[XP Crash] Vastloper bij BSplayer

Pagina: 1
Acties:

• bluejay28
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11-2022
Allereerst: eerste post op tweakers. Al jaren lees ik het forum om computerprobleemoplossingen (wauw wat een woord) te vinden maar nu heb ik hier en op google niets gevonden en ik ben pretty desperate nu. Hopelijk geen fouten in deze post. Zo ja; excuses :p

Heb mijn hele computer opnieuw geinstalleerd. Na alle noodzakelijke software etc. was het de beurt aan de codecs etc. Nu heb ik een probleem;

Bij BSPlayer (mijn all-time favorite) lopen mijn films (mpg's of avi's) allemaal vast. Soms duurt het wat langer, maar het crasht direct het hele systeem. (Ik kan wel films kijken in Mediaplayer maar dat is 3x niks ivm subtitles etc. Ik wil zeker BSPlayer blijven gebruiken en dit heeft ook gewoon goed gewerkt.) Niets reageert en daarbij: het geluid blijft hangen. Ik kan me herinneren dat ik hier een jaar geleden ofzo ook een keer een probleem mee heb gehad maar weet niet meer hoe ik het toen heb opgelost.

Enfin; ik heb alleen losse codecs geinstalleerd en wel; XVID, Divx 5, AC3 en ffdshow. Verder gebruik ik dus Bsplayer (diverse versies alweer geprobeerd trouwens).

Systeem:

Athlon 1700XP
786MB Ram
ATI Radeon 7000 (+nieuwste Catalyst drivers)
DirectX 9.0b
Soundblaster live 5.1

Tot slot; het feit dat ook het geluid blijft hangen doet me eraan herinneren dat er toch ook iets was met XP en 5.1 die niet goed samenwerken? Heb geprobeerd de drivers te updaten maar het driverpack van Creative herkent de geluidskaart niet.Vervolgens installeert Windows gewoon weer: soundblaster Live (WDM).

Nou ben benieuwd of iemand dit herkent en kan helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door bluejay28 op 13-12-2003 21:17 ]

• bluejay28
SCHOP-je

iemand please?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verschillende versies van bsplayer al geprobeerd ?
Codec per codec installeren.
Wat zegt de eventlog ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:41

Outerspace

Admin General Chat
Het had volgens mij in SA gemoeten, omdat het vastloopt met een programma.
TR underway
Probeer eens een film te kijken zonder subtitles, wat gebeurt er dan???

Of probeer anders even in Regedit de registerkeys van bsplayer er uit te halen, en installeer het dan overnieuw.

Probeer de films eens af te spelen met divx player...
Of probeer eens een codec pack te installeren waar in de codecs zitten die je nodig hebt

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 15-12-2003 09:04 ]

Wauw, een sig!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:31

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• bluejay28
Verschillende versies van BSplayer inderdaad geprobeerd -> Geen effect.

Codec voor codec geïnstalleerd -> Geen effect (gebruik geen Nimo ofzo hoor..)

Wat is de eventlog??

Ik vermoed nog steeds compatibility-issues met XP en 5.1, weten jullie daar niets van?? Dank voor jullie reacties ik zoek door! Het wordt echt zwaar vermoeiend

Verwijderd

Ik gebruik momenteel ook XP & soundblaster live 5.1 & bsplayer,.. nog oude versie 0.81 geloof ik uit het hoofdje, zit nu namelijk niet achter eigen pc... ;) En nooit problemen gehad met codec, sub of divx/xvid ;)

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem, maar geen BSplayer gebruikt, dus daar ligt het probleem niet. Heb ook een amd athlon xp (2600+), SB5.1. Zelfs bij basisinstallatie duikt het probleem op bij windows mediaplayer en/of winamp.
Het probleem heeft dus niks met codecs te maken ...
Driver van SB5.1?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

V) Mijn bs player loopt vast als ik een film met ondertitel bekijk.
Ik heb daarnaast hem ook eens met microdvd geopend en die zegt: Unable to process INI file! Error missing ID line Line number: 1
Daarvoor kon ik wel alles kijken met ondertitels dit gebeurde plots
A) Ik heb het opgelost door in de map van bsplayer het bestand: ClearRed en daarna UnReg te openen.

c/p van site die men hier liever niet ziet. ;)

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Pagina: 1