[Discussie] Je grootste tegenvaller afgelopen jaar

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Nu het jaar 2003 weer bijna afgelopen is zou ik eens graag horen welk spel of gebeurtenis voor jullie het meeste is tegengevallen . Er zijn nog nooit zoveel bedrijven failliet gegaan of top-games uitgesteld als in 2003 heb ik de indruk , dus er zal wel wat over te vertellen zijn. :'(

Mijn persoonlijke tegenvaller is Half-life 2. Jaren zitten wachten op een aankondiging terwijl Valve een beetje zat aan te modderen met hun CS en Steam. Toen de aankondiging er was , was het onmiddelijk de beste die ik ooit heb meegemaakt : Het spel zou al helemaal klaar zijn op enkele details na en zou binnen enkele maanden released worden. Door het grote budget had men er de nieuwste technologieen in kunnen verwerken zoals een nagenoeg perfecte lip-sync , volledige DX9 features , revolutionaire AI , Havoc physics en interactief geluid zoals het nog nergens anders gebruikt was. Niets kon nog stuk aan het succes.
Helaas mocht het niet wezen , het grootste spel in jaren was er niet op 30 september. Al de upgrades aan de PC's (door toeval gelukkig niet aan mijn kant) waren voor niets , de vette deal met ATI ging niet door en wij werden "getrakteerd" op een Beta (die wel al verbluffend was) waarin bleek dat de AI waar men het in previews en interviews over had niet meer waren dan scripted sequences.
Ondertussen zijn er al enkele games released die wèl al enkele -toen nog exclusieve- snufjes van HL2 hebben of tenminste een beperkte implementatie : Max Payne 2 met de Havoc engine , Prince of persia met geweldige grafische effecten enz...

Half-life 2 zal nooit meer worden wat het op 30 september had kunnen zijn. De hype is eraf. Een topper zal het worden , maar niet in 2003. Max Payne 2 daarentegen heb ik alleen maar respect voor. Geen uitstellen en voldoet meer dan voldoende aan mijn verwachtingen.

Wat NIET in deze topic past :
- Spel blablabla zuigt
- Spel blablabal is zoooo vet
- Spel blablabla gaat zo vet worden in 2004 !
- Offtopic geblaat
- Problemen met bepaalde games

Wat WEL in deze topic past :
- Spel blablabla viel me tegen want ...
- Spijtig dat bedrijf blablabla opgedoekt is want ...
- Van dit spel hoopte ik een vervolg in 2003 want ...
- eventueel een top-3 van je grootste tegenvallers , met beetje info uiteraard

Lucht jullie hartje maar en hopelijk valt het beter mee in 2004 hé :9

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:01
Ik vond 2003 een goed jaar.
weinig games die niet goed waren.

Behalve Deus Ex dan, maar die heb ik niet oprigineel gekocht.
Maar als ik de download mag geloven dan is hij unplayable
qua besturing dan.

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Er zou een kogelrijk najaar komen.. Chrome, Chaser, Max Payne II en Call of Duty hebben het rijk alleen. 10 titels uitgesteld, waaronder HL2 en Farcry :(

Ik vind het inderdaad jammer dat HL2 is uitgesteld: het zal waarschijnlijk niet meer zo goed worden, omdat men er zolang al naar uitkijkt. Dan kan het alleen maar tegenvallen.
Ook vind ik dat CoD en MP2 zo snel zijn uitgespeeld.. :(

• Exe-cuter
Van Chaser had ik ook wel veel verwacht , maar dat viel me dus zodanig tegen dat het zeker in mijn floptop5 van 2003 staat. De gameplay is zooooo saai en zelfs frustrerend dat het er bij mij maar 1u op heeft gestaan.Om even een voorbeeldje te geven : Als ik ergens een hoek omdraai wordt ik al onmiddelijk geraakt door een mannetje dat op een dak staat --->als ik nu bv al naar dat dak kijk terwijl ik om de hoek strafe , blijkt dat dat mannetje daar gespawnd wordt !!! Ik had het gewoon nog niet kunnen zien staan. :(
Unreal 2 was me ook 1 hoop ergernis op het begin , dus dat heeft er ook niet lang opgestaan

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

I'm sorry, maar Call of Duty valt me echt tegen
Probleem is, je bent er gewoon in een middag doorheen, en ik heb het nog niet eens op easy gespeeld
Naja, de engine is gebaseerd op Q3 engine, dus grapics zijn iig niet lelijk, dus daar ligt het niet aan

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Verwijderd

Unreal2, het was een redelijk spel maar als je het vergelijkt met unreal1... wat een afgang.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 21:36:
Unreal2, het was een redelijk spel maar als je het vergelijkt met unreal1... wat een afgang.
Want? Argumenten maken de post, zeggen ze.

Verwijderd

NWN, de dnd rules waren wel tof.
Maar je zag zo duidelijk dat het tile based is. Alles is zo vierkant en monotoom in vergelijking met bijvoorbeeld dungeon siege. Maarja de ruleset van dungeonsiege is weer wat minder :(. Morrowind is wel goed alternatief :)

edit:

En daar komt ook nog is bij dat er geen echte goeie npc's inzaten zoals bij baldursgate. Om over het verhaal nog maar nog niet te beginnen....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 22:25 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ik vind Unreal 2 gigantisch tegenvallen; 90% graphics, 10% gameplay...

leoaq.fm // Jeune Loop

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12 12:56

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik vond Zelda: The Windwaker tegenvallen. Het begon perfect. Echt perfect. Leuke dungeons, grappige setting.

