstation voldoende. Klik deze aan en druk op next.

Partitionering:

insluiten Paint.Picture

Aangezien er geen andere besturingssystemen nodig zijn klikken wij de bovenste optie aan (Have the installer automatically partition for you) en klikken we weer op next.

Bij het volgende scherm kiezen wij de optie "Remove all partitions on this system" en we klikken weer op Next.

Op het scherm verschijnt een waarschuwing. Niet schrikken, we gaan gewoon door en klikken op yes.

Op het scherm zien we dan een soortgelijke afbeelding als deze:

insluiten Paint.Picture

Aangezien Linux zelf alles optimaal heeft ingesteld, klikken we weer op Next.

Bootloader:

insluiten Paint.Picture

Controleer of GRUB geselecteerd staat als bootloader (bovenste gedeelte), en of de bootloader geinstalleerd wordt in de MBR (middelste gedeelte). Verder staat alles juist ingesteld, dus we kunnen weer door naar het volgende scherm. Druk op Next.

Nu komt de vraag of we een password op de bootloader willen plaatsen.

insluiten Paint.Picture

Niet nodig, dus we drukken weer op Next.

Netwerk

insluiten Paint.Picture

Dit is voor deze machine niet nodig, aangezien we niet in een netwerk zitten. Daarom klikken we de opties "Configure using DHCP" en "Activate on boot" uit. Klik op Next.

Nu zijn we beland bij het instellen van de Firewall.

insluiten Paint.Picture

Aangezien we geen firewall nodig hebben, klikken we op No firewall en op Next.

Talen

insluiten Paint.Picture

Standaard staat English (USA) aangevinkt. Om het onszelf wat makkelijker te maken, selecteren we Dutch (Nederlands) ook, en we klikken weer op Next.

Tijdzone

insluiten Paint.Picture

Hier stellen we de tijd in. Linux selecteert automatisch de Amerikaanse tijd, maar wij kiezen voor Europe/Amsterdam. Als dat gebeurd is, klikken we op Next.

Password

insluiten Paint.Picture

Hier stellen we het wachtwoord in wat we gebruiken om in te loggen. Voor het gemak kiezen wij als password "password". Type dat in in de velden "Root Password" en "Confirm". Klik dan op Next.

Packages

insluiten Paint.Picture

Nu komen we aan bij het installeren van de packages. Het scherm hierboven toont een uitgebreid scala aan packages, maar bij onze installatie zien we er maar 4, namelijk KDE, GNOME, Software Development en Games and Entertainment. De enige package die we nodig hebben is GNOME, dus zorg dat alle packages uit staan BEHALVE GNOME. Als dat gebeurd is klikken we weer op Next.

Videokaart

insluiten Paint.Picture

Nu gaan we de videokaart installeren. Linux zoekt zelf naar de juiste drivers, dus we kunnen gewoon verder. Klik op Next.

De installatie

insluiten Paint.Picture

We zijn nog maar 1 klik verwijderd van de installatie. Druk bij dit scherm op Next, en het begint! Het volgende scherm verschijnt:

insluiten Paint.Picture

Ga lekker achterover zitten. De installatie kan een tijdje duren. Na verloop van tijd komt de melding dat Disc 2 ingevoerd moet worden.

insluiten Paint.Picture

Vervang CD1 voor CD2, druk de CD-rom dicht en druk op OK.

Bootdisk

insluiten Paint.Picture

Na de installatie krijgen we de vraag of we een bootdisk willen maken. Niet nodig, klik "Skip boot disk creation" aan en klik op Next.

Beeld

insluiten Paint.Picture

We zijn aangekomen bij het afstellen van de monitor. Net als met de videokaart, zoekt Linux automatisch naar de juiste monitor en frequentie. Klik gewoon op Next.

insluiten Paint.Picture

Dit is het afstellen van de resolutie. Alles staat juist, dus niets veranderen. Klik op Next.

Afronden

insluiten Paint.Picture

De installatie is voltooid. Haal alle diskettes en CD-ROMS uit hun stations en klik op Exit. Mocht de CD-ROM niet open willen, druk dan ook op Exit. Tijdens het opnieuw opstarten gaat hij automatisch open.

IS dit alles

• G33rt
Sorry, Word 2003 gaat snoeihard op zn flikker :)

Icey: wtf, hoe heb je dat gedaan? :)

[ Voor 30% gewijzigd door G33rt op 13-12-2003 23:17 ]

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Heb het bestand net binnengehaald (3 min. 14 sec. :)) maar 't ziet er niet goed uit... ik krijg de tekst in een enorm groot font te zien. Hij is nu bezig met het tellen van de pagina's :O, ik zal zo eens kijken of ik er nog iets van kan maken.

Edit:
@Icey: precies, dat krijg ik ook. Lijkt erop dat dit bestand redelijk vern**kt is.

[ Voor 19% gewijzigd door Stamgastje op 13-12-2003 23:23 ]

• Icey
Was best makkelijk, duurde iets van 15 seconden hiero..

Open het bestand, en toen hij ergens bij pagina 150 was deed ik ctrl-a, vervolgens front standaart lettertype 10...

5 seconden later was het een 3 paginas groten tekst met nog wat nogal veel witregels, copy past naar got (die halt automatisch alle witregels eruit) en klaar...

