Omdat mijn 3.3, 5 en 12 volt lijnen van mijn chieftec 340 watt voeding nogal op en neer dansen tijdens t stressen van mijn systeempje
( Amd 2100+@3200+, radeon 9800 pro 128mb, nf7-s rev2, 40 gig hdd, audigy1, dvd rom, cd writer, tv kaartje, 8 case fans), en met oog op een mogelijke upgrade, heb ik deze voeding aangeschaft.
Volgens meerdere mensen hier op GoT dezelfde voeding als de Antec 550 true power.
Na installatie zijn de 3.3, 5 en 12 volt lijnen niet zoals ik zie wil hebben ( ze zijn 3.26, 4,78 en 11,64 idle)
Nu heb ik o.a. op tweakers en op extreme systems info gevonden om hier wat aan te kunnen doen.
O.a.: http://www.xtremesystems....9&perpage=25&pagenumber=1
Daar staat in dat je door wat weerstandjes te solderen tussen de sense draden van de 3.3 , 5 en 12 voltlijnen, je deze waardes mbv van VR pots zo kan instellen als je wil.
Ik heb daarom deze weerstandjes gekocht:
voor 3.3 V: een 1k VR(pot) en een 10 Ohm weerstand
voor 5 V : een 5k VR(pot) en een 30 Ohm weerstand
voor 12 V : een 10k VR(pot) en een 68 Ohm weerstand.
Dit moet dan op de volgende manier bevestigd worden op de ATX stekker:
Dit plaatje staat op zowel tweakers ( [rml][ Ervaringen] NF7-S Madness!! (Deel 2)[/rml] ) , als in t extreme systems topic.
Mijn vragen zijn nu
1 Zijn er meer mensen hier op Got die deze mod bij hun voeding hebben uitgevoerd ( maakt in principe niet uit welke voeding, als ze maar de sense
draden hebben) en hebben jullie nog wat advies voor me?
2 Vlak na installatie van deze voeding werd me systeem erg instabiel.
t ligt dus erg voor de hand dat t aan de voltages ligt lijkt me, of denken jullie er anders over? ( met me chieftec er weer in, lijkt alles ok, op de warmte van de voeding en t "dansen"van de waarden na)
Maar ik zie vooral graag ervaringen van mensen die tzelfde gedaan hebben
( Amd 2100+@3200+, radeon 9800 pro 128mb, nf7-s rev2, 40 gig hdd, audigy1, dvd rom, cd writer, tv kaartje, 8 case fans), en met oog op een mogelijke upgrade, heb ik deze voeding aangeschaft.
Volgens meerdere mensen hier op GoT dezelfde voeding als de Antec 550 true power.
Na installatie zijn de 3.3, 5 en 12 volt lijnen niet zoals ik zie wil hebben ( ze zijn 3.26, 4,78 en 11,64 idle)
Nu heb ik o.a. op tweakers en op extreme systems info gevonden om hier wat aan te kunnen doen.
O.a.: http://www.xtremesystems....9&perpage=25&pagenumber=1
Daar staat in dat je door wat weerstandjes te solderen tussen de sense draden van de 3.3 , 5 en 12 voltlijnen, je deze waardes mbv van VR pots zo kan instellen als je wil.
Ik heb daarom deze weerstandjes gekocht:
voor 3.3 V: een 1k VR(pot) en een 10 Ohm weerstand
voor 5 V : een 5k VR(pot) en een 30 Ohm weerstand
voor 12 V : een 10k VR(pot) en een 68 Ohm weerstand.
Dit moet dan op de volgende manier bevestigd worden op de ATX stekker:
Dit plaatje staat op zowel tweakers ( [rml][ Ervaringen] NF7-S Madness!! (Deel 2)[/rml] ) , als in t extreme systems topic.
Mijn vragen zijn nu
1 Zijn er meer mensen hier op Got die deze mod bij hun voeding hebben uitgevoerd ( maakt in principe niet uit welke voeding, als ze maar de sense
draden hebben) en hebben jullie nog wat advies voor me?
2 Vlak na installatie van deze voeding werd me systeem erg instabiel.
t ligt dus erg voor de hand dat t aan de voltages ligt lijkt me, of denken jullie er anders over? ( met me chieftec er weer in, lijkt alles ok, op de warmte van de voeding en t "dansen"van de waarden na)
Maar ik zie vooral graag ervaringen van mensen die tzelfde gedaan hebben
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 21:27 ]