Toon posts:

Zyxel 650R 31 niet op internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom met m'n Zyxel modem niet op internet. Heb hem al gereset, maar heb geen idee wat er fout gaat. De modem geeft gewoon DSL aan, het LAN lampje brandt, ik kan erop inloggen via telnet en via IE, hij test zelfs de lijn als OK.
Heeft iemand een idee wat de exacte instellingen zijn voor Tiscali Family ADSL? Ik kan nu namelijk ook niet naar de Aanvraag-site, die ervoor moet zorgen dat je een WAN-IP krijgt, die ik nu dus niet zomaar krijg.
Ik heb ook al de nieuwste firmware gedownload, geen resultaat...

Verwijderd

Topicstarter
Is het toevallig de bedoeling dat ik ergens m'n loginnaam en wachtwoord invul? Zoja, waar? Die heb ik nu niet ingevuld, omdat Tiscali een WANIP doorgeeft aan de hand van het MAC adres, dacht ik, correct me if I'm wrong...

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:51

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hmmm... Je hebt dus zeg maar 't zelfde als bij Versatel...

Wat je moet doen, is dus NIET de nieuwste firmware installeren, dan werkt het dus helemaal niet meer (edit: te laat dus)...

Het modem is namelijk geheel voor geprogrammeerd voor gebruik, je hoeft 't alleen maar in te prikken en aan te sluiten dan kom je vanzelf op de inlogpage terrecht... Wat kan zijn dat je PC niet de juiste instellingen heeft (bijvoorbeeld vast IP adres wat toevallig in dezelfde range zit, maar waardoor het geheel wel niet gaat werken...).

Je zou normaal gesproken via de resetfunctie terug moeten komen bij de firmware die Tiscali erin gezet heeft, dus nieuwe firmware werkt niet altijd...

Mijn gok is, terug sturen en wachten op een nieuwe...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Pas de Virtual Circuit ID eens aan naar deze waardes

VPI = 0
VCI = 35

Hierna hoort het te werken.

Je mac adres hoor je wel door te geven aan Tiscali.

[ Voor 21% gewijzigd door we_are_borg op 14-12-2003 16:23 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.