Toon posts:

Boogje in Beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een CRT AOC Monitor 7f gekocht + een GeForce FX 5200 en nu valt me op dat het onderste gedeelte van m'n scherm precies (aan de taakbalk) in een kleine boog is. Het middenste van de taakbalk is precies iets hoger (of dieper?) dan de zijkanten.

Is dit normaal? :?
Of moeten m'n ogen wennen aan dat nieuwe beeldscherm? :X

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
valt dit niet aan te passen? of is het maar op een deel van je scherm?

als het goed is valt op je monitor de 'bolheid' aan te passen (zodat het geen vissekom meer lijkt)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets veranderd eraan. Het is eigenlijk het omgekeerde van een viskom.

En nu ik er op let, bovenaan gaat hij precies iets naar beneden. Het tegenovergestelde :/.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:47

DkF

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 20:21:
Ik heb onlangs een CRT AOC Monitor 7f gekocht + een GeForce FX 5200 en nu valt me op dat het onderste gedeelte van m'n scherm precies (aan de taakbalk) in een kleine boog is. Het middenste van de taakbalk is precies iets hoger (of dieper?) dan de zijkanten.

CRT AOC Monitor 7f, ah ja :?

Dat is of een heeeeele dure, of een heeeeeele goedkope, want van zoiets heb ik nog nooit gehoord... ;)

Nee, maar ff serieus, je kan je beeld toch in allerlei richtingen verstellen neem ik aan?

Is het daarmee niet op te lossen?

Geen onafgeschermde speakers ofzo in de buurt?

En ja, je moet altijd even wennen aan een nieuw scherm

[ Voor 6% gewijzigd door DkF op 13-12-2003 20:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 20:21:
hmz...ik weet wel dat ik dat had toen ik voor het eerst een tft scherm had...en dat dat gezichtsbedrog was.. :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ja omdat ie plat is kirby :P
is bekent idd

maar @ TS-er ik ken de monitor ook niet, maar als het een digitale is (eentje met menu) dan zou er iets tussen moeten staan om dat aan te passen.

en in de meeste gevallen hebben analoge monitoren het ook wel, maar dan onder een draaiknop ergens

suc6

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
CRT AOC Monitor 7f, ah ja :?
Dit is hem -> http://www.aoc-europe.com/monitors_7f.html
Er zit idd een draaiknop op.
Ik heb daar alle instellingen geprobeerd, zonder resultaat.
Het is niet echt dat het een viskom lijkt lol, maar je ziet wel een kleine lichte boog in de taakbalk.
Ik heb trouwens wel speakers naast m'n scherm staan, het zijn van die kleine standaard desktop luidsprekertjes.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 20:45 ]

• U.F.O
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk inderdaad dat 't gewoon een kwestie is van wennen aan het scherm. :)

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
BasieP schreef op 13 december 2003 @ 20:26:
valt dit niet aan te passen? of is het maar op een deel van je scherm?

als het goed is valt op je monitor de 'bolheid' aan te passen (zodat het geen vissekom meer lijkt)
Daar kan je via het menu dus niets aan doen , da's een fysiek probleem van de beeldbuis.
(zie je vaak bij trinitron monitoren)

heeft te maken met het feit dat het juk (spoel aan de achterkant over de buis) niet perfect erop zit.(iets schuin , bovenkant verder weg dan de onderkant..)

als je het niet mooi vind , omruilen dan.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 17:31

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Kort en Krachtig : Het zijn je ogen / hersenen

Je ogen hebben al die tijd een bol beeld gekregen van een oude (vissekom) monitor. Nu kijk je naar een vlakke monitor zodat het net lijkt of het scherm is ingedeukt. Dit is volkomen normaal omdat je ogen opeens iets vlaks zien, maar je hersenen nog steeds denken dat je naar een bol scherm kijkt. Na een paar minuten / uren / dagen van gewenning zullen je ogen en hersenen het juiste beeld doorgeven en kun je genieten van een plat beeldscherm

Veel plezier met het nieuwe scherm :)

De kick van Electric!

Pagina: 1