Toon posts:

TV-Kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om je tv-signaal (van de kabel) via je computer te leiden en op die manier dit signaal te manipuleren? Ik wil namelijk bepaalde dingen over het werkelijke beeld tonen. Nu kan ik dit ook via de tv-out doen, maar dan kan ik niet meer op de televisie zappen. Het is dus de bedoeling dat de tv een aangepast signaal krijgt en dit weergeeft.

Bedankt!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Koop een simpele Tvkaart. Hier is heel veel over te vinden in de search. Kijk eens rond en als je meer spcifieke vragen hebt open een nieuw topic.... Hauppage, Pinnacle, Matrox Dit zijn wat fabrikanten van TV kaarten (met tuner op de krt)

edit/ Trouwens.. Wat wil je nu exact weegeven TV op de PC. of PC op TV ? ik snap hem nog niet helemaal eerlijk gezegd....

edit:
WELKOM OP GOT BTW

[ Voor 50% gewijzigd door under-world op 13-12-2003 20:46 ]

Verwijderd

Wil niet.

Maar als je vertelt waar het voor is, zijn er misschien alternatieven te bedenken.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 20:37: Ik wil namelijk bepaalde dingen over het werkelijke beeld tonen. Nu kan ik dit ook via de tv-out doen, maar dan kan ik niet meer op de televisie zappen
leg dit stukje eens iets duidelijker uit.... :P

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Je gaat ook niet op de TV zappen, maar op je TV-kaart (dus een andere afstandbediening).
Je zult dan "alleen" een programma moeten maken dat op het beeld van de zender jouw plaatjes/tekst/etc heen projecteert (ik denk namelijk dat te koop zijn edit-programma's dit niet real-time zullen doen).

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Wat duidelijker hoop ik:

Ik wil via mijn pc bijvoorbeeld een klok of een reminder over het huidige beeld dat op de tv te zien is projecteren (denk aan de manier dat je met teletekst alles kunt lezen, maar het beeld nog ziet). Het gaat er juist om dat het signaal dat via de kabel komt aangepast wordt omdat ik niet wil zappen via mijn tv-kaart.

Als er een stuk hardware is dat dit zou kunnen zou het er een beetje uitzien als een gewone videorecorder. Je stopt de tv-kabel erin (coax-in) en stuurt dat signaal er via de uitgang weer uit (coax-uit) naar de tv.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Als je 2 beelden wil mixen of "key-en" heb je een videomixer nodig...

-Coax uit huiskamer > Video > Videomixer > TV
.............................................../
-..........................................PC (via tvout)

edit:
Je hebt dan realtime controle over de extra beeldlaag vanaf de pc.

[ Voor 72% gewijzigd door under-world op 13-12-2003 23:59 ]

• under-world

under-world

ooh-la dots

@TS Heb je nog wat aan de antwoorden gehad of ben je er al uit iets ? laat het ons even weten...
Pagina: 1