[XP] Vaag pc probleem veroorzaakt Reboots*

Pagina: 1
Acties:

• DannyCLD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09-2021
ik heb de search gebruikt en heb veel dingen gevonden maar niets dat me ook maar kan helpen.

ff de specs:
Asus A7n8x Deluxe [2.0]
AMD 3200+
2x 512 Twinmos DDR
Geforce 2MX
WD Raptor [ 36gb ]
nog twee andere 40 GB schijven .. een seagate en een maxtor
+ een schijffie van 6 gb voor me OS...

verder draai ik voornamelijk windows XP Pro met SP1.

Over men probleem
Mijn pctje (die net nieuw is) gaat bij het minst of gerinqst rebooten.
als ik net ben op gestart en weer lekker ga multi tstken is ineens alles weg en gaat ie weer lekker opnieuw beginnen.. nu is het wel handig zo'n nieuwe start, alleen niet als ik er niet om heb gevraagt. dit doet ie bij verschillende programma's.. en kan hij ook doen na een lange periode aan gestaan te hebben, en bijvoorbeeld ineens een ander nummer in winamp aan zetten kan al genoeg zijn voor nog een reboot..

nu is mijn PSU 400 Watt, en is in Asus probe netjes gelijk en stabiel.
geen te hoge temps (haal met moeite de 45 graden... komt door de }:O )
maar dat hoort naar mijn mening te kunnen. omdat hij ook met 32 graden al reboots heeft.

ik heb geen rare CPU van. gewoon de standaard.
heb inmiddels na een topic gelezen te hebben een Fan (40 mm) op me north bridge (blazen) deze northbridge haald soms net de 32 graden met fan...
ook deze kan met 21 graden al rebooten...

nu hoorde ik op een ander topic heel stilletjes iemand het hebben over drivers,
maar daar ging niemand op in...
nu ben ik maar is lekker bezig geweest met wat zware prgramma's waaronder ik ook Unreal Tournament 2003 heb..
nu geeft deze op de meest vreemde momenten fouten over handelingen die hij niet kan uitvoeren. waarna bij mij een lampje ging branden.. heej, zou het aan mijn drivers liggen...

ik dus opzoek... windoosupdate gedraait, alles geinstaleerd.. ook bij www.nVidia.com de nieuwste driver voor mijn geforceje.. en ook mijn Raptor normale drivers gegeven van de bijgeleverder asus cdrom.. (deze was nog niet geinstaleerd. en is nogsteeds niet in gebruik door gebrek aan tijd)

maar dus na als die nieuwe drivers nog het bekende reboot probleem.

nu vraag ik mij af;
- zijn er meer mensen met het bekende probleem [ die het opgelost hebben gekregen
- is er iets van een driver-tool waarmee ik ervoor kan zorgen dat ik de JUISTE drivers heb, die ook functioneren

anyone ? :X

Verwijderd

Ik had dit ook, gewoon geheugen terug brengen en Twinmos Twister kopen dat werkt nu bij mij perfect!

Bij mij ook na zes uur vastlopers enz en ook prime95 gaf fouten @200mhz :(

Verwijderd in "Nieuwe TwinMOS Winbond CH5 niet compatib..."

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je Windows XP en 2000 BSOD guide gezien?

ik durf te wedden dat je gewoon BSOD's krijgt maar dat autoreboot aanstaat

Verwijderd

Nou ik heb ook zo'n soort gelijk probleem gehad. Ik heb gezocht en kwam erachter dat het een driversconflict kon wezen, IRQ nummers die conflicten geven, geheugen dat niet helemaal werkt of dat de voeding niet helemaal werkt.

Ik had er een nieuwe ATX voedig ingegooid (Die ouwe zat vanbinnen gigantisch onder de stof), heb mijn geheugen gestest met memtest (dat was okey) en heb wat gekloot met APM. Vrijwel hierna was het probleem over en rebootte hij niet meer zo maar.