En toen begon het. Moest je aan vissen de weg gaan vragen (ELK FUCKING VAKJE). En dan ga je twee nagenoeg identieke dungeons doen (gooien met vliegende vriendjes gaat op een gegeven moment irriteren als je dat elke kamer moet doen). En dan ga je op zoek naar Triforce kaarten. En daarna ga je weer die hele kaart over om op zee met je hengel die kleredingen op te duiken. Het was echt gruwelijk vervelend. Het einde was ook erg mak. Beetje te makkelijk allemaal. En te veel herhaling.

Alsof halverwege de development van het spel ineens de creativiteit, het geld, de schijfruimte en de mankracht op was.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat mij het meest is opgevallen in 2003 is dat Microsoft er niet in geslaagd is interesse te wekken bij de grote Japanse ontwikkelaars (Konami, Square-Enix, Capcom, Taito, etc.). Hierdoor mist deze spelcomputer de kwaliteit en genres die alleen Japanse ontwikkelaars kunnen creëeren.

Ook opvallend is dat in Japan in december (ook in Japan een belangrijke verkoopmaand) er slechts twee Xbox spellen uitgebracht worden. Concluderend is Xbox dus dood in Azië.

De grootste persoonlijke tegenvaller vond ik dat bij de aankondiging van de PSP (PlayStation Portable) bekend werd dat het systeem optische media zou gaan gebruiken, terwijl mask ROMs nu zodanig betaalbaar zijn dat massaproductie van grote opslagcapaciteit goed mogelijk is.

Gebruik van optische media voor portable spelers is gewoon niet handig. Niet schokbestendig, gevoelig voor luchtvochtigheid, gevoelig voor stof/zand, etc. Bovendien heeft Sony toch al een zeer slechte naam op het gebied van mechanische loopwerken. De verwachte levensduur van een PS1 of PS2 drive is slechts 2 jaar, wat mij het ergste doet vrezen voor een draagbare spelcomputer van het merk. Laten we alsjeblieft teruggaan naar ROM-gevulde spelcassettes.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Black hawk down.. :O

Wat een fuckspel was dat. Gekocht in de winkel omdat het online leuk zo zijn. Nou na de single player 3 missies gedaan te hebben heb ik het snel van mijn schijf gewist. Weg met die troep zeg!

AI: werkelijk zwaar slecht. Enemies die met hun kop tegen de muur aan het lopen zijn, wachtend totdat ik ze neerknal etc.

Gameplay: welke gameplay? Weinigs vloeiends aan te beleven.

Eerder waren er RTCW, MOHAA en meer. Die games waren een factor 10 beter maar kennenlijk doen sommige gamemakers niet hun best om iig DAT niveau neer te zetten.

Black hawk down, voor mij dus de teleurstelling van 2003.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Call of Duty was (helaas) mijn grootste tegenvaller. Ik had er gewoon teveel van verwacht. Spectaculaire gevechten met een hele groep manschappen, kogels die om je oren fluiten overal explosies enzovoorts. Jammer genoeg ben je maar in een aantal missies met een groep en de levels waarin je (nagenoeg) alleen was waren dus echt geen reet aan (De dam missie van de britten anyone). Pegasus Bridge was de enige leuke missie in het spel vond ik. De rest was gewoon saai, zij het omdat het niets nieuws was vergeleken met andere shooters, of dat het gewoon ontzettend veel opelkaar leek. Daarbij komt ook nog eens dat het spel veels te kort was en dat vrijwel alle acties gescript waren. Call of Duty was dus zeker geen topper, maar meer een spel die 1x speelt en daarna wegflikkerd in de kast.

Verwijderd

Edit
Zoals je ongetwijfeld gezien had, is dit Spielerij: Het gaat hier alleen maar over games :P
- Terr
edit:
o,ok,sorry.. |:(

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 00:20 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:42

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Apocrypha schreef op 13 december 2003 @ 23:05:
Call of Duty was (helaas) mijn grootste tegenvaller. Ik had er gewoon teveel van verwacht. Spectaculaire gevechten met een hele groep manschappen, kogels die om je oren fluiten overal explosies enzovoorts. Jammer genoeg ben je maar in een aantal missies met een groep en de levels waarin je (nagenoeg) alleen was waren dus echt geen reet aan (De dam missie van de britten anyone). Pegasus Bridge was de enige leuke missie in het spel vond ik. De rest was gewoon saai, zij het omdat het niets nieuws was vergeleken met andere shooters, of dat het gewoon ontzettend veel opelkaar leek. Daarbij komt ook nog eens dat het spel veels te kort was en dat vrijwel alle acties gescript waren. Call of Duty was dus zeker geen topper, maar meer een spel die 1x speelt en daarna wegflikkerd in de kast.
Try multiplayer :). Als je op een server zitten met een hoop mensen krijg je idd meer dat gevoel van een grote veldslag. De missie als russen dat je op het fluitsignaal naar voren moet stormen richting de automatische geweren van de duitsers vond ik weer een super stuk _/-\o_

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dinictus schreef op 13 december 2003 @ 23:01:
Black hawk down.. :O
...
Black hawk down, voor mij dus de teleurstelling van 2003.
Die heb ik ook gehad, alleen de reden dat ik het eraf gegooid had was dat het nogal erg moeilijk is, je gaat erg snel dood.

Pluspunten vond ik wel dat bijv het gras en het water er erg realistisch uitzagen. En vooral de explosies! Volgens mij is dit het enige spel waar de explosies er realistisch uitzien :P (dus van die oranje vlammen met een hoop zwarte rook etc.) Net zoals in films. Heb ik nog nooit eerder gezien, bij BF1942 zien de explosies er totaal niet realistisch uit.

