Toon posts:

knal uit kast

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zus is niet zo slim geweest. Ze had een klein rood schakelaartje dat achter de kast zat naar boven gezet. Een mega-knal was het gevolg. Het rook ontzettend naar vuur of iets dergelijks.
Aangezien ik ook niet zo'n computer-kenner ben weet ik niet wat het is. Ik heb het vermoeden dat het de voeding is.
Kan iemand mij verder helpen en zeggen wat de gevolgen hiervan zijn.

Alvast bedankt

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

voeding switch om hem op 110 volt te laten werken :)
je voeding is dus kapot, wellicht je mobo ook, maar dat durf ik niet te zeggen...

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:13

BeaM-R

Powerrrrr

Dat is het schakelaartje om hem om te schakelen naar 110V 8)7
Denk dat dus je voeding is opgeblazen, en hopelijk voor je is dat het enige

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:39
Meestal wel, ikzelf heb nu 3 gevallen van "het rode schakelaartje op de voeding" meegemaakt, en alle 3 was alleen de voeding kapot. Je hebt dus pech als er meer kapot is :)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

A NEEEEEE!!!! 8)7
Dit is echt een klassieker }) Lullig dat ze die schakelaartjes zo makkelijk toegankelijk maken. -Niet echt 100% foolproof design- :o Sterkte ermee want je voeding is iig kapot en mogelijk ook je moederbord, meestal alleen PSU :| :'(
edit:
Iedereen hoort toch te weten wat ze altijd over "het rode knopje" zeggen.... Nou.... je zusje heeft hem gevonden ;)

[ Voor 31% gewijzigd door under-world op 13-12-2003 20:28 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sinds wanneer was een voeding een Processor, Moederbord of Geheugen :?

Dit is werkelijk een klassieker ja. Je hebt de overbrengingsverhouding van de voeding gehalveerd waardoor het dubbele stroom binnenkwam. Dat levert idd vuurwerk op :X

Voeding is 100% zeker dood, misschien ook alles waar het direct aan vastzit (moederbord, HDD, floppy, CDRoms) en als je pech hebt ook de indirecte dingen (geheugen, AGP/PCI/ISA kaarten)

Dit is werkelijk het meest destructieve dat je kunt uithalen zonder met shotgun mods te gaan werken. De zusje verdient een prijs- maar ook een langdurige korting op haar zakgeld...

Hoe dan ook, dit was wel erg makkelijk met de search te vinden geweest (zoek maar eens op 110V...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.