Hoop dat je er wat aan hebt! Success

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine move naar Windows Operated Systems en topic titel edit :)

• DannyCLD
ik ga denk ik maar is proberen om inderdaad me geheugen in te wisselen,
alleen vraag ik me wel af wat voorn geheugen ik dan moet halen.. Kingston ?

heb de zut die ik nu heb gekocht bij powerline.. kon wel verwachten dat het daar in zou zitten.. was zo goedkoop :( hoop dat het inderdaad dat is. ..

anyway alvast bedankt voor jullie tips, en ik zal nog laten horen als het de oplossing is .. voor andere mensen met dit probleem.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

na het lezen van je post d8 ik aan een probleem met je geheugen of je proc wordt mogelijk te warm... laatst bij een klant eenzelfde probleem, daar was 1 geheugen module van defect.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• DannyCLD
dan nog wat, dat voorbeeld van Unreal, is het niet raar dat die zomaar error's krijgt... ?

ook als mijn computer heeft ge-reboot, geeft windows een "error report", als ik die verzend, word ik naar een pagina door gelinkt waar staat dat het met een "Device Driver" [of Driver-device] , te maken heeft, maar dat het verder voor windows een onbekende fout is...

dat zag ik btw net pas...

heeft het nou met het geheugen te maken, met de drivers of met bijde ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

G33rt schreef op 13 december 2003 @ 21:16:
Heb je Windows XP en 2000 BSOD guide gezien?

ik durf te wedden dat je gewoon BSOD's krijgt maar dat autoreboot aanstaat
^^^^^

Dat al gedaan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zie ook de post van G33rt, ik zie je nergens vermelden dat autoreboot uit staat, en dat lijkt me toch wel heel belangrijk eerst uit te sluiten.

Kijk ook eens in je event viewer (eventvwr.msc), misschien het makkelijkst om deze eerst helemaal leeg te maken, dan zorgen dat je pc reboot, en dan kijken of er een vermelding bijgekomen is.

• DannyCLD
Inderdaad stont ie nog op auto reboot...

gedaan:

- autoreboot uitgezet :+
- een giga multitask uitgevoert O-)
- BSOD gekregen

BSOD:

***Stop: 0x00000023 (0x000e00e0,0xf7c92a2c,0xf7c9272c,0x804e7945)

wat volgens die leuke BSOD handleiding op een Fat filesytem...

waardoor ik denk dat ik het volgende nog ff uit moet gaan leggen,

ik heb dus 3 schijven waarvan 2 NTFS en 2Fat32 waarvan de twee Fat schijven alleen opslag zijn voor mutimedia...

nog een leuke vraag, waarom ik in ***s naam Fat heb terwijl hij dan niet de volle 40gb ondersteunt, dat kwam omdat die twee schijven uit een 95 machine kwamen, en ik ze niet kon formatten naar NTFS wegens opslag te kort..
maar op die bak nooit problemen gehad.

Klopt het dat dat IDD ligt aan die 2 Fat schijven ?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

DannyCLD schreef op 14 december 2003 @ 15:24:
Inderdaad stont ie nog op auto reboot...

gedaan:

- autoreboot uitgezet :+
- een giga multitask uitgevoert O-)
- BSOD gekregen

BSOD:

***Stop: 0x00000023 (0x000e00e0,0xf7c92a2c,0xf7c9272c,0x804e7945)

wat volgens die leuke BSOD handleiding op een Fat filesytem...

waardoor ik denk dat ik het volgende nog ff uit moet gaan leggen,

ik heb dus 3 schijven waarvan 2 NTFS en 2Fat32 waarvan de twee Fat schijven alleen opslag zijn voor mutimedia...

nog een leuke vraag, waarom ik in ***s naam Fat heb terwijl hij dan niet de volle 40gb ondersteunt, dat kwam omdat die twee schijven uit een 95 machine kwamen, en ik ze niet kon formatten naar NTFS wegens opslag te kort..
maar op die bak nooit problemen gehad.

Klopt het dat dat IDD ligt aan die 2 Fat schijven ?
controleren of dat deze "FAT" fouten continu zijn. dus niet een keertje FAT eruit, een keertje NTFS eruit en win32.sys'je erdoor. i.a.w. zijn er crashes met willekeurigere redenen dan is vaak het geheugen de schuldige.

misschien heb je hier wat aan..

van de microsoft site:
STOP messages 0x00000023 and 0x00000024

Descriptive text: FAT_FILE_SYSTEM or NTFS_FILE_SYSTEM

Usual cause: Heavily fragmented drive, heavy file I/O, some types of drive-mirroring software, or some types of antivirus software.