• LordLynx
  • Laatst online: 09:49
Hidden and Dangerous 2

Maanden lang H&D1 gespeeld, bij mij thuis over LAN met 2 vrienden, de Co-op mode dan wel. H&D2 gekocht om erachter te komen dat die mode er dus lekker uit is gesloopt. Net of er nog niet genoeg spellen zijn met een DM optie erin... :(

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
ik vondt het een perfect jaar,
op 2 dingetjes na,

* Deus Ex : Invisible War draait voor geen centimeter
* Armed & Dangerous was niet zo mooi en leuk als ik verwacht had (geen introductie enzo, gelijk al een alien redden)

verder vielen veel dingen me mee,
zoals:

PoP:SoT (topgamepje)
Beyond Good & Evil (mijn persoonlijk favoriet)
NFSU (lekker racen)
XIII (voor de fun multiplayer en de kewle single player)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Verwijderd

8) Een titel die iedereen hier vergeet is Enter the Matrix.

-De bullettime was in Max Payne1 véél mooier, bij ETM kreeg je een enorme neppe wolk achter je kogels aan.
-Grote beloftes die niet zijn nagekomen, men zou veel meer te weten komen over de Matrix, het enige "nieuwe" was dat je de Trainman al in ETM zag.
-Matig einde.
-Filmpjes tussendoor waren tja... nogal goedkoop. Als iemand de telefoon opnam viel "toevallig" het licht uit zodat je niet kon zien hoe iemand "uit de Matrix gaat"

De vechtmoves waren wel heel cool!

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 01:32 ]

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
idd Enter The matrix, was voor mij gewoon continue op m`n muis klikken en je schoot iedereen overhoop of deedt 1 of andere vette move.
Nog niet te spreken over de revolutionaire "originele" (ahhum) bullet time, die was nog lelijker dan in max payne 1

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

PS2 game Xenosaga was me tegengevallen. Die liet ik importeren voor €83,- omdat dat de prequel is van mijn favoriete rpg Xenogears.

Het spel was opzich goed maar voelde niet compleet vanwege een open einde en hij was veels te kort. Dus voelde ik me wel genaaid op het eind.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 02:03 ]

Verwijderd

Ik vond Vietcong erg tegenvallen, de graphics waren goed, het is het meest realistische spel wat ik ooit heb gespeeld en de game was goed doordacht. Sound zat ook goed en speelbaarheid was prima.

Wat vond ik er niet goed aan dan?

De 1 player mode, de levels sucken echt zwaar, je bent eeuwig bezig door donkere grotten te kruipen en komt 1x in het half uur een Vietnamees tegen die je met 1 schot door z'n kop neerlegd.

Gelukkig is de multiplayer optie via het internet wel echt geweldig en komt het spel daar echt goed uit. De nieuwe anti-cheat engine is ook perfect en het is helemaal mooi dat ze nog steeds updates uitbrengen die het spel nog beter, mooier en leuker maken.

Op zich een prima spel dus, maar als je geen breedband hebt echt een tegenvaller.

Een spel wat ik singleplayer wel leuk vond maar multiplayer minder was Battlefield, ook een zeer vet spel, maar multiplayer toch net ff niet omdat de levels erg straightforward zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 03:47 ]

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

mijn flop game dit jaar was denk ik NFSU op de XBOX. De game doet grafisch zwaar onder voor PGR2 en is qua eigenlijk qua alle spel elementen net ff slechter. Op zich maakt dat een game nog niet slecht, maar het feit dat men er ook nog multiplayer uit heeft gelaten zegt genoeg.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 13:17 ]

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Swandertj
  • Laatst online: 05-04 15:42
Ik vond de grootste tegenvaller van dit jaar het uitstel van Half Life 2 en Call of Duty. HL2 omdat deze gewoon is uitgesteld met een BS reden, en ze hebben ons al zo lang laten wachten, en CoD omdat het zo makkelijk is. Met de graphics zit het dik in orde (mooi water trouwens) maar het is gewoon te easy.

Het betere van dit jaar is wel Enemy Territory (gratis) en ook NFSU (maar niet altijd de singleplayer)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:08

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 03:45:
Een spel wat ik singleplayer wel leuk vond maar multiplayer minder was Battlefield, ook een zeer vet spel, maar multiplayer toch net ff niet omdat de levels erg straightforward zijn.
:? Hebben wij het hier over BF1942? MP en Sp is exact hetzelfde in deze game namelijk. Het enige verschil is dat je in SP tegen bots speelt, maar de maps zijn het zelfde en zeker niet straightforward.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Verwijderd

fable naar 2004. Al weet je dat bij zo'n developer dat het eraan zit te komen, is het toch vervelend, maarja het goede nieuws dat fable naar de pc komt staat me dan weer meer aan :)

Nintendo's recente beslissing om spellen makkelijker te maken, lagere gameplay drempel om het toegankelijker te maken. Persoonlijk vind ik dat nogal jammer, want dan komen er meer simpele spellen op de (nieuwe) nintendo console, geef mij maar complexere, grote, uitgebreide spellen.

• sjaakaq
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

(De dam missie van de britten anyone)
idd...die deed mij denken aan het slechtste level van MOHAA: dat level met die duikboten in Noorwegen....

En evder vond ik CoD erg leuk alleen ophet laatst vrij eentonig...

leoaq.fm // Jeune Loop

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12 11:04

Booth

¯¯¯¯¯¯

Uitstelling van Half-Life 2, en alle dingen die eromheen gebeurd zijn, over dat Gabe gehackt werd ofzo, dat gedoe. Kvind het gewoon jammer, klaar uit.
Verder is zijn er niet echt tegenvallers.

