Pc heeft paddo's gehad?

Pagina: 1
Acties:

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Uh de pc van mijn zus gaf bij het opstarten van windows xp geen bootscherm van XP maar een zwart beeld. De pc was uitgevallen toen haar vriend bezig was met photoshop.

Heb de pc nu hier staan en windows XP al opnieuw geinstalled maar dat wil niet baten, dus ik denk probeer 98 er eens op te zetten.

God install gaat goed, maar dan word de pc opnieuw opgestard en dan krijg ik het beeld van sessie voorbereiden van windows. En dat beeld hou ik, maar het ziet er zo uit:

[*links weggehaald*]

Filmbeeld is beetje klein maar je kan wel zien dat er iets niet klopt. Is dit een videokaart probleem?

De pc komt steeds met alle normale piepjes langs de bios, maar dan bij het starten van Windows zijn er vastlopers. Ik ben een beetje out of opties. Heb geheugen getest, opgestart zonder andere kaarten, Windows opnieuw geinst. Bios settings goed gezet. Ik heb ook even een andere videokaart geprobeerd maar het resultaat blijft hetzelfde. Altans. Ik krijg nu "een ogenblik geduld...setup...configuratiebestanden...enkele minuten duren" (die zin dus).

Maar daar blijft ie wederom hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door MrMartinH op 15-12-2003 19:18 ]

Signature

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ulp? Mmmz, check efkes of je de goede moederbord drivers hebt en de goede videodrivers. Misschien is er ergens een DLL'tje beschadigt. In het ergste geval kan je kaart geschadigt zijn, maar dat lijkt mij nu nog niet echt iets om naar te kijken!

There is no place like ::1

Verwijderd

lijkt er op dat geheugen kappot is

• MrMartinH
Uhm aan drivers heb ik niks want ik kan windows niet eens installeren.
geheugen zat ik ook aan te denken was ik nog vergeten, maar zal memtest maar eens gaan draaien.

Specs ovigens vergetenz al ik maar ff neerzetten

xp2600+
512mb ddr
ATI Raddeon (weet ff niet welke)
ASUS A7VBX
SB Live 5.1
80 gig hdd

Signature

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Kan inderdaad het videogeheugen/chip ofzo zijn, tja kaartjes kunnen ook ooit eens kappot gaan :-)

maar check eerst inderdaad je werkgeheugen, hoewel het probleem waarschijnlijk dichter bij de videokaart ligt!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Damnit wat cool! Als het een virus blijkt te zijn, kan je deze dan voor me uploaden :D

ff serieus dan nog.. Ik heb dit nooit eerder gezien, maar ik zou persoonlijk beginnen met een een herinstallatie van Windows.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Sluuut schreef op 13 december 2003 @ 22:50:
Damnit wat cool! Als het een virus blijkt te zijn, kan je deze dan voor me uploaden :D

ff serieus dan nog.. Ik heb dit nooit eerder gezien, maar ik zou persoonlijk beginnen met een een herinstallatie van Windows.
een herinstallatie van windows heeft de TS dus al geprobeerd... het lijkt meer en meer op een hardware probleem, tja dat is mogelijk!

• MrMartinH
Nou ben nu memtest aan het draaien en mijn ervaringen met memtest is dat dat wel tijdje kan duren. Dus wanneer memtest is uitgetest dan horen jullie meer.

Signature

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
swampy schreef op 13 december 2003 @ 23:13:
[...]

een herinstallatie van windows heeft de TS dus al geprobeerd... het lijkt meer en meer op een hardware probleem, tja dat is mogelijk!
Excuses, volgende keer maar weer wat verder kijken dan mijn neus lang is... |:(
In dat geval zou ik gaan denken aan je videokaart, geheugen, of CPU.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Da's onzin, windows98 gebruikt palette cycling om die fantastische balk aan de onderkant van het scherm te laten bewegen.
Blijkbaar cycled hij bij jou het hele palet, waardoor je scherm er zo uit komt te zien.

Zet in je BIOS vga palette snoop eens uit (of aan, verander gewoon de optie). Dan is dit voorbij.

Het opstart scherm heeft dus niets te maken met die fouten die je krijgt...

• MrMartinH
Nou de pc is nu al 18 uur bezig met memtesten en still testing. heeft nu iets van 48 passes gedaan. Geen errors gevonden tot nu toe, is dat zoiets van je kunt beter door blijven testen of na 18u zal er toch wel fouten gevonden zijn?