Solution:

Disable any antivirus or backup programs, and disable any defragmentation utilities.
Check for hard drive corruption by running CHKDSK /f and then restarting the computer.
At the startup screen, press F8 for Advanced Startup options, and then select Last Known Good Configuration.
Important

When you use Last Known Good Configuration, system setting changes made after the last successful startup are lost.
dus disable je virusscanner (als je die hebt) en ga dan eens zwaar multitasken. En wanneer heb je je laatst je FAT/NTFS schijven gecontroleerd op fragmentatie?

[ Voor 28% gewijzigd door nIghtorius op 14-12-2003 15:34 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• DannyCLD
Daar heb je een leuke...
die twee schijven (Fat32) heb ik idd lang niet gedefragt...
ik zal dat ook "EVEN" doen...
en heb de virus scanner maar meteen ge unistalt want ik werd er gek van. (norton system works 2004)

maar de fragmentatie maakt de schijven tog alleen trager maar zorgt toch niet voor dit soort flauwe reboot geintjes ?
ps, ik ben nog niet begonnen aan mijn tweede multi task omdat ik eerst ff een pakket }:O af wil hebben dat me te groot is om te verliezen

• DannyCLD
juist, na mijn 2e poging tot multitasken krijg ik de volgende error,
waardoor ik dus weer trug kom op me driver probleem, vermoed ik...

BSOD:
***STOP: 0x00000050 wat staat voor PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
***NV4_DISP.DLL - Address BFAB3932 BASE AT BF9B7000

deze fout kreeg ik na het opstarten van 60x Iexplore.exe en 30 pagina's in opera, Unreal tournament geminimaliseerd, winamp 2,3 en 5 alemaal een film afspelend, en Need for speed underground spelende.. tijdens het spelen kreeg ik dus deze BSOD ...

}:O stond NIET aan... dus de temp was vast niet al te hoog...

nu ff voor de duidelijkheid, dit grapje koste me maar 6 minuten...
stel ik multitask niet zo erg, en draai netjes alles een voor een, krijg ik dit alsnog.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En je hebt je videokaart niet overgeclockt? Andere driver geprobeerd?

Vind je het trouwens gek dat je met zo'n enorme bonk apps (3 films en 2 games tegelijk :/) de zaak hangt trouwens? Doe eens iets dat was representatiever is.

Geheugen al getest met memtest86?

en kennelijk kan de zaak zo erg gefragmenteerd zijn dat je windows het niet leuk meer vind :)

[ Voor 17% gewijzigd door G33rt op 14-12-2003 20:26 ]

• DannyCLD
normaal gesproken gebruik ik nooit zoveel, maar het is nu ff de bedoeling om een BSOD te krijgen, omdat ik graag ff wil weten wat ie normaal over een langere tijd doet, ik heb me geheugen nog niet getest, mede omdat ik geen floppydrive heb, en te lui ben om een cd-rw te halen bij een plaatselijke pc boer ofzo.

is er trouwens een manier om dat te testen zonder meteen te moeten rebooten ;)

en ik heb net een Fat schijf ge defragmenteerd en de andere heb ik er voor de makkelijkheid maar even uit gehaald...

• DannyCLD
Na 18:43:43 uur lang scannen met memtest heb ik er genoeg van...
Error sum;

Test 3 - 28 Errors
Test 4 - 292 Errors
Test 5 - 1050 Errors
Test 6 - 931 Errors

Pass - 41

De test heb ik afgebroken, het is zeker weten meer dan dit !

Lijkt mij behoorlijk ernstig...
Ga garantie claimen.

[ Voor 3% gewijzigd door DannyCLD op 15-12-2003 16:06 ]

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
ik had ook zo'n raar probleem

had geheugen gekocht en als mijn kast dicht zat en ging iets doen in windows ging die uit deed ik mijn kast open kon die wel ene week aan staan deed ik de kast weer dich ging die weer heel appart heb toen maar een nieuwe kast gehaald en probleem verholpen zo iets apparts hadden ze nog niet van gehoord in de computer zaak..

of jullie wel?
Pagina: 1