• Crash
  • Laatst online: 11:18
ik vond het heel erg jammer dat HL2 uitgesteld was.
ik had me namelijk best wel verheugd op deze game :)

een echte tegenvaller was Unreal 2. damn wat was dit een boutspel zeg. het draaide zowat alleen om de graphics. de gameplay was zwaar basic en steeds van hetzelfde. daarnaast draaide het geheel gewoon dramatisch slecht (en nee, lag niet aan mijn systeem ;) ). ze hadden beter geen vervolg kunnen maken op Unreal imo.

ook een tegenvaller vond ik FIFA2004. graphics e.d. zijn in orde, maar de gameplay weten ze steeds verder om zeep te helpen :'(

• Brent
  • Laatst online: 22:15
Mijn 'tegenvaller' is eigenlijk Max Payne 2. Hoewel ik tegenvaller misschien een iets te groot woord vind, vond ik het spel duidelijk minder dan deeltje 1.

Grafisch in alles top. Hiervoor krijg het spel een velwerdiende 10. Fouten in Max Payne 1 zijn weggehaald en de rest is verbeterd. De levels zijn nog gedetailleerder en de nieuwe physics engine zorgen ervoor dat ik om dit punt eigenlijk geen verdere wensen heb.
Maar om de 1 of andere reden vind ik het spel niet zo leuk als deel 1. Onder andere vind ik de verandering van hoofd een foute beslissing. Het is nu echt zo'n typische doorgewinterde boevenkiller, terwijl in deel 1 er juist een eigenwijs jongenskoppie op zat die niet weet waar hij in verzeild is geraakt. Daarbij draagt het feit dat hij helemaal alleen stond in deel 1 (in deel 2 is er Mona) bij aan de 'spannendheid'.
Daarbij leek het spel nog korter dan deel 1. Ik waaide er in een paar uur doorheen terwijl ik over deel 1 aanmerkelijk langer doe. Het heeft iets niet, wat deel 1 wel had. Jammer... Maar niettemin voor een diehard Max Payne fan als ik verplichte kost :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Exe-cuter
Ik vind het juist fantastisch wat ze met Max Payne 2 hebben gepresteerd :

- De models waren in MP1 zo simpel en wazig vergeleken met de rest van het decor dat het veel van zijn kracht verloor
---> Hier hebben ze fantastische models gemaakt die even gedetailleerd zijn als het decor

- Graphics nog mooier

- Grootste ergernis in MP1 : Max en vijanden konden half door muren vallen
---> Lang leve Havoc , dus dat probleem is ook weer weg en alles is dubbel zo heftig geworden

- Geluid is verbeterd

- Mijn grootste vrees na het zien van de eerste videos : De bullettime is zwaar veranderd. Een mail met de makers stelde me gerust en na het spelen was ik overtuigd van de betere bullettime

- Het verhaal ... Het verhaal is weer top en de tv-series geven het iets extra's. Toch mist hier de doorzetting van MP1. Je hebt niet meer de motivatie om de moordenaars van je vrouw te vinden en de meeste personages ken je al. Enige minpunt van MP2 , als je het al een minpunt kan noemen.

Nu Max Payne op Hard Boiled aan het spelen (= 3de keer) en het blijft vet.
_/-\o_

Verwijderd

Tegenvaller:
Max Payne 2, gewoonweg omdat het te snel uit te spelen valt, en het nogal last had van bugs :{

Meevaller is SW:KotoR met stipt op 1 :)
Dat spel speel ik nu voor de 3de keer, en nog ontdek ik dingen erin :P

• LordMithril
  • Laatst online: 27-12 19:14
UFO Aftermath.
Ik ben best een TBS freak (Turn Based Strategie) maar op 1 of andere manier hebben ze dat in dit spel niet gedaan zoals ik had gehoopt.
Vond het abosuut niet lekker spelen.

Halo
Aangekondigd als een extreem coole shooter blablabla beste xbox game ever enz.
Bleek een gemiddelde shooter te zijn die op zich wel lekker weg speelde maar gewoon gewoon was. Niks bijzonders. Dat en ze hadden het voor elkaar gekregen om de port zodanig te verzieken dat hij gewoon haperde (gefixed in patch weliswaar).

Post Mortem
Adventure van Microids en de makers van Syberia.
Kon mn moeder en mij gewoon niet boeien op 1 of andere manier. Miste een bepaalde feel.

Need For Speed Underground
Ok mischien niet helemaal, maar het was niet wat ik had gehoopt en verwacht.
Upgrades bleken gewoon uit pakketjes te bestaan, niet zelf schroeven enzo waar ik op had gehoopt.

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Frozen Throne toch wel... Leuke extra's en veel plezier van gehad. Verder vond ik MP2 ook vetjes. Ik wilde blijven spelen om het verhaal te weten en dat is een goede zaak.

Tegenvaller half-life2 vind het niet eens boeiend meer door die trieste hype over de source code etc...

• Loev
  • Laatst online: 23-12 16:40
Ik vond de grootste tegenvaller Unreal 2.
Het miste de sfeer van deel I, veel level design foutjes en de gameplay was brak.
Verhaal sloeg ook helemaal nergens op, had veel beter gekunt.

Ook vond ik HALO zwaar tegen vallen, dit spel had zo goed kunnen zijn. Maar helaas, het bleef een slap aftreksel van de X-Box versie.
Vooral de binnen levels waren erg slecht, dit is de schuld van bungie ik weet het.

Ook heb ik in een idiote bui Beachlife gekocht, ja lach me maar uit. Wat een troep spel. Na 2 levels had je het echt wel gezien. Ook was het veel te moeilijk en onrealistisch.

Empires Dawn of the Modern World, had er meer van verwacht. Was een beetje langdraadig. Gameplay te langzaam, misschien komt het omdat ik Wc3 tft ben gewend. Je bent een dik uur bezig voordat je eindelijk een normal leger hebt.

