Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dode voeding vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-10 14:15
Recentelijk is de voeding van mijn computer overleden. Een van de draadjes is door gebrand. De voeding wou ik vervangen met een voeding uit een computer die ik niet gebruik. Ik vroeg me af of iemand adviesen voor mij had waar ik op zou moeten letten. Kan ik iedere passende voedingen gebruiken?

Bijvoorbaat bedankt!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Je hebt voor computers grofweg 2 soorten, AT en ATX die voornamelijk voorkomen.
Alles tot en met pentium 1 is meestal AT, ATX is alles daarna.
Er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten, zo kan het zijn dat een vrij nieuwe PC een speciale P4-stekker nodig heeft, die aan oudere ATX-voeding niet heeft. En een voeding kan maar een bepaald vermogen aan, als je een oude gebruikt kan het zijn dat die niet genoeg kan leveren.
het lijkt redelijk duidelijk dat je er niet zo verschrikkelijk veel van weet, dus misschien is het handig als je gewoon met je oude voeding naar de computerwinkel gaat en om een nieuwe vraagt. Een gloednieuwe 300W ATX voeding kost bijvoorbeeld nog maar een euro of 40.
In ieder geval horen topics over voedingen niet in Casemodding & Elektronica maar in Overige Hardware. Dit topic is echter niet echt van het gestelde niveau op GoT, maar meer iets voor www.beginnersweb.nl

[ Voor 12% gewijzigd door m-m op 13-12-2003 21:02 ]

Dit topic is gesloten.