Toon posts:

[GAME] CPU gebruik bij CS servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overal gezocht, maar nergens kon ik informatie vinden over een Dual AMD MP 2800+ & Pentium 3.2 GHZ & AMD athlon 64 3200+, die tegen elkaar opnemen. :? Ik had de vraag welk van de hierboven genoemde CPU's het best is voor de meeste optimale Counter-Strike servers op te hosten! Weet er iemand toevallig wat het beste voor dit is?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik denk idd niet dat hier veel tests van zijn..

je zou het eens kunnen vragen aan mensen die al een CS server hebben draaien

bijv.

www.strikerz.net
www.games-on.nl

ikzelf verwacht dat de amx het beter doet, maar dit is slechts een gok

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Ikzelf draai een CS-server op een Dual P3-500 met 512mb ram (Linux DS). Met 8 man had ik een load van ongeveer een procent of 10 tot 15 denk ik. Hij had het echt niet zwaar in elk geval. Die bakjes die je daar ook hebt staan kun je wel 5 servers op draaien denk ik. En zou dan toch voor een dual gaan. Als er dan namelijk remote iets mis gaat heb je ook nog een andere processor waar een ander proces niet op hangt en kan je er nog gewoon bij. Maar ook zo zou ik voor die dual amd gaan, zit denk ik meer kracht ik dan in een van die single bakjes.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:01
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/kooshordijk/Stom.gif

Counterstrike heeft niet al te veel nodig, maar is wel een redelijk oud spel. Of je dan veel winst haalt aan een relatief nieuwe CPU als de Athlon64 vraag ik me af. Zowiezo is het handiger als een remote bak een extra CPU heeft, dus valt ook de P4 af

Maar bedenk zelf wat je later nog met die machine wilt gaan doen, en hoe zwaar je hem nu wilt belasten. Wil je er 1 of 2 servers opzetten ben je een stuk goedkoper uit met een P4. Wil je later nog een zware game erop laten draaien zou je ervoor kunnen kiezen toch een Athlon64 te kopen. Maar als het je voornamelijk gaat om nu 4, 5 CS servers te kunnen draaien zou ik absoluut voor de dual AMD oplossing gaan :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:39
Op het moment gaat die Dual MP de meeste en beste servers trekken. Die P4 is gewoon "trager" en CS (linux server versie) is nog niet helemaal ported voor 64 proc´s, maar daar wordt wel druk aan gewerkt heb ik ergens gelezen (vraag me niet meer waar).