Verwijderd

mijn tegenvallers waren :

-)unreal 2 :

kutgameplay
kutverhaal(zeker in vergelijking met UNreal I )

-)halo

na al die troela had ik dan wel een
-)goed verhaal
-)originele wapens/vijanden

gewild.

maar het is weer same old same old :O

Verwijderd

sebastius schreef op 13 december 2003 @ 22:30:
Ik vond Zelda: The Windwaker tegenvallen. Het begon perfect. Echt perfect. Leuke dungeons, grappige setting.

En toen begon het. Moest je aan vissen de weg gaan vragen (ELK FUCKING VAKJE). En dan ga je twee nagenoeg identieke dungeons doen (gooien met vliegende vriendjes gaat op een gegeven moment irriteren als je dat elke kamer moet doen). En dan ga je op zoek naar Triforce kaarten. En daarna ga je weer die hele kaart over om op zee met je hengel die kleredingen op te duiken. Het was echt gruwelijk vervelend. Het einde was ook erg mak. Beetje te makkelijk allemaal. En te veel herhaling.

Alsof halverwege de development van het spel ineens de creativiteit, het geld, de schijfruimte en de mankracht op was.
Ik vond TWW over het algemeen ook tegenvallen. Zoals je al zei begint het spel geweldig. Die ongekende vrijheid, de sfeer, de characters. Werkelijk alles vond ik fantastisch. De sfeer in de eerste 3 tempels. WAUW. De terugkeer naar Hyrule *kwijl* . Maar daarna begint de ellende. Eerst vond ik de vissen geniaal, maar op een gegeven moment word je echt van het kastje naar de muur gestuurd. Ga hier heen, ga daar heen, enz. Daarna komen er eindelijk weer 2 temples, de Earth temple die ik geweldig vond, en de wind temple, die ik ronduit frustrerend vond.

Vervolgens blijf je rond zeilen naar die hyrule kaarten, wat gewoon veel te lang duurt. Ganon's Tower was best cool gedaan, alleen het einde was weer te karig.

Dit spel was gewoon niet af. Ze hadden er sowiezo meer dungeons in moeten proppen, en het spel was gewoon te makkelijk.

Wat mij verder hoofdpijn bezorgt is Mario Kart DD.

Ik weet niet wat Nintendo gedaan heeft, maar wat een prutspel.

- Veel te korte banen.
- Cheatende computer (rij je vooraan, krijg je in de laatste ronde ECHT vanalles tegen je aan geschoten, waardoor je alsnog 4e ofzo eindigt)
- Te kleine battle maps.
- Graphics kunnen veeel beter.

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 01:08
Bagger van 2003:
alles voor PC

• Halo
Kon ondanks het overdreven gehype eigenlijk alleen nog maar tegenvallen; Besturing op PC hartstikke brak, reageert gewoon niet lekker, wel redelijke graphics. Besturing voertuigen bijzonder lastig (had veel makkelijker gekund) en multiplayer vereist minimaal 16 man om het een beetje gezellig te houden en ondanks dat het veel later uitgebracht is op de PC dan op de console geen extra's toegevoegd. Kortom, weer een slappe, snelle, easy-bucks consoleport :/

• Need for Speed: Underground
Wat een tegenvaller, slechtste NfS ooit. Wijkt totaal af van alle voorgaande delen. Geen schademodel, "underground" sfeer hoort niet bij NfS, in NfS rijdt je in Porsche's en Ferrari's, niet in Nisans en Toyota's (:?), overdreven fancy graphics (spiegelend asfalt), geen LAN optie (hoe is het mogenlijk :|), geen dashboards, geen auto/map editor (toch?), oftewel totaal niets extra's voor PC, scripted en cheatende AI is onverteerbaar, wat dus allemaal weer wijst op een slappe, snelle, easy-bucks consoleport :/
Hetzelfde geld voor Hot Pursuit 2, maar dan in mindere mate.

• Call of Duty
Ik vind de graphics niet mooi. Bij het spelen krijg ik het gevoel alsof ik RTCW aan het spelen ben alleen dan...net...ietsie anders. Vind Battlefield 1942 op alle vlakken beter (graphics, controls, gameplay, multiplayer) alleen CoD heeft misschien een iets betere singleplayer.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bio Hazard 3 (GameCube remake/NTSC-J)
Na de erg goede remake van de eerste Bio Hazard dacht ik hier een goede koop mee te doen. Viel erg tegen. Ze hadden de graphics niet verbeterd en geluid niet verbeterd. Het was gewoon de PlayStation versie. Erg jammer! |:(

Nintendo Puzzle Collection (GameCube/NTSC-J)
Die spellen in één: Yoshi's Cookie, Panel de Pon en Dr. Mario. Veel te simpel. Waarschijnlijk meer een uitdaging voor jonge kinderen. Het enige waar ik nog wel plezier mee gehad heb is de 3D mode van Panel de Pon. Er had natuurlijk gewoon Tetris bij moeten zitten!

Zeruda no Densetsu - Kaze no Takuto (GameCube/NTSC-J)
Tja, nieuwe Zelda en dus hoge verwachtingen die helaas niet waar gemaakt werden. Te veel hints en te weinig echt avontuur... En dan die graphics... Dat kan toch wel veel beter? :r

Gelukkig was de meegeleverde Ura remake disc wel heel goed. Grafisch geen verbetering t.o.v. de Nintendo 64 versie, maar wel een veel beter spel als Kaze no Takuto. _/-\o_

Capcom vs. SNK 2 (PlayStation 2/NTSC-J)
In de speelhal een prima spel, maar de PS2 port is echt heel triest. Voor Iedere beweging zijn maar drie animatieframes gebruikt! Het ziet er niet uit. Tevens moet voor het wisselen van spelkarakter wel erg lang geladen worden. Ik moet maar eens zien of de Dreamcast versie beter is.

