Toon posts:

Windows Installer beetje ziek?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het installeren van nieuwe software (toch wel heel belangrijk zo nu en dan) gaat de ene keer goed en de andere keer niet.

Bij selfinstallerpacks gaat 't mis (SFX CAB Archive). Hij opent het programma, extract dan wat. En stopt zonder opgave van reden. De installatie rechtstreeks vanuit een exe-file gaat over het algemeen zonder problemen.

Ik heb dus het idee dat mijn windows-installer een beetje ziek is.

- Hoe kan ik de SFX CAB op een andere manier installeren?
- Is er een manier om de Windows Installer te repareren?

Dankjulliewel.

Verwijderd

Topicstarter
AANVULLING:

Zelfs bij sommige kale SETUP files gaat 't mis. Ik heb geen idee waarom. Sommige setup files installeren, anderen helemaal niet en stoppen zonder opgave van reden.

Verwijderd

ekheb geen idee waar je het over hebt :P
Zal eens mijn glazen bol raad plegen :+

Maare welke software ? welke os ? welke pc ? enz, meer info ander snappen we er niks van :P

oh ja lees dit eens door: Windows Operated Systems - Policy

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
WindowsXP, standaard install
Machine met voldoende geheugen
Fujitsu PC

Heb je zo voldoende info? 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 20:04:
Het installeren van nieuwe software (toch wel heel belangrijk zo nu en dan) gaat de ene keer goed en de andere keer niet.

Bij selfinstallerpacks gaat 't mis (SFX CAB Archive). Hij opent het programma, extract dan wat. En stopt zonder opgave van reden. De installatie rechtstreeks vanuit een exe-file gaat over het algemeen zonder problemen.

Ik heb dus het idee dat mijn windows-installer een beetje ziek is.

- Hoe kan ik de SFX CAB op een andere manier installeren?
- Is er een manier om de Windows Installer te repareren?

Dankjulliewel.
Ik weet het niet zeker, maar kon je een SFX niet open door de setup te openen als winzip bestand?

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 00:23
Als je OS NT4/2000/2003/XP is dan worden er tijdens Windows Installer operations meldingen in je eventlog geschreven. Met 95/98 en ME weet ik het eerlijk gezegt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door mbrouwer op 13-12-2003 20:21 ]

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Topicstarter
De SFX is nu open. Maar de KALE Setup is niet uit te voeren. Hij start op .. pruttelt nog wat .. en stopt. Dit is niet bij alle setup's 't geval. Het is een officiele goede setup van Nokia (telefoonsoftware). O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 20:21:
De SFX is nu open. Maar de KALE Setup is niet uit te voeren. Hij start op .. pruttelt nog wat .. en stopt. Dit is niet bij alle setup's 't geval. Het is een officiele goede setup van Nokia (telefoonsoftware). O-)
Open?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de SFX heb ik nu extracted, zodat ik alle files nu fysiek op een rijtje heb. _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 20:19:
WindowsXP, standaard install
Machine met voldoende geheugen
Fujitsu PC

Heb je zo voldoende info? 8)
Nog meer specs? Moederbord, geheugen etc.
Virusscanner? Oudere onderdelen of dingen waar je al eerder problemen mee hebt gehad?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 20:24:
Ja, de SFX heb ik nu extracted, zodat ik alle files nu fysiek op een rijtje heb. _/-\o_
www.beginnersweb.nl niet een betere site voor jou ? :+ :P

Verwijderd

Zorg dat je een log krijgt van de installer (http://support.microsoft....n-us;314852&Product=winxp).
Post het resultaat, misschien dat we daar meer mee kunnen.

Verwijderd

De windows installer is los te downloaden, heb je dat al eens geprobeerd?
Pagina: 1