Krijg IAA RAID Edition niet geïnstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 19:27
Howdy,

Ik ben blont, maar dat zegt (nog) niks :)

Aansluitend op aan aantal postings over dit onderwerp en een knowledgebase artikel van Asus (http://www.asus.com/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=84513)
zit ik met hetzelfde probleem, maar voldoe ik wel aan de vereisten die door de applicatie gesteld worden (volgens mij).

Heb een P4C800-E Deluxe met 2 stuks S-ATA in het BIOS RAID-0 geconfigged en vervolgens WinXP geïnstalleerd.
Bij het aftrappen van de setup krijg ik de melding Incompatible Hardware bla bla...

Hoe kan dit nou? Ben toch wel erg benieuwd naar de eventuele boost die dit tooltje kan opleveren. Kijk ik ergens overheen?

[ Voor 15% gewijzigd door DaCootMeister op 13-12-2003 21:44 ]

Check da Specz

Verwijderd

je vergeet ten eerste te vermelden welk merk sata schijven en verder ben je vast de floppie vergeten te creeren die je met je asusmobo cd moet maken om een raid werkend te krijgen.

deed je dit al alleen vergat je dat ook al te vermelden dan moet je even op de fabrikant van je schijven site kijken voor een tool om een raid werkend te krijgen

succes....

• DaCootMeister
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 01:56:
je vergeet ten eerste te vermelden welk merk sata schijven en verder ben je vast de floppie vergeten te creeren die je met je asusmobo cd moet maken om een raid werkend te krijgen.

deed je dit al alleen vergat je dat ook al te vermelden dan moet je even op de fabrikant van je schijven site kijken voor een tool om een raid werkend te krijgen

succes....
Nou als je goed had gelezen heb ik al een RAID0 aangemaakt en XP geïnstalleerd. Het merk schijven lijkt mij niet echt relevant, maar àlla, 2 stuks WD740GD.
Sorry, maar ik begrijp niet goed wat je nu precies wilt zeggen.

Check da Specz

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 01:56:

succes....
Het gaat hier niet om drivers hoor. Het gaat om een programma dat je performance boost. Ik heb zelfde mobo en ook 2 Sata raid schijven. Ik heb het progje geprobeerd , maar ook hier werkt hij niet. Zowel Sata als Pata raid werkt niet. Ook het downloaden van het progje , dan werkt hij nog niet :/

Raku

• DaCootMeister
Simulated Zero schreef op 14 december 2003 @ 04:35:
[...]

Het gaat hier niet om drivers hoor. Het gaat om een programma dat je performance boost. Ik heb zelfde mobo en ook 2 Sata raid schijven. Ik heb het progje geprobeerd , maar ook hier werkt hij niet. Zowel Sata als Pata raid werkt niet. Ook het downloaden van het progje , dan werkt hij nog niet :/
Hmmm, jij hebt dus net zoveel mazzel als ik :(
Er moet een logische verklaring voor zijn, want anderen krijgen het wel aan de praat. Morgen maar weer es met een frisse kijk verder...

Check da Specz

• Raku

Raku

Mental Aid

DaCootMeister schreef op 14 december 2003 @ 04:49:
[...]

Hmmm, jij hebt dus net zoveel mazzel als ik :(
Er moet een logische verklaring voor zijn, want anderen krijgen het wel aan de praat. Morgen maar weer es met een frisse kijk verder...
We hebben allebei een 9800 XT , maar dat heeft er nix mee te maken. Heb jij raid voor Pata en Sata of alleen Sata?

Raku

• DaCootMeister
Simulated Zero schreef op 14 december 2003 @ 04:50:
[...]

We hebben allebei een 9800 XT , maar dat heeft er nix mee te maken. Heb jij raid voor Pata en Sata of alleen Sata?
Yep, die 9800XT is een geile kaart, maar heeft weinig met dit topic te maken ;)
In mijn BIOS (1014) heb ik alleen S-ATA geconfigged. Mijn P-ATA disks hangen aan een losse Fasttrak TX2 controller.

Ff update:
Kwam nog een leuk stukje text tegen in de readme van IAA

1. The system must contain the following Intel products:

* Intel(R) Pentium(R) 4 Processor
* Intel(R) 82801ER I/O Controller Hub

Maar nu komt denk ik de ontdekking van de eeuw... ik blader ff voor de zoveelste keer door de manual, en wat staat ergens op pagina 5-33... INTEL RAID FOR SERIAL ATA.

En je raadt het al, waar heb ik mijn disks aangehangen?? Juist, toch superblont aan de PROMISE FASTTRAK 378 interface...

Djeeezus... wat een eikel ben ik...ARGH!!... 8)7 :Z 8)7 :Z
Mijn excuses voor deze posting, en bedankt dat jullie me het licht hebben laten zien.