Herdy Gerdy (PlayStation 2/NTSC-J)
Bwegh... weer een kleuterspel... Ziet er redelijk uit, maar saai, voorspelbaar en veel rondlopen zonder echte actie. :O

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• DeRCT13
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 15:04:
Tegenvaller:
Max Payne 2, gewoonweg omdat het te snel uit te spelen valt, en het nogal last had van bugs :{

Meevaller is SW:KotoR met stipt op 1 :)
Dat spel speel ik nu voor de 3de keer, en nog ontdek ik dingen erin :P
Vertel me eens beste jongen.. welke bugs?

Verwijderd

DeRCT13 schreef op 14 december 2003 @ 17:49:
[...]

Beste knul. ik heb meerdere malen gehad dat de 'cut-screen' niet kwam, op de momenten dat ze hoorde te komen..
Bv. Dat ene level dat er een busje op de binnenplaats komt, en jij met ze afschieten.
Misschien schoot ik te snel oid, maar al meerdere malen heb ik het geluk gehad dat er een enemy klem zat tussen de auto, en die 'uitrit'.

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 22:13
NSFU , spel had veel uitgebreider kunnen zijn qua tunen ( ze hadden moet kijken naar streetlegal). Heb me er wel heel erg mee vermaakt ( hooguit 1 weekje :p)

Halo op de PC

Gewooon een KLOOTE spel voor de pc, ze hadden het beter niet kunnen uitbrengen. Ik snap niet dat je zo'b goed spel zo verrot op de markt kan brengen. De boel draait nog niet eens op een 9700 pro met 2.8 p4 op 640x480.
echt een tegenvaller

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48
Ach zo heb ik me dit jaar me erg opgevreten bij de games die gepoort zijn van consoles naar pc .

Want de besturing is gewoon nix.
En ook als je naar Halo kijkt hoe slecht je het spel kon draaien op een behoorlijke Res.

Al met al niet te spreken over het fijt dta ze er nog tijd in steken om het gewoon van een Console over te zetten naar PC .

Want als ik een Console game wil spelen dan doe ik dat wel achter een PS2, en niet achter mijn PC.

Zo zijn er al veel spellen die best goed zijn op Consoles verkracht om ze naar pc te brengen.

Want zeg nou eerl;ijk hetis toch niet normaal.
Als je een toetsenboord heb met ruim 100 knoppen waar er dan door een Poort maar 6 a 8 van gebruikt worden.
En als ze dan nog in te stellen zijn gaat het vaak tesnel/of niet de juiste uitslag of gewoon de juiste knoppen zijn niet in te stellen.

Zo dit was mijn grootste ergenis van dit jaar .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:58
NFSU:

Onrealistisch, arcade spel. Zeker niet beter dan de vorige versie's.
Alleen populair bij de 2f2f fanaten :)

Ik had hem wat realistischer verwacht, en minder chaotisch.

• Exe-cuter
DeRCT13 schreef op 14 december 2003 @ 17:49:
[...]

-Het geluid dat niet synchroon liep met het beeld
-Geluid dat wegvalt
-Stripverhaal dat niet doorspeelt na de eerste pagina (dus handmatig stoppen , -doorspoelen en nog eens proberen te spelen)
-Maxpayne2.exe crasht al enkele seconden na het opstarten (tijdens menu van opties en mods...)

Veel problemen zijn opgelost door de geluidsqualiteit op medium te zetten.

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 22:13
van deze problemen nooit last gehad, misschien wordt het tijd voor je om een nieuwe pc te kopen :P O-)

Verwijderd

Need for Speed Underground. Het was dan volledig conform mijn verwachting (of liever gezegd vrees), maar oh wat een verschrikkelijk spel. Dat er vraag naar is vind ik best, maar aan een serie vol met coole racegames, die met Hot Pursuit 2 toch al hard bergafwaarts ging, is bij deze de doodschop gegeven.

Dag Need for Speed!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-12 19:34

b3ta

Hallo

Mijn grootste tegenvaller!!

Met grote stip op nummer 1, HALO
Wat een KUT spel was dat zeg... lelijke grafics lelijke gameplay, lelijk verhaal alles was gewoon brak aan dat spel. Gelukkig werkte de unistall wel goed!

Voor de rest vind ik nog een paar spellen wel slecht die al eerder in dit topic zijn genoemd alleen LANG ZO SLECHT niet als Halo.... :r

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12 11:39

Leejow(saait)

Blater

ik wil mijn gal spuwen over Halo, wat een hype echt iedereen praatte erover, uiteindelijk was ik na het eerste deel (de intro) er al mee gestopt, wat een zuigspel sorry. Ook mogen ze prut storten over de makers van Hidden en dangerous 2, het begon heel leuk, heel orgineel maar de gameplay viel mij zwaar tegen.

Leuke dingen dit jaar zijn: Max Payne2, De halflife2 source (bedankt!) en Unreal2 XMP.
Max payne 2 was wel erg snel uitgespeeld maar dat weerhield mij er niet van om een leuke tijd te hebben met dit spel. Unreal2 zelf vond ik zwaar dumb, maar XMP maakt het helemaal weer goed, lekker online fraggen :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:42

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Swandertj schreef op 14 december 2003 @ 04:17:
Met de graphics zit het dik in orde (mooi water trouwens) maar het is gewoon te easy.
CoD too easy :D ? Dan speel jij niet op de moeilijkste stand, want dat is zeker niet easy going :)

• DeRCT13
Exe-cuter schreef op 14 december 2003 @ 19:01:
[...]