Signature

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

hahaha dis geen virus
VGA pallet snooping in je bios uitzetten >:)

eeeuh een 2600+ met win98, die zo lang over het booten doet? lekker dan!! _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door -Nexus op 14-12-2003 18:52 ]

Verwijderd

Wat heeft VGA pallet snooping eigenlijk voor nut?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geen errors gevonden tot nu toe, is dat zoiets van je kunt beter door blijven testen of na 18u zal er toch wel fouten gevonden zijn?
Als je na 18 uur nog geen errors hebt mag je er toch wel voorzichtig vanuit gaan dat het geheugen ok is ;)

Verwijderd

Vraagje kan het ASUS A7BX met de Athlon 2600+ overweg??

De A7V8X wel dat is een KT 400.

En Win98 kan toch nie met 512 Mb overweg.

En Win98 is heel problematisch met de nieuwere drivers.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 12:47:
Vraagje kan het ASUS A7BX met de Athlon 2600+ overweg??
Die bestaat niet
En Win98 kan toch nie met 512 Mb overweg.
Fabeltje ... wel is het geheugenbeheer minder effectief bij > 512 MB

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Het installeren van Windows98 ipv XP snap ik niet. XP is een veel stabieler OS en als deze er uit klapt, dan weet je vaak wel dat er iets goed mis is, bij Windows98, ach, zie onderschrift ;)

Een idee: kan je tijdens het booten van Windows98 asap op de escape rammen? Misschien staat hier iets op het scherm. (Het Windows bootlogo is alleen maar gebouwd om de teksten die voorbij komen te verbergen)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• MrMartinH
Nou na 33 uur thet geheugen getest te hebben vond ik het wel ok, dus heb ik die maar afgesloten :P.

Anyway kweet zo niet hoe warm, een xp 2600+ mag worden ongeveer maar de bios gaf 53 graden aan. Mijn 2600 word ongeveer 43 graden.

Anyway Windows stratte om een of andere vage reden vanmorgen wel goed door maar dat heeft ie wel eerder gedaan. Dus zal straks nog een keer proberen als ik weer thuis kom.

Signature

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 03:57
Ik denk toch dat het werkgeheugen nie helemaal ok is, hoort die mem test niet gewoon afgelopen te zijn na enkele minuten?

Probeer het eens met een enkele geheugen module.

• MrMartinH
Ik heb beide geheugenmodules appart geprobeerd al maar dat wil niet baten.

Nou is het wel zo dat de pc na de memtest oppeens wel goed opstart. Ik ben momenteel bezig WinXP er opnieuw aan het installeren en kijken wat er gebeurd, maar wel wat vaag want memtest reparreert geen geheugen :/

Signature

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

NukeZz schreef op 15 december 2003 @ 18:33:
Ik heb beide geheugenmodules appart geprobeerd al maar dat wil niet baten.

Nou is het wel zo dat de pc na de memtest oppeens wel goed opstart. Ik ben momenteel bezig WinXP er opnieuw aan het installeren en kijken wat er gebeurd, maar wel wat vaag want memtest reparreert geen geheugen :/
VGA pallette snoop al gedaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 15-12-2003 18:37 ]

Verwijderd

MrJT schreef op 15 december 2003 @ 17:53:
Ik denk toch dat het werkgeheugen nie helemaal ok is, hoort die mem test niet gewoon afgelopen te zijn na enkele minuten?

Probeer het eens met een enkele geheugen module.
Memtest blijft gewoon net zolang doorlopen, totdat jij het wel welletjes vind. Laatst had ik er ook weer 1 te pakken, die na 30 minuten pas fouten begon te geven. Maar dat bleek toch een instelling in het BIOS te zijn. Ze hadden 333 geheugen op 400 gezet en dat gaf wat probleempjes.

• Paulus0013
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 18:39:
[...]

Memtest blijft gewoon net zolang doorlopen, totdat jij het wel welletjes vind. Laatst had ik er ook weer 1 te pakken, die na 30 minuten >AL< fouten begon te geven. Maar dat bleek toch een instelling in het BIOS te zijn. Ze hadden 333 geheugen op 400 gezet en dat gaf wat probleempjes.
PAS-> AL ;) :Y)

verder de temps zijn in orde.
misschien dat je mobo rot is ofzo? al lijkt me dit onwaarschijnlijk.
al eens andere videokaart geprobeerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Paulus0013 op 15-12-2003 18:43 ]

• MrMartinH
Nou ik weet niet wat maar pc doet het weer 8)7

Signature

Verwijderd

misschien een photoshop-plugin die iets heeft gedaan wat je kaart niet kon ofzow

• MrMartinH
Nou ja de pc deed helemaal niks meer. Ook windows starten niet en niks. En nou oppeens weer wel :?

Signature

Pagina: 1