[ Voor 46% gewijzigd door DaCootMeister op 14-12-2003 05:49 ]

Check da Specz

Verwijderd

DaCootMeister schreef op 14 december 2003 @ 04:32:
Nou als je goed had gelezen heb ik al een RAID0 aangemaakt en XP geïnstalleerd. Het merk schijven lijkt mij niet echt relevant, maar àlla, 2 stuks WD740GD.
Sorry, maar ik begrijp niet goed wat je nu precies wilt zeggen.
de merk van die schijven is van essentieel belang voor de komende posters die zich misschien hierin herkennen, en ook om een beeld te krijgen of desnoods voor jou op zoek te gaan bij de fabrikant. daarom dus....
........ geconfigged en vervolgens WinXP geïnstalleerd. Bij het aftrappen van de setup krijg ik de melding Incompatible Hardware bla bla...
bij "de setup" ging ik van Xp setup (je ziet de verwarring?) uit en als je leest "incompatible hardware" dan ga ik van een mislukte array uit....

blijkbaar bedoel je de boostersetup zelf? jouw aangehaalde knowledgebasement: If no RAID configuration is present on the SATA connectors, Intel Application Accelerator driver doesn't need to and can't be installed.

dan ga ik alweer van een mislukte array uit... ja ze doen het wel, maar werken ze ook zoals ze horen te werken?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 05:21 ]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik had een soortgelijk probleem op m'n Asus P4C800-E. Die Intel Application Accelerator (niet-RAID) wil niet geinstalleerd worden onder XP. Ik heb m'n controller ook niet op raid staan overigens.
Waarschijnlijk een (RAID) controller welke niet ondersteund wordt door de IAA?
Ik heb ze gewoon niet geinstalleerd en het werkt evengoed prima.

Ik heb een WD Raptor 37Gb SATA schijf en een WD 120Gb SATA schijf aan de primaire SATA controller hangen, de ICHR5. Tevens drie optische drives aan de primaire PATA controllers. Dit werkt overigens pas nadat je XP met SP1 en alle drivers en updates geinstalleerd hebt. (Enhanced mode in BIOS instellen, tijdens installatie werkt het alleen met compatible modus).

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:00

dlmh

Lo-Fi

De IAA is voor de 845-series, de IAAR voor de 865/875. Je hoeft alleen de IAAR te installeren als je een RAID config hebt gebouwd op de S-ATA poorten van de southbridge van je mobo (en dit is dan de ICH5-R(!)).

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• DaCootMeister
Howdy,

Om mijn stommiteit enigzins recht te trekken heb ik wat plaatjes geschoten van de hernieuwde benchmarkresultaten. En die zijn prettig, IMHO :9

Asus P4C800-E Deluxe, 2 * ATA150 WD740GD in stripeset, 128K clustersize.

Atto:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~mrombout/atto2.jpg

Sisoft Sandra 2004:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~mrombout/sandra2.jpg

HD Tach 2.70:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~mrombout/hdtach2.jpg

Dit laatste image wijkt veel af van de resultaten in dit topic. De poster heeft echter 16K clusters gebruikt in tegenstelling tot mijn 128K.

De Asus manual zegt:
Select 16K - low disk usage
Select 64K - typical disk usage
Select 128K - performance disk usage

Misschien ga ik nog hobbyen met andere clustersizes, maar voorlopig ben ik tevreden met het behaalde resultaat. :)

Check da Specz

Verwijderd

IAAR werkt alleen als je de in de chipset huizende raid-functie gebruikt.
daar is deze Raid-versie van IAA speciaal voor.
dus als je maar 1 disk hebt,of in ieder geval geen raid opstelling dan installeerd ie zichzelf gewoonweg niet.

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 23:20:
IAAR werkt alleen als je de in de chipset huizende raid-functie gebruikt.
daar is deze Raid-versie van IAA speciaal voor.
dus als je maar 1 disk hebt,of in ieder geval geen raid opstelling dan installeerd ie zichzelf gewoonweg niet.
Ik heb Raid (2 arrays) gewoon via de standaard chipset gemaakt , maar hier installeert hij zich ook niet hoor :/

Raku

Verwijderd

Iaa (R) is gewoon een performance boost programmatje, ongeacht of je wel of geen raid array hebt. Ik krijg em op mijn IS7 -G ook niet geinstalleerd, krijg dezelfde foutmelding, hardware niet compatible.

Ik heb een dioamond max aan de SATA hangen, een IBM IDE aan IDE1, en een DVD en CD writer aan IDE2, bios staat op auto/enhanced.

Als ik in mijn system set up kijk staat er in system devices intel 80...EB ipv ER., en ik denk dat ie em daarom niet wil installeren, als ik de drivers voor raid wil installeren geeft XP ook een foutmelding. Het lijkt er haast wel op dat de infst-enu de chipset niet goed herkend??

ik weet niet of het iemand is gelukt na de foutmelding IAA of IAAR te installeren??

/edit
Laat maar, gelukt
sorry voor de topic omhoog schoppen
/edit

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 20:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 12:47:
Iaa (R) is gewoon een performance boost programmatje, ongeacht of je wel of geen raid array hebt. Ik krijg em op mijn IS7 -G ook niet geinstalleerd, krijg dezelfde foutmelding, hardware niet compatible.

/edit
Laat maar, gelukt
sorry voor de topic omhoog schoppen
/edit
vertel dan eens HOE je dat geflikt hebt? volgens mij werkt die software alleen maar als je echt raid hebt en niet 1 schijfje. bij mij lukt IAA en/of IAAR iig niet....
Pagina: 1