-Het geluid dat niet synchroon liep met het beeld
-Geluid dat wegvalt
-Stripverhaal dat niet doorspeelt na de eerste pagina (dus handmatig stoppen , -doorspoelen en nog eens proberen te spelen)
-Maxpayne2.exe crasht al enkele seconden na het opstarten (tijdens menu van opties en mods...)

Veel problemen zijn opgelost door de geluidsqualiteit op medium te zetten.
ik heb dan wel een illegale versie, maar ik heb het nog _nooit_ meegemaakt. De lipsynch is alleen wel een beteke verneukt..

• Exe-cuter
Nog even een aanvulling (ook te vinden in andere topic) :

Nfs : Underground
Dit is werkelijk 1 van de slechtste ports van het jaar. Even geinstalleerd en bahbahbah wat een brak spel. Ik ben even naar de opties moeten gaan omdat ik niet kon geloven dat het op 1024*786 stond. Het ziet er slecht uit met zelfs nog slechtere performance.Zelfs overal van de blur gebruikt imo alleen voor de brakke graphics weg te werken. De muziek is wel goed. Dat is ook de reden waarom ik het toch nog 5 minuten langer heb uitgehouden (Rob Zombie wou ik horen).

EA , schaam je diep.

• Brent
Exe-cuter schreef op 14 december 2003 @ 14:15:
- Het verhaal ... Het verhaal is weer top en de tv-series geven het iets extra's. Toch mist hier de doorzetting van MP1. Je hebt niet meer de motivatie om de moordenaars van je vrouw te vinden en de meeste personages ken je al. Enige minpunt van MP2 , als je het al een minpunt kan noemen.
Laat dat nou net zijn wat voor mij een game hot or not maakt. Over dat grafische deel ben ik het volledig met je eens, maar dat telt niet of nauwelijks mee voor mij in de gameplay.

• Exe-cuter
Maar in een spel als Max Payne zorgen de graphics wel voor een groot deel van de gameplay. Het bullettime en droomeffect zouden een heel andere indruk achterlaten met vb enkel DX5 effecten.

Verwijderd

Breepee schreef op 15 december 2003 @ 18:33:
[...]

Laat dat nou net zijn wat voor mij een game hot or not maakt. Over dat grafische deel ben ik het volledig met je eens, maar dat telt niet of nauwelijks mee voor mij in de gameplay.
offtopic:
Sterker nog, ik kan me best nog wel vermaken met ascii-rpg's ofwel roguelike spellen, lekker met een '@' een beetje door een kerker heen lopen en 't', enz. :).

Halo: Ik heb alleen de demo gespeeld, maar die liep ongelooflijk brak op mijn systeem. Ik heb spellen gezien die er mooier uitzagen en beter liepen als dit spel. Verder vond ik de crosshair irritant groot en aliens afknallen is niet echt mijn pakkie an. Mijn broertje was er wat meer over te spreken.

Nfsu: Niet écht slecht, maar ze hadden beter het spel niet zo hard kunnen pushen. Vooral met die smerige ai is het niet erg leuk te spelen. Verder loopt het spel nogal behoorlijk brak op mijn pc (25 fps@1280), en nog wel meerdere.

Verder heb ik niet veel slechte nieuwe spellen gespeeld dit jaar zodat ik me daar geen mening over kan vormen (ds: loa vond ik bijv niet tegenvallen).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 18:59 ]

Verwijderd

Het achteruitgaan van de vooruitgang in videokaarten vond ik boeiend. Hoe kan het nou dat een geforce 5200 langzamer is dan een oudere 4200? Geeft mij een raar gevoel...

Ik vond het een goed jaar kwa gaming. Er zijn inmiddels zoveel games dat je een heel mensenleven nodig hebt om ze uit te spelen. Graphics vind ik niet zo boeiend. Leuk als het er weer mooier uitziet, maar gameplay is de blijvende factor.
Zonde dat HL2 gelekt is. Flashpoint niet zo bekend meer is.

Edit:

Ik weet wat mijn grootste tegenvaller was:

Il2 Forgotten Battles is een te gekke flightsim. Met een heel groot nadeel voor mij. Met EAW was ik goed, met Il2 kon ik nog een beetje meekomen, maar er zijn nu op het internet zulke goede piloten dat ik in 20 uur spelen misschien 1 kill kan halen... Erg boeiend je zelf steeds naar de grond te zien gaan. Inmiddels sta ik ver onderaan in Virtual Online War Rating...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 12:21 ]

Verwijderd

Grootste tegenvallers:
Opheffen/overname van Westwood studios door EA Games. Hieruit volgend natuurlijk C&C Generals. Op zich een vermakelijk spel, maar om dan nou alleen maar om marketing technische redenen er C&C voor te zetten. Het heeft niks met het C&C-universum te maken.

Unreal 2 was ik ook niet over te spreken. Mooie graphics, maar het miste bijna volledig een verhaal, in tegenstelling tot het originele Unreal. Die had echt een mooi verhaal en nog veel meer sfeer.

En nog niet zo lang geleden: het opheffen van Black Isle Studios, en hiermee gepaard het laten vallen van de ontwikkeling van Fallout 3. Zeker aangezien dit dan ten gunste is gedaan van Fallout: Brotherhood of Steel 2, waarvan het origineel mij ook niet bepaald kon boeien.

