DVD-R en warmte

Pagina: 1
Acties:

• vinneke
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:21

vinneke

De Figuur

Topicstarter
Hallo!

Ik heb net een DVD-writer gekocht en een paar DVD-tjes gebrand. Ging allemaal perfect en ook perfect leesbaar in de stand-alone. Nu het probleem is (is me alle DVD's, niet alleen de zelf geschreven) dat als ik ze afspeel in de stand-alone alles vrij warm wordt.

Ik heb dus indertijd een SONY breedbeeld gekocht en daar hoorde zo'n meubel bij. Het ding is daarin echt weinig verluchting is. Er is plaats voor versterker (is aanwezig) en een DVD speler. (er zit een houten plank tussen beide en is er boven elk toestel nog +- 4cm ruimte over) Op zich is er enkel vanvoor en vanachter verluchting, en vanachter is 'gene vette'.

Als ik een DVD heb gespeeld in de stand-alone en die komt eruit is die echt warm. (niet dat ik mijn handen verbrand, hij is gewoon warm, niet lauw, warm) Ik neem aan dat dit niet echt een probleem is (of wel?) voor geperste DVD's..

De vraag nu: zou het kunnen dat de kwaliteit van een geschreven DVD-R (of DVD+R) vermindert na een aantal keer afspelen? Omdat ie altijd zo warm wordt? Ik zeg het, niet SUPERwarm maar toch redelijk warm

groeten
vinne

PS Ik heb een PHILIPS DVD751 speler (stand-alone)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die schijfjes kunnen wel behoorlijk wat hebben hoor. Smelten zullen ze niet snel. En dat ze onleesbaar worden verwacht ik neit zo snel.