Crashen ?? hiero maar @ 30% cpu usage ofzo, jammer dat ik geen screenshot had gemaakt :)

w2k, office 2000sp1, 2,6 ghz P4 HT 800fbs.

Verwijderd

Topicstarter
Icey, ik kan je wel zoenen!

Echt super bedankt allemaal voor het proberen. Ik ga 1 bestand opslaan met alleen de tekst, en maak een 2e aan waar ik de plaatjes bij invoeg. Natuurlijk eerst omzetten naar jpg :)

Ik heb mijn lesje geleerd nu, en hoop dat anderen er ook wat aan hebben.

• Icey
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 23:22:
Icey, ik kan je wel zoenen!

Echt super bedankt allemaal voor het proberen. Ik ga 1 bestand opslaan met alleen de tekst, en maak een 2e aan waar ik de plaatjes bij invoeg. Natuurlijk eerst omzetten naar jpg :)

Ik heb mijn lesje geleerd nu, en hoop dat anderen er ook wat aan hebben.
INdien nodig, met acdsee kan je in 1x alle .bmps omzetten naar jpg (erg makkelijk), of maak een batch voor photoshop aan ;)

Als je er niet uitkomt, mail staat in profiel

Verwijderd

Ik ga je werkstuk maar eens doorlezen en kijken of ik er als linux n00b iets van snap :D Je moet wat he als je niets te doen hebt :+

• G33rt
Mwah, hier duurde het 20 sec en had ik nog niets, en ik dacht dat word plat was. XP1700+, dus ozu een minuutje geduurt hebben dan gok ik :)

Verwijderd

Hmm, ik had zo'n 1,5 minuut gewacht met mijn xp 1700+, maar nog steeds niets, en toen maar beeindigd. Well done Icey

Verwijderd

Topicstarter
Mijn AMD Duron 1000 liep echt helemaal vast bij het openen. Ik snap ook nog steeds niet waarom Word het niet gewoon doet. De lay-out heb ik helemaal kunnen herstellen, nu even de plaatjes omzetten. Gelukkig geen uren werk verloren dankzij Icey :)

• Icey
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 23:41:
Mijn AMD Duron 1000 liep echt helemaal vast bij het openen. Ik snap ook nog steeds niet waarom Word het niet gewoon doet. De lay-out heb ik helemaal kunnen herstellen, nu even de plaatjes omzetten. Gelukkig geen uren werk verloren dankzij Icey :)
Waarom JOU word niet gewoon werkt :P

Ik heb het gewoon geopend met word bij office 2000, ik wou het eerst op open office proberen, maar nadat het met ms office 2000 al goed gefixed was na 15 ~ 20 seconden hoefde ik niet verder te gaan :P

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, waarom mijn Word niet werkt :) Open Office is voor Linux neem ik aan?

• Icey
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 23:48:
Inderdaad, waarom mijn Word niet werkt :) Open Office is voor Linux neem ik aan?
Jup, maar mijn linux bak hoefde ik helaas niet te gebruiken (werk pas een weekje echt met linux, en serieus, ik heb nog nooit zoveel lol gehad 8)7 )

• MBV
  • Laatst online: 22:20

MBV

open office is er ook voor windows. vaak zo met open source: ook een port naar windows. Alleen denkt iedereen hier dat word gratiz is :z

Verwijderd

Nee, Open Office is voor Windows, Linux, Solaris, Mac, FreeBSD. Maar het office pakket voor Linux is toch wel openOffice

Verwijderd

Openoffice heeft er onder Windows ook geen moeite mee. Het duurde hier ongeveer 20 sec om je handleiding te importeren.
Ik heb er even een PDF van gemaakt (dat vind ik altijd het mooie van Openoffice :) ) en deze PDF is ongeveer 1 Mb groot. Als je hem wilt hebben (om nog even de opmaak te controleren ofzo), dan laat je het maar weten :)

Nog veel succes met het verder schrijven !

PS: Klopt het dat jou handleiding 20 pagina's groot is ?

Junkie .... you've got mail :)

Misschien een beetje off-topic ... maar ik mis eigenlijk een introduktie in je handleiding. Een handleiding Linux installeren voor leken kan eigenlijk wel een introduktie gebruiken.
Of heb je de handleiding in een ander bestand staan ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 00:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
PDFje is altijd leuk om te hebben, misschien krijg ik er wel studiepunten voor ;)

De handleiding zou best eens zo groot kunnen zijn, aangezien de opdracht was een installatiehandleiding te schrijven voor mensen die weinig tot geen kennis van de computer hebben. Ik denk dat me moeder als proefkonijn gaat dienen >:) Als het complete werkstuk af is zal ik dat hier posten, misschien hebben jullie er ook nog wat aan voor in de FAQ :)

• G33rt
Wij zouden er in Software Algemeen niets aan hebben, probeer het twee deuren verderop eens bij Non-Windows Operating Systems, al moet je FAQ dan echt wel goed zijn wil ie opgenomen worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik :) Ik weet niet of de FAQ goed genoeg is, maar kan het altijd aanbieden. Lijkt mij wel een nette manier om iets terug te doen aangezien Tweakers me een hoop werk heeft bespaard :)
Pagina: 1