• Brent
Exe-cuter schreef op 15 december 2003 @ 18:42:
Maar in een spel als Max Payne zorgen de graphics wel voor een groot deel van de gameplay. Het bullettime en droomeffect zouden een heel andere indruk achterlaten met vb enkel DX5 effecten.
Nee, ben ik niet met je eens. Ik vind Max Payne 1 gewoon veel leuker dan 2. Die heeft (iets) mindere graphics, maar blijkbaar toch iets wat het leuker maakt dan 2.
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 18:58:
[...]

offtopic:
Sterker nog, ik kan me best nog wel vermaken met ascii-rpg's ofwel roguelike spellen, lekker met een '@' een beetje door een kerker heen lopen en 't', enz. :).
Precies! Bananen gooien met qbasic vind ik nog steeds erg leuk, en dat ziet er natuurlijk niet uit :)

Verwijderd

grootste tegenvaller :

Fallout 3 canceled :'( :'( :'(

ze zijn er niet net mee begonnen, het spel werd ook niet uitgesteld en het was bijna 50% klaar......

en dan in de koelkast gezet :'( :'( :'(

en natuurlijk sommige fps-spellen die zo uitgespeeld waren ( behalve Max Payne 2, zoveel atmosfeer en alles prachtig in scenes opgebouwd _/-\o_ )

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-12 15:12

DutchDevil79

I race, therfore I am

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 12:17:
Het achteruitgaan van de vooruitgang in videokaarten vond ik boeiend. Hoe kan het nou dat een geforce 5200 langzamer is dan een oudere 4200? Geeft mij een raar gevoel...
De 5200 is de opvolger van de GF 4 MX versie. Dus niet vreemd dat een TI 4200 sneller is dan een 5200 (alleen extra DX 9 support maar dat wil je niet zien op die snelheid :) ). De GF4MX is ook langzamer dan de GF2 GTS.
Vond mijn upgrade van TI 4200 -> Ati 9700 np (modded naar pro) zeker geen achteruitgang. >:) >:)

To be on topic:

Mijn grootste tegenvaller van dit jaar:

American Conquest:
Dit moest de opvolger van cossacks zijn. Nou nog nooit zon chaotisch spel gespeeld. Je moest je manschappen vanuit je townhall laten trainen in baracks om soldaat te worden. Maar ja bij het creeren van 10.000 man kun je voorstellen wat voor een file vorming er in je basis is.
En dan ga je vechten met een sterk leger lopen al je manschappen terug zijn ze bang en roepen ze om mammie omdat de tegenstander een iets groeter leger heeft maar wel zwakker. :'( :'( Argghhhhhhhhhhhhhhh

iRacing Profiel

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48
pur_DutchDevil schreef op 16 december 2003 @ 15:06:
[...]

De 5200 is de opvolger van de GF 4 MX versie. Dus niet vreemd dat een TI 4200 sneller is dan een 5200 (alleen extra DX 9 support maar dat wil je niet zien op die snelheid :) ). De GF4MX is ook langzamer dan de GF2 GTS.
Vond mijn upgrade van TI 4200 -> Ati 9700 np (modded naar pro) zeker geen achteruitgang. >:) >:)

To be on topic:

Mijn grootste tegenvaller van dit jaar:

American Conquest:
Dit moest de opvolger van cossacks zijn. Nou nog nooit zon chaotisch spel gespeeld. Je moest je manschappen vanuit je townhall laten trainen in baracks om soldaat te worden. Maar ja bij het creeren van 10.000 man kun je voorstellen wat voor een file vorming er in je basis is.
En dan ga je vechten met een sterk leger lopen al je manschappen terug zijn ze bang en roepen ze om mammie omdat de tegenstander een iets groeter leger heeft maar wel zwakker. :'( :'( Argghhhhhhhhhhhhhhh
ja dat was inderdaad een heel vaag spel ...
Maar verder wel aardig om even te spelen.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Elite Force 2 viel me tegen, erg slap verhaal en kwa multiplay ervaring vond ik het niks, slechte maps, wapens.
Erg jammer Elite force 1 was erg leuk om te spelen, vooral online.

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Verwijderd

mijn lijstje games die het NET niet waren...
aka ze waren leuk maar ze hadden VEEL beter kunnen zijn

- Enter The Matrix =
de sfeer uit The Matrix kwam niet lekker over en de graphics waren bagger, besturing liep niet lekker, bewegingen waren gewoonweg zielig, erg slechte port imo

- NFSU =
erg vet race spel, erg kewle tweakopties, grote nadeel: LANGDRAAAAAADIG... elke race 10x daar zit ik echt niet op te wachten, wat afwisseling in de maps is ook niet erg, elke keer dezelfde stad en dat 111 races lang... 2 of 3 steden en deze game was echt SUPER geweest, nu haalt hij het in mijn ogen net niet... slaat de plank met een paar centimetertjes mis

- XIII =
SP was leuk, maar veel te kort. Het einde verknalt heel je speelervaring ook helemaal.
Als er een award zou zijn met 'Het Spel Dat Zichzelf Het Hardst Onderuit Haalt Dmv Het Einde' dan was XIII dit jaar's nummer 1 :)
motormuus schreef op 16 december 2003 @ 17:45:
Elite Force 2 viel me tegen, erg slap verhaal en kwa multiplay ervaring vond ik het niks, slechte maps, wapens.
Erg jammer Elite force 1 was erg leuk om te spelen, vooral online.
Elite Force 1 vond ik SP ook erg goed, EF2 was qua graphics wel mooier, wapens vielen ook wel mee, maps waren zeker niet slecht (ik ben een mapper, ik kan het weten) alleen het verhaal was inderdaad minder, en de consistentie met Star Trek zelf was een beetje zoek... ook jammer, anders had dit ook een topper kunnen zijn

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 18:51 ]

• Maverick
  • Laatst online: 21:48
Kortaf; HalfLife2.

JA maar dave, dat was een beta, niet over oordelen bladiebla.....

het spel zal ik niet zo gauw over oordelen, maar vooral de gfx. Mooi idd, maar zo ontieglijk hoog als ze van de toren bliezen daarover :Z
En dan speel je een paar weken later maxpayne2, en dat ziet er gewoon 2x beter uit. Dat wil je hebben.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Pagina: 1